En la implementació del projecte ha estat molt important el treball en equip dels docents ja que el treball per projectes és flexible i es va adaptant durant la seva implementació. La programació es va començar amb uns objectius de l’àrea de medi natural relacionats amb l’aparell digestiu i, a mesura que es va anar desenvolupant el projecte, es va veure la necessitat d’ampliar-los a les àrees de matemàtiques (temps de digestió, mesures per la maqueta), llengua (notes a casa per demanar informació, llistes de material, informació, programa de ràdio) i a totes les competències transversals (recerca d’informació, fotografia, tractament de textos, treball individual i en grup cooperatiu, consciència del que sabien i del que havien après a través de l’avaluació formativa).
Donat que el projecte va anar ampliant-se responent a les qüestions que sorgien del treball a l’aula, es va veure la necessitat de documentar el projecte amb fotos, documents escrits i posades en comú per tal de recuperar el fil i donar-li coherència i cohesió al treball que s’estava fent; doncs, de l’estudi descriptiu dels òrgans es va arribar al disseny d’una dieta equilibrada.
Amb alumnes de CI, tot aquest procés s’ha de fer a poc a poc, d’una manera força dirigida. El professor fa de guia i mitjançant preguntes els va orientant per tal de fer-los avançar i fent que ells mateixos es plantegin bones preguntes, relacionin conceptes i apliquin els coneixements que vagin adquirint.
La valoració que en fem l’equip de mestres d’aquest projecte es que s’han superat les expectatives inicial i que el treball amb els alumnes l’ha enriquit. No obstant, hem observat que l’aplicació del treball cooperatiu amb alumnes d’aquesta edat ha de ser molt pautada i amb uns objectius molt concrets. A més a més, l’avaluació s’ha de contemplar com una activitat més, dedicant-li un temps i amb una intencionalitat clara.