Després de realitzar una activació de coneixements previs en gran grup sobre què sabem dels elefants, convidem als i les alumnes a presentar dubtes, incògnites, preguntes…que tinguin al respecte d’aquests animals i aquest és el resultat.
XIQUETS I LES XIQUETES DE LA CLASSE VOLEM SABER TOTES AQUESTES COSES DELS ELEFANTS…
MARTINA: ELS ELEFANTS ENCARA EXISTEIXEN?
SARA: COM ES MOUEN ELS ELEFANTS?
LAURA: ES PODEN ASSEURE?
XAVIER: QUÈ MENGEN I BEUEN ELS ELEFANTS?
JAUME: ON VIUEN ELS ELEFANTS? ALS CORRALS?
ADRIANA: COM BEUEN?
CARLA: ELS ELEFANTS TENEN NAS?
TOTS: COM NEIXEN? NEIXEN DEL CUL? DELS OUS? DE LA
PANXA DE LA MARE?
(Transcripció de les preguntes dels xiquets i les xiquetes)
Un cop tenim clares les preguntes, en una altra sessió, les organitzem per similitud en blocs de contingut. Aquesta és una tasca complicada per als i les alumnes de P4 , per això cal repetir bé les preguntes i anar-los ajudant. Els fem fixar en paraules que siguin iguals, expliquem bé cada pregunta què busca…és una activitat bastant dirigida.Les preguntes es transcriuen a un cartonets plastificats perquè les puguin manipular . Un cop tenim les preguntes agrupades, a cada bloc se li dona un color i un nom més genèric.