Planificació
La planificació de la tasca del repte és senzilla: A partir d’una inquietud o pregunta inicial, s’intenta despertar un interès col·lectiu pel tema, partint d’una conversa i el llançament de preguntes obertes sobre les diferents maneres d’obtenir la informació: Internet, preguntant a alguna persona experta, Biblioteca, etc…
I ens emplaçament a un altre moment en que algú hagi fet algun descobriment. És el moment de les exposicions on els infants comparteixen amb els seus companys una informació veraç i contrastada que ens resol o acosta a la resolució de la pregunta que volem resoldre.
Paral·lelament a aquests traspassos d’informació, a l’escola s’experimenta i contrasta el que arriba de casa.
El producte final és l’aprenentatge que cada nen/a ha fet i ha vivenciat amb aquest procés de recerca i reflexió.
Quan s’acaba el treball, les famílies reben de mans dels seus fills/es un full on es documenta el procés de cada repte. Algunes fotos i simbologia acordada facilita que els infants puguin explicar-ho amb les seves paraules. Per exemple, la conclusió sempre està al final dins d’una estrella taronja.
A la classe queda una còpia plastificada de cada repte a mode de recull (agafat amb anelles) que els nens poden consultar ja que ho guardem al calaix de la biblioteca d’aula.