METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ

ACTIVITATS DE DIFERENTS ÀMBITS

  • El treball de “Junts contra la por” de l’info K ens porta a diferenciar conceptes que els alumnes han extret del video i que no acaben de tenir clar.

Àrab    musulmans

Terrorisme       Islam     Estat islàmic

  • La paraula Islam ens durà a conèixer i a identificar  les principals religions. Analitzem que tenen en comú i que les diferencia. Fem una taula multi entrada de les cinc religions majoritàries. Primer en petit grup i després posada en comú amb gran grup.

 

  • Lectura comprensiva de Tahar Ben Jelloun “El racisme explicat a la meva filla”
  • El nom de Tahar ben Jelloun escrit en àrab els motiva a aprendre l’ abecedari i conèixer els grafismes de la llengua semítica.
  • ENIGMA…1212 ENS HAN VENÇUT!!!La màquina del temps que tenim a l’escola per treballar l’eix transversal d’aquest curs va treure un enigma, amb “1212 ens han vençut i una paraula en àrab”.La paraula escrita en àrab és descodificada i endevinen que significa Al-Àndalus. La data de l’ enigma ens dura a  identificar-nos com  musulmans vençuts a la Batalla de les Naves de Tolosa l’ any 1212. Per tant som musulmans.
  • Ens situem a la historia.

Cartografia Al·Àndalus

  • Conquesta musulmana, elaborant mapes de diferents moments, veient els protagonistes, dates i fets importants…
  • Etapes polítiques (emirat, califat, taifes, nazarites…)

Triem el nom de la classe i la mascota

  • Triem el nom de la classe (almohades i bereberes)
  • Qui som, quan hem arribat, com som, quin llegat deixem…
  • Cerca d’informació i elaboració d’un perfil.
  • Creació de la mascota de la classe

INTRODUCCIÓ A L’ÀMBIT ARQUITECTÒNIC

  • Disseny d’una rajola andalusí, respectant els cànons marcats i les formes geomètriques pròpies de la època.
  • Disseny d’una porta d’estil andalusí amb les rajoles elaborades a classe.Elaboració plàstica de l’eix cronològic de l’aula
    • Treballem l’escala (cm=anys) i fem les etapes polítiques en diferents colors.
    • Situem les autoritats político-religioses, la capital, fets importants, llegat artístic
    • Treballem numeració romana, i posem els segles a l’eix.
    • Treballem l’àmbit matemàtic, de medi social i el plàstic.

Societat Al-Àndalus

    • Conèixer els diferents estaments segons la religió i la classe social.
    • Relació religiosa entre conquistadors i conquerits (conversions)
    • Rols de cada sector dins la política, economia… (oficis)
    • Construcció d’un personatge a partir del seu rol social (els meus relats)

Berenar Al-Àndalus: La chubarquía

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *