Aspectes Organitzatius part 1 (AO1) – La mostra Espai Guindàvols
L’Equip impulsor va definir una proposta de mostra per a l’Espai Guindàvols a l’equip docent de 1r d’ESO. Aquesta proposta definia els materials que s’exposarien i de quina manera.
El TdS Espai Guindàvols no consistiria en elaborar obres per exposar al llarg de la setmana d’implementació. Aquesta idea va costar de fer entendre al professorat doncs el dubte que generava era: I que faran al llarg de la setmana els nostres alumnes?
El que es va proposar al professorat va consistir en dedicar els dies del TdS en la “museització” dels productes elaborats al llarg del curs en les diferents àrees de coneixement. Part del professorat va considerar que els materials que elaboraven els nostres alumnes no tenia la qualitat mínima o que no disposaven de cap producte. Finalment, valorant totes les possibilitats van descobrir que la majoria de les matèries tenien algun projecte d’elaboració d’un producte que podi ser exposat.
Així van descobrir que, a banda dels productes elaborats des de les matèries que treballen per projectes; a ciències naturals tenien previst de fer reproduccions de cèl·lules, bacteris, …; a castellà caligrames; a anglès pictogrames; a matemàtiques cubs per estudiar volums; etc. Aquests productes s’havien plantejat com objectes d’exposició interna en l’aula i ara podien sortir d’aquest espai tant limitat i esdevenir una veritable mostra a l’abast de tota la comunitat educativa de Guindàvols.
Amb aquestes propostes es va decidir crear 3 ambients diferenciats a l’espai d’exposició:
- Àmbit de projectes. On trobaríem una mostra dels objectes elaborats en els diferents projectes duts a terme de forma interdisciplinar des de ciències social, tecnologia i visual i plàstica al llarg del curs.
- Àmbit de llengües. On s’exposarien caligrames, pictogrames i materials on es visualitzés un procés creatiu d’una obra literària.
- Àmbit de ciències. On es mostrarien la reproducció de cèl·lules i bacteris i un gran volum fet de petits cubs de 1dm3.
Per aconseguir això calia que aquests materials estiguessin enllestits abans de la setmana d’implementació del TdS. Tothom es va ficar a treballar.