Matemàtiques amb sentit

Ens sorprèn el pes que podia arribar a fer un mamut (entre 6 i 8 tones), però alhora ens costa imaginar aquesta xifra tan gran! Per això sorgeix la idea d’anar a la cooperativa del poble per tal de comprovar aquest pes. Ho fem pesant tots els alumnes d’educació infantil junts a la bàscula de la cooperativa i, posteriorment, pesem també un cotxe.

Un cop a la classe, recordem la sortida a la cooperativa i comprovem que un mamut pesa el mateix que pesarien set cotxes junts. Ho representem amb el full de treball següent:

Una altra xifra que ens crida l’atenció és que el mamut només menjava herba! Però en menjava moltíssima, uns 180 kg al dia! Com que els alumnes estan molt emocionats amb aquestes quantitats, aquesta vegada ens pesem un per un en una bàscula.