Ens organitzem tots

Donada la inquietud que van manifestar els alumnes de tercer D respecte a la Festa del Mercat que cada any es celebra a Amposta, s’ha considerat oportú la realització d’un curtmetratge per tal d’aproximar-los d’una manera espontània a la vida ampostina de fa 100 anys.

Per tant, el títol del projecte (“Ens anem de festa”) tracta d’agrupar d’una banda el caràcter festiu que ja de per si implica aquesta tradició; mentre que d’altra banda intentar relacionar directament l’alumnat amb la història de la seva ciutat.

Tanmateix, el projecte va ser consensuat amb el professorat de vàries àrees, partint d’una petició expressada pel propi alumnat que va manifestar una certa curiositat en relació amb l’esmentada festivitat.

Amb tot, el producte final engloba les tasques individuals que des de les diferents matèries s’han anat proposant per garantir l’èxit final. Així, el curtmetratge implica un estudi aprofundit dels oficis que configuren la festa, fet prèviament al rodatge. Igualment s’ha hagut d’estudiar el vestuari de cada ofici i les eines associades.

La coordinació entre professors i per tant matèries involucrades en el projecte, s’ha realitzat mitjançant reunions periòdiques en les quals s’han decidit els objectius, metodologia, continguts i criteris d’avaluació.