L’any passat em va agradar molt l’activitat i aquest any hi penso
participar de nou. I no únicament estic disposat a participar-hi
sino que també us proposo dues sortides que crec que pedagògicament
poden ser molt interessants i que conec molt bé: de Sitges a
Vilanova a traves d’Els Colls i Miralpeix i de Sitges a la Trinitat
passant per la creu de Sant Isidre.
joana
La primera sesió em va semblar molt interesssant i fresca.
Això pinta molt bé. Estic segura que acabarem amb un dinar fantàstic
Des del servei de mediateca del CRP del Garraf el Joan i jo estem
treballant per què molt aviat pogueu disposar d’una maleta
pedagògica dels tastets. Aprofito per saludar a tothom i recordar
que per la propera sortida no oblideu portar un bon entrepa….
Marc
Es recomana protector solar o en ivern encara no caldrà, és massa suau el sol.
Marc
Supose que la gent de l’any passat no patiria cremades a la pell,però recorde
que són les hores de més intensitat solar del dia.
El Sol de l’hivern no pica,però
precaució per la gent amb la pell molt sensible.
Ah! Per beure porteu REDBULL que anirem més ràpid!!
ceip els costerets
bona nit, només dir-vos que a la revista “descobrir catalunya” d’aquest mes, hi ha tot un monotema sobre el garraf i penedés molt interessat. Entre d’altres itineraris hi ha la sortida per la costa de Sitges-Vilanova. Fins aviat!
jesus
Hola a tots i totes………¡¡¡¡¡ Ha estat un bon pont de maig ? Segurament que sí, però ja ha passat i aquí estem amb la feina per davant.
Estava pensant en l’aprofitament d’aquest curs de Tastets de Territori per fer una sortida amb alumnes i, després dels itineraris que fins ara hem portat a terme, crec que podria ser interessant fer-la per cursos a partir de tercer i quart d’ESO i Batxillerat. Confeso que amb la canalla de primer i segon no tinc res de contacte, doncs no he fet mai cap curs amb ells.
Haig de dir que no tinc gaire experiència en sortides d’aquesta mena i, des del departament de matemàtiques al que pertanyo, s’hauria de muntar la sortida juntament amb el departament de Ciències o amb el de Física i Química. Sigui com sigui, començo a plantejar-me algunes de les activitats que es podrien dur a terme ique podrien ser:
1)Coneixement del Medi Natural: estudi de les característiques fonamentals, tant físiques com funcionals, dels animals ( o d’alguns) i plantes (algunes) que siguin més comuns a lentorn de la comarca del Garraf,…………
2)Estudi de la natura: plantes, roques,…. típiques d’aquesta comarca,…..
3)Mesures de distàcies i àrees: mitjançant triangulacions amb mapes, amb teodolit ( si es pot),………..
4)La cura de la natura: educació mediambiental, netja de plàstics, papers, llaunes,…
Per cert, que buscant informació respecte de la comarca del Garraf, he trobat un tema que sembla molt interessant. Resulta que les Roquetes del Garraf ( que jo no coneixia) és un jove nucli de població que es va formar pels nays 50 i que actualemnt té vocació de poble. Administrativament pertany al municipi de Sant Pere de Ribes, però amb aquesta “vocació de poble”, potser, algun dia arribarà en el que sigui un veritable poble. Per cert, en aquest cas, com es converteix en un poble amb el seu territori, població, delimitació, institucions,…?. A la sortida amb alumnes fins i tot en podria tractar el tema de fer un estudi sobre la nomenclatura dels diferents nuclis poblacionals: Què és un poble ? I una vila ? I un municipi ? I una ciutat ? Com es passa d’un a l’altre ?…………
Són molts els temes que es podrien tractar en una sortida pel Garraf i, per ara, només tinc clar que s’hauria de fer amb més d’un departament. Si algú té pràctica o ideess en el tema ( i el ve de gust) que en faci cinc cèntims.
Aprofito per sadudar a tothom i fins dissabte a l’estació de la RENFE de Sitges.
Hola a tots i a totes….¡¡¡¡¡Estava pensant en l’aprofitament d’aquest curs de tastets de territori per
fer una sortida amb alumnes.i després del itineraris que fins ara hem portat a terme, crec que seria
interessant fer-la amb alumnes de tercer i quart de l’ESO i batxillerat. Haig de dir que no tinc gaire
experiència en aquesta mena de sortides i des del departament de Matemàtiques al que hi pertanyo,
s’hauria de muntar juntament amb el departament de Ciències o el de Física i Química. Algunes de les
activitats que es podrien fer són: coneixement del medi natural, estudi de la natura, la conservació
del medi ambient,….
Buscant informació sobre la comarca del Garraf he trobat un tema que podria ser interessant. Resulta que
Les Roquetes del Garraf és un jove nucli depoblació que es va formar als anys 50 i que actualment té
“vocació de poble”. Administrativament pertany al municipi de Sant Pere de Ribes però amb aquesta “vocació”
potser algun dia es convertirà en un poble de ple dret: amb el seu territoti, població, institucions…..
Com es pot convertir en un poble ? Quin camí ha de seguir ? En la sortida d’alumnes es podria tractar el
tema i treballar-hi la qúestió de la nomenclatura dels diferents nuclis poblacionals. Què és un poble ?
I una Vila ? I un municipi ? I una ciutat ?,…..
Si algú té idees, i el ve de gust, que faci cèntims del tema.
Aprofito per saludar a tothom i fins dissabte a l’estació de la RENFE de Sitges.
Jesús
Hola a tots i totes. Per la propera sortida del dissabte ja veig que
haurem de portar un bon entrepà i una bona protecció del sol.
Ahir vaig enviar un comentari respecte Les Roquetes del Garraf
i crec que no ha arribat bé. No sé si la raó es deu a que resultava massa
extens. Algú podria aclarir-me la raó ? Gràcies anticipades.
L’any passat em va agradar molt l’activitat i aquest any hi penso
participar de nou. I no únicament estic disposat a participar-hi
sino que també us proposo dues sortides que crec que pedagògicament
poden ser molt interessants i que conec molt bé: de Sitges a
Vilanova a traves d’Els Colls i Miralpeix i de Sitges a la Trinitat
passant per la creu de Sant Isidre.
La primera sesió em va semblar molt interesssant i fresca.
Això pinta molt bé. Estic segura que acabarem amb un dinar fantàstic
Des del servei de mediateca del CRP del Garraf el Joan i jo estem
treballant per què molt aviat pogueu disposar d’una maleta
pedagògica dels tastets. Aprofito per saludar a tothom i recordar
que per la propera sortida no oblideu portar un bon entrepa….
Es recomana protector solar o en ivern encara no caldrà, és massa suau el sol.
Supose que la gent de l’any passat no patiria cremades a la pell,però recorde
que són les hores de més intensitat solar del dia.
El Sol de l’hivern no pica,però
precaució per la gent amb la pell molt sensible.
Ah! Per beure porteu REDBULL que anirem més ràpid!!
bona nit, només dir-vos que a la revista “descobrir catalunya” d’aquest mes, hi ha tot un monotema sobre el garraf i penedés molt interessat. Entre d’altres itineraris hi ha la sortida per la costa de Sitges-Vilanova. Fins aviat!
Hola a tots i totes………¡¡¡¡¡ Ha estat un bon pont de maig ? Segurament que sí, però ja ha passat i aquí estem amb la feina per davant.
Estava pensant en l’aprofitament d’aquest curs de Tastets de Territori per fer una sortida amb alumnes i, després dels itineraris que fins ara hem portat a terme, crec que podria ser interessant fer-la per cursos a partir de tercer i quart d’ESO i Batxillerat. Confeso que amb la canalla de primer i segon no tinc res de contacte, doncs no he fet mai cap curs amb ells.
Haig de dir que no tinc gaire experiència en sortides d’aquesta mena i, des del departament de matemàtiques al que pertanyo, s’hauria de muntar la sortida juntament amb el departament de Ciències o amb el de Física i Química. Sigui com sigui, començo a plantejar-me algunes de les activitats que es podrien dur a terme ique podrien ser:
1)Coneixement del Medi Natural: estudi de les característiques fonamentals, tant físiques com funcionals, dels animals ( o d’alguns) i plantes (algunes) que siguin més comuns a lentorn de la comarca del Garraf,…………
2)Estudi de la natura: plantes, roques,…. típiques d’aquesta comarca,…..
3)Mesures de distàcies i àrees: mitjançant triangulacions amb mapes, amb teodolit ( si es pot),………..
4)La cura de la natura: educació mediambiental, netja de plàstics, papers, llaunes,…
Per cert, que buscant informació respecte de la comarca del Garraf, he trobat un tema que sembla molt interessant. Resulta que les Roquetes del Garraf ( que jo no coneixia) és un jove nucli de població que es va formar pels nays 50 i que actualemnt té vocació de poble. Administrativament pertany al municipi de Sant Pere de Ribes, però amb aquesta “vocació de poble”, potser, algun dia arribarà en el que sigui un veritable poble. Per cert, en aquest cas, com es converteix en un poble amb el seu territori, població, delimitació, institucions,…?. A la sortida amb alumnes fins i tot en podria tractar el tema de fer un estudi sobre la nomenclatura dels diferents nuclis poblacionals: Què és un poble ? I una vila ? I un municipi ? I una ciutat ? Com es passa d’un a l’altre ?…………
Són molts els temes que es podrien tractar en una sortida pel Garraf i, per ara, només tinc clar que s’hauria de fer amb més d’un departament. Si algú té pràctica o ideess en el tema ( i el ve de gust) que en faci cinc cèntims.
Aprofito per sadudar a tothom i fins dissabte a l’estació de la RENFE de Sitges.
Hola a tots i a totes….¡¡¡¡¡Estava pensant en l’aprofitament d’aquest curs de tastets de territori per
fer una sortida amb alumnes.i després del itineraris que fins ara hem portat a terme, crec que seria
interessant fer-la amb alumnes de tercer i quart de l’ESO i batxillerat. Haig de dir que no tinc gaire
experiència en aquesta mena de sortides i des del departament de Matemàtiques al que hi pertanyo,
s’hauria de muntar juntament amb el departament de Ciències o el de Física i Química. Algunes de les
activitats que es podrien fer són: coneixement del medi natural, estudi de la natura, la conservació
del medi ambient,….
Buscant informació sobre la comarca del Garraf he trobat un tema que podria ser interessant. Resulta que
Les Roquetes del Garraf és un jove nucli depoblació que es va formar als anys 50 i que actualment té
“vocació de poble”. Administrativament pertany al municipi de Sant Pere de Ribes però amb aquesta “vocació”
potser algun dia es convertirà en un poble de ple dret: amb el seu territoti, població, institucions…..
Com es pot convertir en un poble ? Quin camí ha de seguir ? En la sortida d’alumnes es podria tractar el
tema i treballar-hi la qúestió de la nomenclatura dels diferents nuclis poblacionals. Què és un poble ?
I una Vila ? I un municipi ? I una ciutat ?,…..
Si algú té idees, i el ve de gust, que faci cèntims del tema.
Aprofito per saludar a tothom i fins dissabte a l’estació de la RENFE de Sitges.
Hola a tots i totes. Per la propera sortida del dissabte ja veig que
haurem de portar un bon entrepà i una bona protecció del sol.
Ahir vaig enviar un comentari respecte Les Roquetes del Garraf
i crec que no ha arribat bé. No sé si la raó es deu a que resultava massa
extens. Algú podria aclarir-me la raó ? Gràcies anticipades.
Power Point sobre les plantes que hem pogut trobar al curs de tastets de territori 2009 del Garraf. Marcos G i Sergi C.
Enllaç: http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=78525629546&h=10-4y&u=xaCYm&ref=nf
Espere’m que us agrade.