PRODUCTE FINAL – “SOM EL QUE MENGEM?”

El producte final d’aquest gran projecte ha estat per a tots nosaltres un gran repte, el qual es va realitzar a l’última setmana de juny, anomenada “LA SETMANA SALUDABLE”.

Es va trencar totalment amb els horaris.  Al llarg de la setmana, tots els  alumnes de l’escola (des dels nens de P3 fins a 6è) exposaven tot el seu treball a la resta de companys. A més, es va demanar la col.laboració de pares i persones del poble on intervinguessin i ens ajudessin  a portar a terme una sèrie de tallers relacionats amb el tema.

Cada dia es van realitzar diferents activitats relacionades amb el projecte:  des d’una  bicicletada, tota l’escola seguia un mateix esmorzar equilibrat, es van fer  tallers de reflexionterapia, d’higiene dental, de la piramide dels aliments,…

També, abans de començar la jornada,  es feia una assemblea al vestíbul de l’escola. Allà, asseguts en rotllana,   feien una  reflexió sobre tot el que havien après del dia abans i se’ls hi exposava el que  realitzarien aquell dia.  A més, al bloc de l’escola  cada dia es penjaven les diferents activitats que s’havien dut a terme.  http://agora.xtec.cat/ceip-terranostra/

Per tant, tot aquest plantejament de cloenda del projecte,  va  exigir als alumnes una gran responsabilitat i implicació per part seva. També  la col.laboració dels pares ens va ser de gran ajuda per a nosaltres i va fer que els alumnes estiguessin més motivats i oberts a les activitats.

Creiem que el  resultat global d’aquest projecte ha sigut d’un gran èxit, si buscàvem que   els alumnes haguessin arribat a ser més creatius, reflexius, autònoms i cooperatius.