el com (2) / Saltem al buit

Amb tots el condicionants descrits en l‘article anterior vam plantejar-nos diverses possibilitats d’organització. La veritat és que començar un projecte de zero genera certa sensació de vertigen. Un salt al buit.

Des de l’equip impulsor es van plantejar diverses possibilitats per afrontar el projecte. Vam decidir que l’espai Guindàvols era una veritable oportunitat per donar a conèixer el treball per projectes a la resta de professorat. Amb aquesta idea és va proposar a l’equip docent de 1r d’ESO de participar activament en el TdS. Amb aquest objectiu es van dur a terme diverses reunions de coordinació en les que es llençaven propostes a l’equip.

Calia lligar diferents aspectes organitzatius:

  • La mostra de l’Espai Guindàvols. Com a tal, calia concretar:
    • objectes a exposar
    • materials de suport
  • Com s’agruparà a l’alumnat
  • Les tasques i responsabilitats del professorat
  • La planificació horària de les tasques
  • Els dossiers de l’alumnat

Tot i la feina per endavant la veritat és que el principal neguit de l’equip impulsor ha estat embedir a la resta de l’equip docent de primer l’entusiasme del repte. Ha costat molt que el professorat que no utilitza la metodologia de treball per projectes, el treball col·laboratiu i les TAC es faci seu l’Espai Guindàvols. Molts són els condicionants que han dificultat aquest primer projecte. De ben segur el proper curs serà molt més fàcil.

1r eso

L’alumnat de 1r d’ESO és el protagonista del TdS Espai Guindàvols.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *