Un dels objectius que ens hem plantejat dins dels projectes és iniciar un treball sistemàtic de l’avaluació formativa. Aquest fet implica programar un temps dedicat a l’avaluació dins de la unitat, ja que l’embranzida del projecte fa difícil la sistematització d’aquesta.
Com ho hem fet? Ens hem anat marcant petites fites. Abans de començar a treballar hem explicat el tema que treballaríem. Després, hem fet una avaluació inicial, que ens ha servit de punt de partida per plantejar l’índex de treball i veure les idees que té l’alumnat del tema que tractarem . Durant l’elaboració del projecte, el mestre pot avaluar el procés d’aprenentatge de cada nen i nena seguint les seves aportacions a les converses de classe, tenint en compte que són nens i nenes de CI. També hem introduït rúbriques d’autoavaluació del grup i individuals.
Les valoracions les hem aplicat a activitats i situacions puntuals que eren més significatives dins del desenvolupament del projecte: plantejament de bones preguntes; converses dins del grup classe per iniciar conceptes i elaborar-los; incorporació del nou vocabulari i les idees noves; actitud davant el treball i l’aprenentatge; la recerca d’informació a mitjans visuals i documents escrits; seguiment del treball en grup cooperatiu per la maqueta final i l’exposició final d’experts. Segons l’aspecte que hem avaluat hem aprofitat que hi podia haver més d’una mestra dins de l’aula.