El primer pas va ser presentar als alumnes la pregunta inicial: D’on treuen els vaixells tanta energia.
A partir de la imatge es va preguntar als alumnes què els feia suposar que els vaixells tenien energia. Les respostes varen ser del tipus:
– Es mouen.
– Fan llum.
– Fan soroll.
– Hi ha escalfor.
– Poden cuinar.
(…)
A partir d’aqui varen deduir que l’energia es manifesta de diferents formes: llum, soroll, moviment, escalfor … Vàrem fer un pas més i es van atrevir a fer hipòtesis sobre la font de l’energia dels vaixells. En un primer moment es va fer a partir del debat i després a partir d’unes imatges on apareixien diferents vehicles aquàtics.
A partir de les imatges varen aparèixer tres tipus d’energia:
– L’energia eòlica.
– L’energia hidràulica.
– L’energia de la sang.
A la següent sessió es va treballar l’energia eòlica a partir de diversos experiments. Els alumnes van treballar en grups cooperatius i varen omplir unes fitxes de treball.
Per acabar d’arrodonir el tema vam anar al MNATEC a Terrassa on els nens varen poder experimentar diversos tipus d’energia.
Un cop acabat el projecte podem dir que va ser motivador pels alumnes. A través de les activitats proposades (experimentació, visita al MNATEC, fabricació d’aparells…) els alumnes varen anar assolint i descobrint tots els continguts previstos de forma amena i competencial.
Per part dels docents ens va fallar la temporalització de les sessions, fet que suposar no poder dur a terme totes les tasques previstes en un primer moment. La tasca docent es va fer en equip preveient les activitats, els experiments i els continguts a assolir. També es va planificar la sortida a Terrassa.