QUÈ PASSA AMB LES DEIXALLES? METODOLOGIA

Les tasques són de resolució individual i en petits grups. Els alumnes poden formar el grup segons els interessos, però després intervindrà, si cal, el mestre perquè aquests siguin heterogenis.

Parlaran entre ells de quines habilitats tenen cadascú i escolliran el rol, però donat que són petits i s’estan iniciant hi haurà un acompanyament del mestre.

Escriuran els propis coneixements previs i planificaran què volem investigar. Buscaran informació i escriuran el que han descobert. Per acabar, elaboraran el producte final per poder explicar-ho als companys.

Per compartir el procés, abans de començar cada sessió es farà rotllana per saber on passem, revisar el que s’ha fet, compartir entre tots el que anem aprenent i veure què ens falta fer.

Aquest projecte el faran 2n i 1r separadament durant les sessions de medi, plàstica i llengua. Hi haurà intercanvi d’aprenentatges i una reflexió conjunta. Així mateix, farem  autoavaluació del treball en grup mitjançant conversa en rotllana. Ho compartirem amb els altres cursos.

Començarem amb uns objectius d’aprenentatge que definirem les tutores i s’anirà revisant a mesura que avança el projecte.

El professor ha de llençar idees perquè els nens es facin bones  preguntes, guiar els alumnes en tot el procés. Quan una cosa no surt, mirar on podem buscar, què podem fer?, a qui podem preguntar…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *