Com avaluem?
- Utilitzant rúbriques i a partir de l’observació directa dels alumnes en les diferents activitats.
Vam elaborar una rúbrica per cada dimensió , on hi ha les competències i quatre nivells d’assoliment per cada competència. De manera que quan decidim avaluar una determinada activitat, observem, utilitzem la rúbrica i anotem en una graella el nivell en que es troba cada alumne.
- També utilitzem els informes que fan els alumnes. Això no ho fem en totes les activitats, però sí en moltes. Sobretot en aquelles activitats en que fem deduccions i en aquestes activitats, en acabar els demanem que facin un informe individual. Allí han d’explicar què s’ha fet i sobretot les deduccions i descobertes matemàtiques. Aquests informes ajuden a l’avaluació, sobretot de la dimensió connexions, perquè es veu com els alumnes relacionen conceptes i de la dimensió comunicació i representació, perquè han d’explicar de manera ordenada tot el procés.
- Això també permet fer un treball de metacognició, ja que els nens i les nenes han de reflexionar sobre el que s’ha fet, prendre consciència d’allò que han après amb l’activitat i explicar-ho, cadascú al seu nivell.
Aquí podem veure un exemple d’informe.