Com ho fem?

Des d’un enfocament constructivista de l’aprenentatge. Tenir en compte els coneixements previs dels alumnes, deixar espai per a aportar les seves experiències i els seus coneixements. Crear un clima tranquil i relaxat que fomenti la participació de tots els alumnes i la motivació pel que han de fer. Deixar temps suficient per acollir totes les propostes i intervencions a partir dels seus propis interessos. Procurar un temps suficient per desenvolupar totes les activitats d’ensenyament i d’ aprenentatge amb calma i deixant temps de cloenda per tancar el procés. Establir unes normes clares i entenedores que permetin el treball del projecte de forma autònoma. Seleccionar els continguts i els objectius que es volen treballar en funció del guió de treball que ha sorgit en el Què volem saber?

Mitjançant el treball cooperatiu. Una estratègia metodològica i una organització del grup que ens facilita l’aprenentatge entre iguals. Proporciona l’espai entre els alumnes per tal de fomentar l’escolta, l’ajuda, la cooperació entre ells. Facilita que comparteixin els seus coneixements amb la resta dels companys. Tenim en compte que dins el grup hi ha alumnes que tenen diferents formes d’aprendre i que tots poden assolir les diferents competències.

Tenint present una mirada interdisciplinar. Treballem d’una forma global les diferents competències i dimensions.

L’infant és el protagonista i observador de la seva evolució en el procés d’aprenentatge. L’autoavaluació, coavaluació està present en diferents moments del projecte. El mestre acompanya i motiva al llarg del procés d’aprenentatge.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *