IMPLEMENTEM LA CULTURA EMPRENEDORA A L’ESCOLA

En primer lloc, dir que la implementació del programa CuEmE (Cultura Emprenedora a l’Escola) és arreu del territori des del 2011 amb la participació d’ens locals, municipis, escoles, cooperatives i els mateixos alumnes.

Pel que fa a la implementació del projecte a l’aula, aquest està totalment seqüenciat per mesos per fer-ne una bona planificació. Per fer-nos una idea d’un programa d’aquestes característiques, tot seguit detallem les fites en l’ordre que hem establert:

1. Alta al centre i presentació al Consell Escolar i a la Comunitat Educativa.
  2. Constitució: estatuts, actes i aportació de capital social.
  3. Imatge corporativa: logo. Els alumnes fan el disseny.
  4. Elecció de productes i finançament extern.
  5. Producció.
  6. Etiquetatge, envasat i preu dels productes.
  7. Venda i resultats: preparació, venda al mercat de Manlleu un dilluns, balanç de resultats, memòria, avaluació tant de l’equip docent com dels alumnes.

Finalment,  de comentar que les fites ens han estat molt útils pel fet de ser la primera vegada que realitzem un projecte o programa d’aquestes característiques. El fet de tenir una bona seqüenciació ajuda molt als docents a tenir una bona guia. També hem observat que ha facilitat la tasca pel fet de ser tres grups classe. No obstant, seguir-lo és simplement una proposta. Les adaptacions o canvis han anat  sorgint al llarg del curs depenent dels interessos dels alumnes.