ACTIVITATS DE DIFERENTS ÀMBITS
- El treball de “Junts contra la por” de l’info K ens porta a diferenciar conceptes que els alumnes han extret del video i que no acaben de tenir clar.
Àrab musulmans
Terrorisme Islam Estat islàmic
- La paraula Islam ens durà a conèixer i a identificar les principals religions. Analitzem que tenen en comú i que les diferencia. Fem una taula multi entrada de les cinc religions majoritàries. Primer en petit grup i després posada en comú amb gran grup.
- Lectura comprensiva de Tahar Ben Jelloun “El racisme explicat a la meva filla”
- El nom de Tahar ben Jelloun escrit en àrab els motiva a aprendre l’ abecedari i conèixer els grafismes de la llengua semítica.
- ENIGMA…1212 ENS HAN VENÇUT!!!La màquina del temps que tenim a l’escola per treballar l’eix transversal d’aquest curs va treure un enigma, amb “1212 ens han vençut i una paraula en àrab”.La paraula escrita en àrab és descodificada i endevinen que significa Al-Àndalus. La data de l’ enigma ens dura a identificar-nos com musulmans vençuts a la Batalla de les Naves de Tolosa l’ any 1212. Per tant som musulmans.
- Ens situem a la historia.
Cartografia Al·Àndalus
- Conquesta musulmana, elaborant mapes de diferents moments, veient els protagonistes, dates i fets importants…
- Etapes polítiques (emirat, califat, taifes, nazarites…)
Triem el nom de la classe i la mascota
- Triem el nom de la classe (almohades i bereberes)
- Qui som, quan hem arribat, com som, quin llegat deixem…
- Cerca d’informació i elaboració d’un perfil.
- Creació de la mascota de la classe
INTRODUCCIÓ A L’ÀMBIT ARQUITECTÒNIC
- Disseny d’una rajola andalusí, respectant els cànons marcats i les formes geomètriques pròpies de la època.
- Disseny d’una porta d’estil andalusí amb les rajoles elaborades a classe.
Elaboració plàstica de l’eix cronològic de l’aula
- Treballem l’escala (cm=anys) i fem les etapes polítiques en diferents colors.
- Situem les autoritats político-religioses, la capital, fets importants, llegat artístic
- Treballem numeració romana, i posem els segles a l’eix.
- Treballem l’àmbit matemàtic, de medi social i el plàstic.
Societat Al-Àndalus
-
- Conèixer els diferents estaments segons la religió i la classe social.
- Relació religiosa entre conquistadors i conquerits (conversions)
- Rols de cada sector dins la política, economia… (oficis)
- Construcció d’un personatge a partir del seu rol social (els meus relats)
Berenar Al-Àndalus: La chubarquía