Ja estem de ple en l’organització de les tasques i ens cal concretar els equips…aquest és un altre repte per nosaltres. Després de considerar diverses possibilitats ens decidim a demanar l’opinió a l’alumnat: en quin àmbit volen participar?
Per tant, tenint en compte les característiques del nostre alumnat decidim que s’organitzaran equips de 4 membres de caràcter heterogeni i sense tenir en compte el grup classe, de manera que es poden barrejar i triar a qui vulguin. Primer triaran l’àmbit i després els demanarem que triin un company o companya amb qui volen treballar.
I quants alumnes per àmbit? Doncs considerem quin és el volum de feina que cal realitzar, en funció de les peces que calgui catalogar i els temes que cal desenvolupar en els cartells informatius.
En una primera aproximació veiem que és necessari que sigui l’àmbit de projectes el que aglutini més nombre d’alumnes, degut a que el nombre de cartells i catalogacions és major.
Així, el nombre d’alumnes que conformaran cada àmbit queda establert com segueix:
Ámbit de projectes: 26 alumnes
Àmbit de Ciències: 13 alumnes
Àmbit de Llengües: 14 alumnes
Àmbit d’expositors: 15 alumnes
Àmbit web i difusió: 11 alumnes
Cada àmbit inclourà els diferents equips de 3 o 4 membres, els quals establiran normes de funcionament i distribuiran els rols necessaris per poder funcionar: portanveu, secretari, documentalista i encarregat d’imatge.
Malgrat tot, cada equip pot decidir com organitzar la feina i quins responsables crear. Només han de complir una norma: cadascú ha d’assumir la responsabilitat assignada amb responsabilitat per garantir que la tasca d’equip funciona.