DESCRIPCIÓ
Els nens i les nenes de Cicle inicial han partit de la pregunta: “Com és que nosaltres per anar a visitat una ràdio ens hem de desplaçar i per escoltar-la no?”
METODOLOGIA I ACTIVITATS
– Introducció del tema, què en sabem de la ràdio. Si l’escolten, en quins moments…
– Parlem de la paraula logotip. Quin és el seu significat i quins elements poden aparèixer. Busquem amb la PDI diferents models de logotips, els observem i en parlem.
– En grups de 3 alumnes dissenyem un logotip per la ràdio de l’escola.
– Visitem Ràdio Roda per conèixer com és i el funcionament. Hem redactat preguntes per fer allà.
– Quan tornem a l’escola fem una posada en comú de tota la informació i fem un text explicant la visita per penjar al blog de l’escola.
– Escoltem diferents gèneres radiofònics a l’aula i parlem de les diferències.
– Preparem i assagem l’obra de teatre “El segrest de la senyoreta”, un conte treballat durant tot el curs que serà el que gravarem a la ràdio (1r)
– Gravació de l’obra amb el kit de la ràdio.
– Preparem les lectures d’uns contes curts que s’han treballat durant el curs i els gravem (2n)
– Gravació dels contes amb el Kit de la ràdio
CRITERIS D’AVALUACIÓ
– Identificar els diferents elements que formen un logotip.
– Aplicar artísticament un logotip
– Identificar paraules relacionades amb la ràdio i saber el significat de les més rellevants.
– Reconèixer els principals gèneres radiofònics a través de l’escolta.
– Expressar-se de manera clara i entenedora.
– Respectar les opinions i el treball dels altres.
– Mostrar una actitud oberta, responsable i participativa.