Aquí teniu un PowerPoint amb tot el que hem après sobre els Jocs Olímpics durant aquests dies
.
http://www.slideshare.net/secret/IXwHQG1szpd62l
Aquí teniu un PowerPoint amb tot el que hem après sobre els Jocs Olímpics durant aquests dies
.
http://www.slideshare.net/secret/IXwHQG1szpd62l
La primera setmana del projecte hem estat treballant en equips, en parelles i també individualment. Hem investigat sobre la història dels jocs i dels esports i hem concretat l’estudi en els Jocs Olímpics per tal de facilitar-los la feina d’investigació.
Entre tots hem preparat un guió del que volíem saber. Ens ha quedat així:
ELS JOCS OLÍMPICS
Jocs Olímpics de Barcelona.
Jocs Paralímpics de Barcelona
Un cop decidit què volem saber, només cal posar-se per parelles a treballar, buscar informació i redactar un document amb tot el que hem après.
Avui hem començat el Projecte Esport i Salut. Hem pensat que veure un vídeo podria ser un bon punt de partida per tal de fer-los entrar en el tema. Hem seleccionat dos vídeos:
Després de veure els vídeos hem recollit què saben els alumnes sobre el tema i què volen investigar .
Saben que l’esport…..
El què volen investigar és…
També hem triat el títol del projecte entre tots. Les diferents opcions han estat:
Després d’una votació el títol més votat ha estat “Els esport i la salut” . Ja tenim títol i ja podem començar a treballar!
Després d’un primer trimestre definint el projecte de la USEE, avui l’hem compartit amb la resta de l’equip impulsor amb l’objectiu de poder enriquir-lo entre tots. El següent pas serà explicar-lo a tot l’Equip Docent i, finalment, el compartirem amb l’alumnat perquè ells també hi han de dir la seva.
Organització i temporització
L’organització dels horaris i dels grups ha estat fàcil perquè hem decidit fer Projecte totes les hores que els alumnes són a l’USEE, excepte les hores que fan inclusió en els seus grups respectius.
La temporització serà de dues setmanes i aniran treballant en funció dels seus diferents ritmes de treball.
L’agrupament dels alumnes en les diferents tasques dependrà de les activitats que realitzin. Per exemple les entrevistes i qüestionaris es faran en gran grup i altres activitats de recerca en grups de dos o individualment. També l’agrupació anirà canviant, amb l’objectiu que tots vagin treballant amb els diferents companys en les diferents tasques. Pensem que és molt enriquidor perquè els alumnes són de 1r fins a 4t d’ESO i podran treballar junts i ajudar a aquells que tenen més dificultats.
Quines tasques dissenyem? Amb quina intenció?
A partir dels interessos que van dir el primer dia, hem dissenyat les activitats que realitzaran els alumnes. Les hem agrupat en quatre apartats:
1- Alumnes que fan esport a l’institut Bellvitge
2- Esports : vocabulari, història i aprofundiment dels esports que han escollit.
3. L’alimentació i l’esport
4- Els Jocs Olímpics d’estiu i d’hivern. Jocs Paralímpics.
5- Entrevista a una esportista
Per tal de que ells vagin autoavaluant-se diariament hem preparat un diari de l’alumne que hauran d’omplir al final de cada dia i els ajudarà a valorar la feina feta. L’objectiu és reflexionar sobre els aprenentatges què han fet aquell dia, com han treballat i com ho poden millorar.
Podeu trobar el document en aquest enllaç: Autoavaluació diària
El nostre projecte va començar fa tres mesos quan els alumnes van proposar diferents temes sobre els què volien saber alguna cosa. Els temes que van sorgir van ser:
Els alumnes després de fer votacions van escollir el tema dels Esports. Aprofitant que els companys dels seus grups ordinaris que no formen part de la USEE tenien previst fer un projecte relacionat amb l’alimentació saludable, vam considerar que podria estar bé investigar sobre els esports i la salut.
A partir d’aquí hem començat un procés de reflexió professores i alumnes per tal d’anar decidint què volem saber, com ho treballarem i quan començar.
Finalment acordem començar el projecte Esports i salut el 27 de Març, dues setmanes abans de les vacances de Setmana Santa .
La nostra USEE està a l’Institut Bellvitge, a l’Hospitalet de Llobregat. Està integrada per 10 alumnes i dotada de dues professores (una a jornada complerta i l’altra a mitja jornada), una educadora, i una vetlladora amb només 10 hores per tot el centre.
La integració dels alumnes al centre es fa des de 1r d’ESO amb música, educació física i plàstica; i a mesura que avancen de curs les hores d’integració al grup ordinari van augmentant amb les optatives.
L’aula disposa de dos espais ben diferenciats: un d’ells és com qualsevol aula tradicional amb les taules disposades per poder treballar les matèries que es fan a l’USEE. L’altre espai amb una gran taula on es fan assemblees i els tallers de cuina i bricolatge.
El Grup
Fem un petit anàlisi del clima del grup com a tal, tenint en compte els adults que hi intervenim.
Aquest any s’ha incorporat a principis de curs un alumne a 1r d’ESO i un altre a 3r d’ESO. Per nosaltres és molt important que la resta de companys facin el modelatge als que s’incorporen ja que és una bona forma d’aprendre les normes i forma de funcionar del grup. D’aquesta forma són els companys els que recondueixen les conductes no adequades dels que s’han incorporat aquest any.
Un dels alumnes, absentista de l’any passat ha donat pas a un altre alumne que s’ha incorporat en el segon trimestre. Aquesta incorporació ha fet moure de nou el grup fins que els companys l’han acceptat en les dinàmiques del grup.
Com es pot comprovar, l’USEE ha patit canvis en l’estabilitat del grup perquè la sortida i l’entrada de membres fa trontollar l’equilibri existent.
Les professores que estem treballant aquest projecte som La Maria Gonzàlez, la Clàudia Leris (professores USEE) i la implicació de la Marta Villoldo (educadora de l’aula) que és clau pel bon funcionament de la nostra tasca.