Com demanem l’opinió als alumnes.

Al final de cada projecte volem saber que en pensen els alumnes del projecte realitzat. Per fer-ho hem elaborat un qüestionari al drive i els alumnes l’han contestat a l’aula durant l’última sessió.

Pel projecte del 1r quadrimestre: L’ESO, dret o obligació? vam elaborar aquest qüestionari.

Pel projecte del 2n quadrimestre: Anem de vacances a Vilassar de Mar vam modificar l’anterior i vam obtenir aquest altre qüestionari.

Guia turística

Seguim endevant amb el projecte. Cada agència ja té el programa de l’estada a Vilassar de Mar detallat i adaptat a cada client.

Els clients ho voldran saber tot sobre allò que veuran i faran, per tant ha arribat el moment de preparar aquesta informació: la guia turística.

torre-den-nadal-vilassar-de-mar-080119_705

Cal explicar els trets històrics, arquitectònics, artístics, citar personatges il·lustres, etc d’una visita cultural. En l’activitat a l’entorn natural s’ha d’incloure la climatologia, l’entorn geològic , el tipus de vegetació, la fauna, etc. Per acabar aquesta tasca cal recollir totes les recomanacions referides al públic a qui va adreçat, els coneixements previs, l’equipació necessaria, etc per participar en l’activitat lúdico-esportiva.

Posem l’accent en com s’elabora aquesta informació i els demanem que la seva guia turística només reculli una activitat, de cada tipus, de totes les proposades al seu programa. A més, una guia viscuda ha d’incloure les imatges fetes per ells mateixos.

Aquests són alguns dels resultats obtinguts:

 

Un logo per a la nostra agència

Les agències de viatges del nostre projecte Anem de vacances a Vilassar de Mar es posen en marxa.

L’alumnat s’ha distribuït en grups de 4 o 5 persones, diferents del primer projecte. Cadascun d’aquests grups simulen ser una agència de viatges que haurà de preparar una estada de 3 dies a Vilassar de Mar.

Així doncs, la primera tasca és posar nom a l’agència i elaborar un logo.

ins pere ribot

A l’alumnat se’ls ha donat unes idees bàsiques sobre com ha de ser un logo. Els hem demanat que el seu logo ha de fer referència a l’activitat, és a dir, a una agència de viatges i ha de fer referència a Vilassar de Mar, la població on es situa i s’especialitza la seva agència.

Cada membre del grup ha fet la seva proposta, tant per al nom com per al logo. Han escollit el nom que més els ha agradat. La tria del logo l’han fet valorant quin s’ajustava més bé als criteris donats i han hagut de justificar aquesta tria.

Us mostrem un parell d’exemples d’aquesta tasca, de grups d’alumnes amb ritmes d’aprenentatges diferents, incloent alumnes amb necessitats educatives especials: exemple 1 i exemple 2.

En aquesta tasca han combinat diverses eines de treball: dibuixar en paper, fotografiar, editar la imatge i inserir-la en un document de text. Després han hagut de presentar a la resta de la classe els logos proposats i argumentar el que han triat.

Dos a l’aula

En aquest treball per projectes treballem dos professors a l’aula amb un grup de 30 alumnes. Abans de començar semblava que tot sovint ens separaríem en aules diferents, cada professor amb una meitat, a la pràctica no ho hem fet cap vegada en tot el primer trimestre.

En el fet de ser dos professors a l’aula hi veiem avantatges en l’aprenentatge, en la gestió de l’aula i en l’avaluació dels alumnes:

  • Donar diferents enfocs i idees als mateixos alumnes davant una mateixa pregunta fa més enriquidor l’aprenentatge.
  • Al mateix temps reforcem allò més bàsic perque donem la mateixa resposta a determinades preguntes.
  • Ampliem les possibilitats de comunicació, ja que inevitablement es tenen dos estils comunicatius diferents i a l’aula alhora suposa que la informació arriba a més alumnes i més clara.
  • Facilita la gestió de l’aula perque ens facilita el moviment i control dels 15 ordinadors portàtils amb els que treballem, i les diferents formes d’organització de l’espai de cada sessió.
  • Permet fer una observació més acurada del treball diari i les actituds dels alumnes.

Seguirem treballant així.