Diari del projecte

Dia 11 d’abril de 2016.

Els alumnes han fet un text narratiu amb el contingut de l’entrevista. A molts d’ells els ha calgut ajut per tal de seleccionar els continguts més importants. Aquest text serà la guia per ordenar cronològicament la història personal del familiar.

Dia 18 d’abril de 2016.

Els alumnes durant aquesta setmana realitzaran en el programa Windows Movie Maker la història de migració d’un dels seus familiars.

Primer han hagut de conéixer el funcionament del programa i posar-ho en pràctica . Han buscat a Internet imatges relacionades amb el contingut de la narració que havien fet previament. I una musica adient a les imatges triades.

En tot aquest procés han aprés: a convertir la música d’un video de you tube a mp3, que algunes de les imatges publicades a la Internet tenen copyright i a realitzar una pel·licula amb el programa Windows Movie Maker.

Sembla poca cosa però per nosaltres ha estat una feina de mes d’una setmana.

Dia 29 de abril de 2016.

Elaboració del producte final:

El producte final és la compilació de la feina individual de cadascú dels alumnes. Aquesta posta en comú es fa amb el VideoPad, un programa informàtic diferent de l’utilitzat amb el producte individual (Windows Movie Maker) ja que aquest últim no proporciona alguns efectes que ens semblaven interessants com ara poder gravar veus mentre sona una pista d’àudio. A canvi, és bastant més accessible i fàcil a nivell d’us.

Durant el procés d’elaboració del producte individual hem trobat algunes dificultats. Primer perquè no tenim a l’aula suficients ordinadors per cada alumne, disposem de tres ordinadors de sobretaula i després perquè els portàtils d’alguns d’ells no estaven en ple rendiment. Aquestes circumstàncies ens fan traslladar-nos a l’aula d’informàtica del centre per la qual cosa necessitem la coordinació amb la disponibilitat de la mateixa.

El nostre propòsit inicial havia estat aprofitar l’acte que es fa a Sant Jordi per tal de presentar el treball fet pels alumnes. Malauradament vam haver de prendre la decisió d’ajornar la presentació en benefici d’un bon resultat.
Hem de dir en aquest punt que els nostres alumnes es sentien vergonyosos davant la possibilitat de presentar el seu treball davant tot l’institut. I hem decidit que es presentarà un divendres durant l’hora de tutoria en cada aula amb una projecció.

En aquests moments el treball individual dels alumnes està pràcticament acabat. Respecte al treball en comú, estan en la recta final ja que només falta posar les veus dels alumnes i afegir-hi una nova seqüència de música.Aula