RODA DE LLETRES DE PONENT

Amb l’objectiu de fer costat a la lectura i ajudar els nens i les nenes i també els adolescents a fer atractiu un llibre neix la iniciativa de Roda de les lletres de Ponent. I, ¿quina millor forma que conèixer en persona les escriptores i els escriptors?

Es vol donar oportunitat a la qualitat i apropar els autors i les autores de les nostres contrades al públic infantil, adolescent i jove. Amb el contacte directe entre la persona autora i l’alumnat es vol oferir la possibilitat de descobrir la lectura no com una obligació, sinó com un plaer i una oportunitat de creixement personal. La Roda de les lletres de Ponent s’organitza des de l’Institut Municipal d’Educació (IME), per als centres educatius de Lleida ciutat i es fa extensiva als de les comarques de tota la província, a càrrec de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) de la Diputació de Lleida.

Les sessions de treball dels escriptors i de les escriptores estan destinades als centres d’educació primària, secundària i de batxillerat que les sol·licitin, i són gratuïtes.

full-marc2

Els centres que hi estiguin interessats cursaran la seva demanda a través de l’adreça d’Internet: <http://ime.paeria.cat>.  Per cada escriptor sol·licitat o escriptora sol·licitada, l’IME o l’IEI (segons la demanda sigui d’un centre de Lleida ciutat o de comarques), faran d’enllaç, n’acordaran les dates i l’horari i en retornaran la confirmació al centre sol·licitant. Un cop realitzada la sessió de treball, la direcció del centre en lliurarà una certificació al o a la professional.

Per raons d’equitat i de possibilitats horàries, cada autor o autora podrà solament efectuar —en el marc d’aquest programa— tres visites als centres educatius al llarg d’un curs escolar. Els centres educatius poden igualment demanar fins a un màxim de tres autores o autors durant un curs escolar. Per a una major fluïdesa en la programació de les sessions als centres educatius, és recomanable que els que vulguin acollir-se a aquesta activitat facin les seves sol·licituds el més aviat possible.