L’equip docent, motor de canvi

La Neus i la Sílvia, tutores del grup de 5è, ja s’havien iniciat en el treball per projectes amb temàtiques relacionades amb el medi Natural i Social, així com treballs similars en l’àmbit de llengua catalana. A grans trets, la dinàmica girava entorn a la cerca d’informació partint de dubtes i inquietuds, que es transformaven en repte. En aquest punt, es pautava un treball per resoldre-ho, tot a través de grups cooperatius.

Les diferències entre homes i dones ha estat una temàtica que ha interessat molt al conjunt d’alumnat de cinquè, i en aquest projecte s’ha volgut anar més enllà i dotar-los d’eines per tal de realitzar una comparativa en dos àmbits molt diferenciats: aspectes socials i aspectes físics, i de quina manera aquests dos grans blocs interaccionen entre ells i ens porten a explicar la situació social actual.

El camí a seguir ha estat marcat pels interessos del grup classe, però es vol destacar que a nivell de professorat s’ha seguit la dinàmica de l’amic crític, un grup format per la resta de mestres impulsors de la xarxa a la nostra escola, que ha permès rebre feedback i noves idees per tal de millorar i enriquir la tasca docent.