Quan nosaltres com a mestres els hi vam preguntar de quina època eren els castells?, van sorgir molts dubtes, els nens/es tenien molt clar que els castells no eren de la prehistòria, ( va ser el tema del projecte que van fer a primer) per la qual cosa vam decidir fer un enfocament dels castells des de la vessant de l’època de l’edat mitjana. Per tant vam treballar la línea del temps.
Per situar-nos en quina etapa de la història de la humanitat es troba l’Època Medieval, vam treballar de dues maneres simultànies: el visionat de dos documentals i la creació d’una línia del temps.
Al llarg del projecte van realitzar diverses activitats com:
En l’ àrea de Plàstica, vam fer des de la decoració del passadís, fins la tapa del nostre dossier…
També l’àrea de Valors i Religió, vam explicar als nens/es que en l’Època Medieval hi havia dos creences religioses: el Cristianisme i l’ Islam.
En l’àrea d’Educació Física, vam fer molts jocs: jugar a la diana, jocs amb les cintes, el joc de la corretja, la lluita d’espases, carreres de cavalls i també les justes.
En l’àrea de Música, vam treballar els diversos instruments de percussió, corda i vent més important d’aquella època. També vam escoltar la música medieval.
Per concloure el nostre projecte vam realitzar una sortida didàctica al castell de Miravet. En aquesta, els alumnes es van convertir en autèntics exploradors tot utilitzant les matemàtiques com a fil conductor de la visita.