En l’àrea de medi natural l’observació pren una especial rellevància. Intentem afavorir l’observació lliure , aprofitant la curiositat dels alumnes per conèixer el que els envolta i l’interès per explorar-lo. Tanmateix no deixem de banda una de més guiada, amb unes pautes (guió) proposades pels alumnes, amb l’ajuda de la mestra , que ens serviran per acordar allò que volem observar.
En el nostre cas van ser aquestes:
- Com tenen el cap?
- Hi tenen orelles, boca, nas, ulls? Com són?
- Com és el seu cos? Quantes parts es veuen?
- Tenen potes? Quantes? Com són?
- Tenen cul?
Donat que allò que volíem saber s’havia anat ampliant a altres animals, vam decidir que en petit grup o bé individualment, si era el cas, es faria l’observació de l’animal que més els hi agradava dels recollits en la sortida que havíem fet o havíem anat portant posteriorment i , que allò que hauríem observat, ho representaríem amb un dibuix. Què us semblen?