I GIMCANA LINGÜÍSTICA DE LA NOGUERA

Dins el XV Pla Comarcal de Dinàmica Educativa de la Noguera que organitzen el Consell Comarcal de la Noguera i el Servei Educatiu de la Noguera, el Servei Comarcal de Català hi participa amb l’organització de la I Gimcana Lingüística de la Noguera.

El curs està organitzat en dues fases:

1a fase

Temporització: quatre setmanes

Desenvolupament: els alumnes de 2n d’ESO han de formar equips de 4 persones. Cada setmana el professor lliurarà les proves als grups. Aquestes proves consisteixen en un bloc d’activitats que s’ha de realitzar a l’aula i un altre que s’ha de resoldre al llarg de la setmana fora del centre. Al final del mes s’escollirà un equip guanyador, que és el que representarà l’IES a la final.

2a fase

Desenvolupament: en aquesta fase els equips finalistes s’enfronten en un concurs en què han de superar un conjunt de proves (descobrir el barbarisme, trobar paranys ortogràfics, passaparaula, frases fetes… També hi assisteixen com a públic els companys i companyes dels alumnes participants.

Al final del concurs té lloc el lliurament de premis i diplomes.