TOTA LA INFORMACIÓ DE LA LIJ A L’IBBY.cat

Una quinzena més el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil ens informa de les novetats dins d’aquest àmbit. Com sempre us animem a consultar https://www.ibbycat.cat/es/.

També, com sempre, destaquem les que ens semblen particularment interessants:

20a Jornada Faristol de crítica, anàlisi i mediació de la LIJ

Format: Presencial

Lloc: Biblioteca Montserrat Abelló     

Organitzador:ibby.cat

 

Neix el nou Grup de Treball de biblioteques de secundària, de l’Associació de mestres Rosa Sensat

Aquest mes de gener de 2024 neix un nou grup de treball de docents i bibliotecàries d’institut amb la finalitat de compartir experiències, fer reflexions i debats sobre què es fa i què es pot fer a la biblioteca escolar per acompanyar i col·laborar en el bon desenvolupament del currículum acadèmic. Però, sobretot, com pot la biblioteca participar en la proposta, elaboració i seguiment del Pla de Lectura de Centre (PLEC) una eina molt potent que, defensen, haurien de tenir en aquests moments tots els centres escolars.

Per tant, la biblioteca escolar com a eina i recurs, acompanyant i al servei de la comunitat educativa.

Trobareu tota la informació aquí.

Curs ‘Introducció a l’anàlisi de la literatura juvenil: de Robinson Crusoe a Harry Potter’

18/01 – 7/03
Lloc: Virtual
Organitzadors: Associació de Mestres Rosa Sensat. Aquesta formació se centra especialment en dos punts de l’àmbit de la biblioteca i de la mediació:

  • La formació en l’anàlisi dels fons propis de la biblioteca.
  • L’adquisició d’activitats de mediació lectora d’acord amb les darreres didàctiques.

Imparteix: Joan Portell.Tota la informació i inscripcions aquí.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESCOLTAR HISTÒRIES

Explica’m un conte!

Els beneficis de la lectura en veu alta o com no perdre l’essència d’escoltar històries a la vora del foc

Cançons, rodolins, moixaines, poemes, frases fetes. El ritme, el to, l’ambient, la llum. Gaudir de la història, del conte, la llegenda. Tots aquests aspectes són essencials per ajudar que els infants aprenguin a llegir. En la petita infància, quan encara no tenen un gran vocabulari, no saben parlar i encara els falta temps per madurar, i tots aquests aspectes són essencials per ajudar a crear un ambient idoni per a la lectura en veu alta, el fet d’explicar contes, aquell moment de compartir històries i generar els vincles necessaris per a crear el gust per la lectura un cop ja siguin més grans i ja aprenguin a llegir sols i encara més enllà, ja a l’adolescència.

Els beneficis de la lectura en veu alta van centrar la segona jornada BBB (Bressol i Biblioteques de Barri) que  va reunir fa uns dies a la Biblioteca Jaume Fuster, a la plaça Lesseps, representants de les diverses escoles bressol municipals i biblioteques de Barcelona. Sota el títol Escoltar històries, la jornada, organitzada per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB) i Biblioteques de Barcelona per segon any consecutiu, va tenir com a principal convidat David Bueno, doctor en biologia, professor i investigador de la Secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament de la Universitat de Barcelona i director de la Càtedra de Neuroeducació de la UB.

Bueno, acompanyat a l’escenari pel periodista David Guzmán, va fonamentar la importància de la lectura i la narració en veu alta des de la neurociència, aportant conclusions extretes del llibre Els beneficis de la lectura en veu alta (editat per Enciclopèdia), publicat el gener del 2023 amb els també professors Anna Forés i Antoni Ruiz Bueno. El llibre és el resultat d’un estudi que els tres autors van fer sobre els beneficis cognitius i d’aprenentatge que suposa la lectura en veu alta, basat en dades científiques extretes a partir d’una enquesta sobre els hàbits de lectura de les famílies.

Davant de mestres d’escoles bressol i bibliotecàries, Bueno va fer evident la importància de tenir en compte que un infant no pot aprendre a parlar sense tenir un gran vocabulari previ. “Com més desenvolupada estigui la parla, més ràpid aprendran a llegir”, va assegurar. I el ritme que aporten les rimes, les cançons, els rodolins i les moixaines, per enumerar-ne només algunes, afavoreix l’aprenentatge de paraules noves. “Es queden més ben fixades al cervell”.

La musicalitat

Per aprendre a llegir cal tenir un grau maduratiu “idoni”. I és que a diferència d’altres àrees del cervell, seleccionades, per exemple, per parlar, no hi ha cap àrea del cervell concreta que serveixi per a llegir. Per aprendre a llegir, segons Bueno, cal reciclar altres àrees del cervell i connectar-les entre elles (la vista, la reflexió, el llenguatge). Per això és tan important facilitar el procés i preparar l’infant per a l’aprenentatge. En aquest sentit, Bueno defensa la importància de començar a parlar als infants des que neixen. I fins i tot abans, ja que hi ha estudis que demostren que els fetus ja comencen a identificar el ritme de la llengua materna. Un ritme que a través de la “musicalitat” dels rodolins, les cançons, les moixaines i les frases fetes crida l’atenció dels més petits i els ajuda a introduir nou vocabulari.

Bueno destaca que a l’hora de llegir cal generar un bon clima. Ha de ser un moment especial que permeti gaudir tant als adults com als infants. També destaca la importància “del racó de llegir”, tant a les escoles i a les biblioteques com a casa. “Cal llegir còmodament, amb poc soroll ambiental, amb una llum prou intensa per no forçar la vista, però que sigui suau i amb una veu tranquil·la, pausada, a una velocitat adequada a l’edat de l’infant”, explica Bueno, que també posa èmfasi en l’ús “d’onomatopeies i gesticulacions” que permeten activar les anomenades “neurones mirall” que faciliten l’aprenentatge.

Durant la lectura en veu alta també és important establir un diàleg amb l’infant que el faci reflexionar, empatitzar i imaginar. Fer preguntes sobre allò que passa o passarà al conte permet generar emocions i futurs alternatius, a fabular: “Com es deu sentir la Caputxeta?” o “Què creus que passarà ara?”. Fent preguntes i establint diàlegs, en un futur quan llegeixin sols s’activaran en el cervell les parts reflexives.

Amb tots aquests aspectes que han d’acompanyar la lectura en veu alta es facilita la configuració de vincles afectius i emocionals, tant a l’escola com en la família. Això fa que, en un futur, pensar en la lectura generi aquesta sensació de vincle i de comoditat: El plaer de gaudir de la lectura. Una lectura que en la petita infància ha de ser una activita lúdica, “el concepte de joc hi ha d’estar sempre present”, segons Bueno, com el fet de compartir i d’estar còmodes. És la imatge d’explicar històries a la vora del foc, la família o els amics reunits en un racó, als sofàs del menjador o de la llar de foc escoltant contes, compartint experiències, vivències viscudes. Una imatge que queda lluny de la lectura amb pantalles, que Bueno alerta “redueix l’atenció” en els infants i pot incrementar el nivell d’estrès. D’aquí la rellevància de mantenir un racó concret, tranquil, pausat. “És més important l’ambient i el to”, insisteix Bueno al llarg de la seva intervenció, en què també destaca que “qualsevol moment és bo” per llegir un conte, tot i que, per exemple, abans d’anar a dormir, és millor explicar una història per facilitar la “desconnexió” i el son. I la repetició, la insistència dels infants en llegir una vegada i una altra el mateix llibre, ajuda a memoritzar i fixar el nou vocabulari  que es va adquirint.

En definitiva, la jornada BBB va constatar que oferir i compartir moments de lectura en veu alta tant a la família com a l’escola  i a la biblioteca ajuda a desenvolupar la comunicació emotiva-afectiva en la petita infància i preparar-los per a fer el pas d’aprendre a llegir en solitari. Es fa evident la importància de no perdre la tradició d’explicar històries al voltant de la llar de foc.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CRIDA DE BBM: BUSQUEM CENTRES QUE VULGUIN COMPARTIR EXPERIÈNCIES DE BIBLIOTECA ESCOLAR…

El Grup de Treball Bibliomèdia ens fa la següent crida:

Benvolguts i Benvolgudes BBM,

Ens posem en contacte amb vosaltres perquè busquem centres de tot
Catalunya que vulguin compartir amb tota la comunitat educativa
experiències que es fan a la Biblioteca Escolar. Pot ser una activitat
puntual, la vinculació de la BE en algun projecte de centre, explicar
la transformació de la BE de centre, etc. Es fan moltes coses des de
les Biblioteques dels centres educatius i ens agradaria poder-ne fer
difusió per donar més visibilitat a les BE.

En cas que estigueu interessats, us agrairíem que emplenéssiu el
següent formulari:  
https://forms.gle/kDJYEwMzcECzjP2f7 abans del divendres 12 de gener i nosaltres ja ens
posarem en contacte amb vosaltres.

Estem segures que arreu del territori; sigueu Biblioteques grans,
petites, d’escoles de dues línies, escoles rurals, d’instituts..dueu a
terme amb il·lusió i benefici per als infants petites grans
transformacions! Compartir ens ajudarà a fer ressò i rèplica
d’aquestes idees i bones pràctiques.

Moltes gràcies!

ANIMEU-VOS!!! Hem d’aconseguir revifar les biblioteques escolars, eines infalibles per a remuntar el nivell lector…

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FELICITACIÓ NADALENCA

Tanka de Nadal

No tot és festa.                                

Per Nadal també es plora

Atenuem-ho:

fem que la Pau perduri

i l’Amor ens uneixi.

 Joana Raspall

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BUTLLETÍ DE L’IBBY.cat

Ha sortit puntualment el butlletí del Consell Català del Llibre Infantili Juvenil. Voldríem destacar les segúents notícies:

L’Associació de Mestres Rosa Sensat, amb la col·laboració del grup TransVersant la poesia i l’editorial Kalandraka, convoquen el Premi de Poesia per a Infants Rosa Sensat, amb l’objectiu d’estimular la creació i publicació de poesia de qualitat en llengua catalana, adreçada als infants, i a la promoció lectora d’aquest gènere.

El premi consta d’una dotació econòmica de 5.000 € i la publicació de l’obra. El termini per presentar els treballs comença el 14 de desembre i acaba el 21 de març de 2024. La resolució del jurat es donarà a conèixer durant la primera quinzena d’abril de 2024.

Poden optar al premi totes les persones majors de 18 anys, de qualsevol nacionalitat, amb obres originals i inèdites escrites en llengua catalana, en qualsevol de les seves variants. Les persones interessades hauran de lliurar la seva obra sota pseudònim via correu postal.

Kalandraka publicarà l’obra premiada durant el mes de setembre de 2024. L’editorial podrà publicar també els treballs que rebin una menció especial. El jurat estarà format per professionals de reconegut prestigi en l’àmbit de la literatura i l’educació.

Podeu consultar les bases completes de participació aquí.

PREMIS LIJ A LA NIT DE SANTA LLÚCIA

Un any més, el Teatre Nacional de Catalunya va acollir el passat dimarts 12 de desembre la 73a edició de la Nit de Santa Llúcia, durant la qual Òmnium Cultural va lliurar els tradicionals premis de la Festa de les Lletres Catalanes. Un esdeveniment de referència dins el calendari literari i cultural dels Països Catalans.

Pel que fa als premis atorgats a la LIJ, aquests van ser els premiats:

El Premi de Comunicació Muriel Casals 2023 va ser per per Edicions Cavall Fort “pel reconeixement a la seva història i per la resiliència d’un projecte en lluita per la llengua i la cultura catalanes”.

El 50è Premi Joaquim Ruyra de narrativa juvenil va ser per Raquel Casas, per la seva obra Ferida. “Una novel·la colpidora, intel·ligent i mordaç sobre el costat menys lluminós de l’adolescència i sobre el poder curatiu de la literatura”, va dir-li el jurat.

El 61è Premi Josep Maria Folch i Torres de novel·les per a nois i noies va ser per Lluís Prat, per la seva obra Wen i Long, “per imaginar una novel·la delicada i sorprenent, on la màgia i els colors de la tradició xinesa es barregen amb un llenguatge ric”.

 Ens sumem a l’enhorabona als guanyadors!

Per llegir totes les novetats, agenda, més guies de lectura… https://www.ibbycat.cat/actualitat/

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL DIARI DE L’EDUCACIÓ: LA SEGONA OPORTUNITAT DE LES BIBLIOTEQUES ESCOLARS A CATALUNYA

El Diari de l’Educació, publicava fa una dies el següent reportatge sobre la Biblioteca Escolar:

La segona oportunitat de les biblioteques escolars a Catalunya

Catalunya ha decidit donar un renovat impuls a les seves biblioteques escolars després dels últims resultats de PIRLS que van oferir una radiografia que no va deixar indiferent a ningú. Un programa públic i un altre privat volen posar algunes de les bases per renovar aquests espais i que es converteixin en “centre de cultura i coneixement”.

Fa ja uns mesos van saltar les alarmes a Catalunya. Els nivells de comprensió lectora de l’alumnat de primària van caure fins a quedar a la cua de la resta de territoris a Espanya. Encara que les dades no van ser bones per a ningú, en el cas d’aquesta comunitat van agafar a molta gent per sorpresa.

El Departament d’Educació es va posar a la feina per mirar de capgirar aquesta situació. Entre les moltes iniciatives que han posat en marxa, destaca un projecte pilot en 50 centres de les quatre províncies, on volen rellançar aquests espais. Per a això, han decidit contractar sis bibliotecaris, un farà de coordinador del grup, mentre els altres cinc es repartiran la tasca de gestionar 10 biblioteques cadascun.

El sistema de biblioteques escolars a Catalunya té algunes peculiaritats importants si es compara amb la resta d’Espanya. D’una banda, la meitat dels centres, aproximadament, no compten amb una biblioteca. A això se suma que en molts casos, a més, aquests espais van passar a descentralitzar-se i es van convertir en biblioteques d’aula. Al costat d’això, en aquesta comunitat autònoma, es contracta personal amb estudis de biblioteconomia perquè es facin càrrec de la gestió d’aquests espais.

A més d’aquests 50 centres, el Departament també va anunciar que faria costat a altres 200 centres amb sessions de treball, nous programes informàtics i amb materials d’acompanyament. Si és el cas, això sí, no seria present el personal bibliotecari. Segons la nota de premsa publicada en el seu moment per Educació, aquests col·legis “manquen de necessitats tan identificables a l’hora de potenciar la lectura entre el seu alumnat”.

El pla, que durarà dos anys en aquest cas, té previst arribar a 200 centres educatius més cada any que passi.

Uns mesos després de presentar aquest pla, la Fundació Bofill va presentar el seu granet de sorra en aquest esforç per millorar les competències de noies i nois. En el seu cas, han muntat un projecte pilot amb 15 centres educatius, també repartits per les quatre províncies catalanes, encara que amb uns objectius una mica diferents.

El projecte de la Bofill, emmarcat en la seva branca d’Equitat Digital, es diu BiblioTech i pretén reconvertir les biblioteques escolars en espais en els quals es treballi amb la lectura, però amb eines diferents i complementàries al llibre. Es divideix en dues accions diferents, explica Marta Alfonsea, la seva responsable. Una està més centrada en qüestions relacionades amb l’alfabetització mediàtica, i té aparellada una inversió més o menys important en equipament per a fer projectes de ràdio i vídeo. L’altra branca està enfocada més cap a les competències STEM, les accions maker i en equipament per a realitzar tallers de robòtica i programació.

Organització

Per a posar en marxa el projecte, finançat pels fons Next Generation de la UE, la Fundació comptarà amb diverses entitats col·laboradores.

Escola 21 serà una d’elles; en aquest cas, s’encarregarà d’oferir la formació sobre competència digital en els centres amb la vista posada en la transformació de la biblioteca. Aquests cursos els rebran els membres del grup motor que s’ha organitzat en cada col·legi. Es tracta d’un grup d’entre tres i cinc persones.

Des de la Fundació creuen que la responsabilitat de la biblioteca ha de ser més compartida. A Catalunya, la figura de la bibliotecària és independent del claustre i això té els seus pros i contres. Entre els primers, el seu alt coneixement en els temes relacionats amb la gestió d’aquesta mena d’espais, així com en les activitats que poden fer-se des de la biblioteca. Entre els segons, que la comunicació amb el claustre a vegades es complica, a pesar que hi ha una coordinadora dins del claustre per a fer aquesta connexió.

Per això, es van decidir per un model en el qual hi hagués un grup motor d’algunes persones del claustre, que totes rebessin la formació necessària per poder treballar aquests temes d’una manera més col·legiada.

La Fundació farà durant el temps que dura el projecte (fins a final de curs) l’acompanyament als centres, amb visites, amb la posada en contacte amb altres entitats o xarxes. Per exemple, explica Alfonsea, pot donar-se el cas que algun centre vulgui fer una reunió amb algun centre de Galícia per conèixer de primera mà el treball que es fa allí, ells serien els encarregats de fer-ho.

Com el projecte es divideix en dos tipus d’intervencions, hi ha dues entitats més especialitzades en cadascuna d’elles. Per als materials relacionats amb alfabetització mediàtica i informacional, compten amb el suport de Verificat que, a més, ha elaborat materials com a situacions d’aprenentatge. D’altra banda, està Make and Learn, que és l’entitat encarregada dels projectes STEM, de robòtica i programació.

Una altra de les entitats col·laboradores és l’associació de docents, Vull Aprendre, que ha preparat també situacions d’aprenentatge i càpsules formatives per al professorat sobre l’àmbit mediàtic. Al costat d’aquesta associació està la cooperativa Tàndem, formada per persones expertes en literatura infantil i juvenil i el paper de la qual serà el d’assessorar les persones encarregades de la biblioteca en el seu catàleg.

Finalment, per a dins d’un mes, aproximadament, els centres comptaran amb una guia amb la qual puguin conduir-se en el procés de transformació de les seves biblioteques. Es tracta d’un material que estarà en obert, perquè qualsevol centre, més enllà dels 15 del pilot, tingui accés.

Obrir l’espai

Per a Marta Alfonsea, una de les necessitats de les biblioteques i a la qual en alguns punts intenten respondre, ha de veure amb “obrir l’imaginari de la biblioteca, com l’han fet les biblioteques públiques, que ja no són només amb llibres”.

Que no siguin només un espai de silenci i llibres en paper, sinó de creació, d’alfabetització informacional i mediàtica. Un espai en el qual puguin fer-se activitats diverses “com han fet les biblioteques públiques”, comenta, en les quals entren accions socials, estudis de gravació, amb espai per als videojocs.

Alfonsea defensa aquest tipus d’accions perquè les biblioteques es converteixin en “centre de coneixement i cultura, i això significa moltes coses, més enllà de llibres i lectura, com alfabetitzacions múltiples, espais de creació, espais on els docents puguin crear també”.

Obrir també significa que la gestió d’aquest espai no quedi només en mans d’una persona que, a més, depèn d’un pressupost que és el que paga el salari i les hores de permanència a la biblioteca. Defensa Alfonsea que aquesta recaigui en més persones, d’aquí la posada en marxa del grup motor. Entre altres coses perquè no és habitual, si més no, que la persona del claustre que s’encarrega d’aquests espais tingui hores suficients de dedicació per a fer-ho.

UNS DIES DESPRÉS…

Vaig veure i escoltar l’entrevista que van fer a en Jaume Centelles a la Televisió de l’Hospitalet al programa Aula L’H dedicat a tot allò que passa en el món de l’educació a la ciutat, en aquest cas van parlar sobre les biblioteques escolars. Entre d’altres coses molt interessants, posa també en evidència que aquesta segona oportunitat s’està demorant.

Convé una acció ràpida i contundent davant d’uns darrers resultats d’allò més decebedors.

A QUE ESPEREM?!

Que no ens passi com en la primera oprtunitat, va durar més el plantejament teòric que la posada en pràctica.

Gaudiu de la conversa en el següent enllaç:

https://lhdigital.cat/educacio/aula-lh-22-de-novembre-les-biblioteques-escolars-conversem-amb-jaume-centelles/

(Recordar-vos que en el bloc d’en jaume Centelles Invitació a la Lectura ja trobareu les recomanacions de llibres d’aquest trimestre en llistat i format tríptic)

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL GARBELL NÚM. 28 – HIVERN 2023

En la presentació d’aquest butlletí podreu llegir el text de lAssociació de Mestres Rosa Sensat en el que s’expliquen els nous projectes  que es posaran en marxa per a revifar la biblioteca escolar (Tant de bo!), també aclareix que aquest Garbell recull els llibres llegits corresponents a l’estiu i als d’aquest trimestre de tardor… Clicant damunt la imatge accedireu a tot el contingut:

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ENTREGA DELS PREMIS MARTA MATA

Felicitats, Assumpció Lisson, Editorial Joventut, Juli Palou i Maria Clapés. I també, Mar Hurtado i equip de Rosa Sensat, per la feina que feu!

Molta satisfacció per a tots i ens n’alegrem especialment per l’Assumpció Lisson que s’ho mereix amb escreix i sempre directa o indirectament ha col.laborat amb el Seminari Marta Mata.

Gràcies i enhorabona, Assumpció!

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JA HA SORTIT EL NOU BUTLLETÍ DEL CONSELL CATALÀ DEL LLIBRE INFANTIL I JUVENIL

De totes les novetats volem destacar el següent esdeveniment:

El dijous 30 de novembre a les 18 hores a l’Associació de Mestres Rosa Sensat, se celebrarà l’acte de lliurament del XLIII Premi de Pedagogia Marta Mata i dels Guardons Marta Mata 2023, amb la voluntat de donar a conèixer realitats positives i reconèixer el treball de qualitat, tant a escala individual com a escala col·lectiva, en el camp de l’educació dels infants i dels joves. L’acte anirà conduït per la periodista i escriptora Gemma Ventura.

S’anunciarà l’obra guanyadora del Premi Marta Mata de Pedagogia i atorgarem els Guardons Marta Mata.

Guardó individual

Assumpció Lisson, bibliotecària escolar
Llicenciada en Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona, ha dedicat i enfocat la seva trajectòria professional a l’àmbit bibliotecari. Defensora de la importància de la biblioteca escolar, com a agent per fomentar el gust per la lectura d’infants i joves. Va ser la bibliotecària titular de l’Institut Escola Costa Llobera fins a la seva jubilació, biblioteca que avui porta el seu nom.

Guardó col·lectiu

Editorial Joventut, referent del món editorial amb una trajectòria de 100 anys
Fundada el 1923 a Barcelona, ha editat al voltant de 10.000 llibres i té presència a més de 40 països. ‘Les aventures de Tintin’ i la col·lecció d’ ‘Els cinc’ són alguns dels clàssics de l’editorial.

Podeu reservar la vostra plaça per assistir-hi aquí.

MOLTES FELICITATS!!!

Si voleu estar al corrent de les darreres campanades de la LIJ, les trobareu a l‘ibby.cat

També fer esment del nostre condol per la mort de Concepció Carreras, bibliotecària de referència i membre de la Llista d’Honor de la LIJ catalana; així com també de Mabel Poveda Pierola (Mabel Pierola), il.lustradora i presidenta del Consell durant el moment més difícil de la seva història.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ENS POSEM AL CORRENT, NOVETATS LIJ

Seguim recordant que quinzenalment trobareu les novetats LIJ en el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil: Ibby.cat

D’aquest butlletí quinzenal,voldria destacar el naixement de Tornaveu-Nins, el primer portal de poesia infantil en català.

La pàgina la componen, ara per ara, 78 entrades on en cada una d’elles hi ha la vídeo-lectura d’un poema, el poema escrit, la fotografia de la portada del llibre i, en alguns casos, una crítica del llibre i alguna ressenya del poeta.

A més, hi ha diferents entrades amb la relació de tots els poetes intervinents així com els il·lustradors/es, editorials, rapsodes (alguns d’ells infants) i traductors/es.

També inclou una pestanya de referències on es troba informació al voltant de la poesia infantil, ja sigui articles publicats al voltant de la matèria, com bibliografia, altres webs i revistes del sector.

Tot plegat amb la doble finalitat de despertar el cuc de la lectura de poesia als infants i, a ser possible, que serveixi com a instrument pedagògic als responsables de biblioteques, clubs de lectura i escoles. I, per descomptat, les famílies.

La iniciativa ha estat ideada i creada pel crític literari Enric Umbert, creador també del portal poètic dirigit a adults TORNAVEU-Poètic.

Publicat dins de General | Deixa un comentari