I COM SABEM QUE HEM APRÉS?

Un dels objectius que ens hem plantejat dins dels projectes és iniciar un treball sistemàtic de l’avaluació formativa. Aquest fet implica  programar un temps dedicat a l’avaluació dins de la unitat, ja que l’embranzida del projecte fa  difícil la sistematització d’aquesta.

Com ho hem fet? Ens hem anat marcant petites fites. Abans de començar a treballar hem explicat el tema que treballaríem. Després, hem fet una avaluació inicial, que ens ha servit de punt de partida per plantejar l’índex de treball i  veure les idees que  té l’alumnat del tema que tractarem . Durant l’elaboració del projecte, el mestre pot avaluar el procés d’aprenentatge de cada nen i nena seguint les seves aportacions a les converses de classe, tenint en compte que són nens i nenes de CI. També hem introduït  rúbriques d’autoavaluació del grup i individuals.

Les  valoracions les hem aplicat a activitats i situacions puntuals que eren més significatives dins del desenvolupament del projecte: plantejament de bones preguntes; converses dins del grup classe per iniciar conceptes i elaborar-los; incorporació  del nou vocabulari i les idees noves; actitud davant el treball i l’aprenentatge; la recerca d’informació a mitjans visuals i documents escrits; seguiment del treball en grup cooperatiu per la maqueta final i  l’exposició final d’experts. Segons l’aspecte que hem avaluat hem aprofitat que hi podia haver més d’una mestra dins de l’aula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *