(IM)POSSIBLE, un conte per posar en valor la diferència.

Presenten (Im)possible, l’àlbum il·lustrat basat en la vida de Xavier Pujols.

Un llibre amb imatges que expliquen la vida del berguedà Xavier Pujols. El jove, amb diversitat funcional, utilitza l’assistència personal per desenvolupar el seu projecte de vida. I ara aquest projecte vital és el fil conductor d’(Im)possible, un llibre amb il·lustracions de Montse Clotet. La finalitat del projecte és difondre valors educatius en relació a la diversitat i la convivència.

El conte vol esdevenir una eina d’educació en valors que pugui donar suport a l’àmbit educatiu, cultural i familiar. Els valors que impulsa el conte estan relacionats amb la riquesa que implica la diferència. (Im)possible vol trencar amb estereotips i fomentar una societat inclusiva. A banda, pretén conscienciar des de ben petits que convivim en una societat diversa on tots els nens i nenes han de poder viure en igualtat d’oportunitats, siguin quines siguin les seves diferències respecte a la resta.

Les persones que el vulguin comprar el podran trobar ja a les llibreries , Edicions de l’Albí ha portat a terme l’edició del conte.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL GARBELL HIVERN 2020

L’Amàlia Ramoneda, bibliotecària de Rosa Sensat, fa una  excel.lent presentació i valoració de les darreres publicacions en literatura infantil i juvenil. També posa en coneixement la creació de la Maleta Gianni Rodari, que a partir del gener es podrá demanar en préstec. Vegeu a continuación el video:

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS CONTES I LES EMOCIONS

Els contes són una eina molt  per ajudar als infants a prendre consciència de les emocions i els sentiments i així poder gestionar-los. Per això, sempre que tenim a l’abast algún recull de contes que ens pugui ser útil pensem que paga la pena fer-ne difusió, així és en el cas  del que ha realitzat la mestra i psicopedagoga Nati Bergadá:

La clau està en que són molt bons contes i tot bon conte aporta un aprenentatge de vida, d’aquí la importància d’una bona selecció. Una gran ajuda a l’hora de triar un llibre, ara que vénen festes i farem regals no ens  oblidem dels LLIBRES.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Premis Atrapallibres i Protagonista Jove 2020-2021

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) convoca 16è Premi de Literatura Infantil «Atrapallibres», amb el propòsit d’estimular en els infants la lectura d’imaginació. Consulteu el Dossier de presentació.

A tal efecte, una comissió d’experts en literatura per a infants ha seleccionat els llibres en català que presentem,en tres categories, en aquestes Bases per a tots els centres de primària, biblioteques, llibreries i de Balears, Catalunya i País Valencià. La selecció de llibres s’ha fet d’entre els publicats durant el 2019.

L’objectiu del Premi de Literatura «Atrapallibres» és aconseguir que el major nombre possible d’infants llegeixin els llibres seleccionats; es constitueixin com a Jurat dins de cada centre, llibreria o biblioteca; els presentin i defensin davant dels seus companys i, entre tots, anomenin el que consideren millor. D’aquesta manera es vol donar valor i veu a l’opinió dels infants com a lectors, estimular la seva formació literària i oferir-los l’opció de convertir-se en Jurat d’un premi que va més enllà del seu centre escolar, llibreria o biblioteca. Consulteu el dossier aquí

Caldrà formalitzar la inscripció omplint el formulari de participació que hi ha en la web del ClijCAT  (en aquest enllaç)

.Si us plau, llegiu atentament les instruccions de la pàgina d’inscripció. Hi ha informació important a tenir en compte tant del procés d’inscripció, com del procés de votació electrònica. La pàgina d’inscripció romandrà activa fins al dia 30 de  desembre del 2020.

Telèfon de contacte: Sra. Marta Roig. Tel. 93 487 45 25 (matins) correu-e:  atrapallibres@clijcat.cat  Secretària Tècnica del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT)

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ON SÓN LES NOSTRES ABRAÇADES?

  • Notícies de Manresa

El Dia dels Drets dels Infants dona veu a 500 nens i nenes a través del conte «On són les nostres abraçades?»

L’acte institucional tindrà un format virtual. Es farà el divendres 20 de novembre a 2/4 d’11 del matí

redacció | manresa 17.11.2020 | 17:26

Sala, Buenache i Sanllehí

Sala, Buenache i Sanllehí Arxiu/Oscar Bayona

La commemoració del Dia Internacional dels Drets dels Infants, que se celebra el 20 de novembre, posarà enguany el focus en les vivències que estan tenint els infants durant la pandèmia i en el seu dret de poder expressar la seva opinió i de ser escoltats. Per motius sanitaris, s’ha ideat un programa més concentrat —que compleix amb totes les mesures anti-Covid— per a la que serà ja la 10a edició de la Setmana dels Drets dels Infants que organitza la regidoria d’Infància, Joventut i Persones Grans de l’Ajuntament de Manresa.

El treball s’ha realitzat a través del conte “On són les nostres abraçades?”, de Vanesa Buenache, mestra d’educació infantil a la Joviat; Gemma Sanllehí, responsable de producció i tecnologia de Regio7, i Galdric Sala, acuditaire d’aquest diari, que ha servit com a eina per facilitar l’expressió dels infants, que han plasmat les seves experiències en petites obres plàstiques basades en cors. Amb la voluntat que puguin continuar fent sentir la seva veu, s’han lliurat 82 contes als centres educatius d’infantil i primària i a les entitats participants. “On són les nostres abraçades?” combina ficció i divulgació sobre el món de la covid-19 a través de la història de la Martina, una nena de 5 anys que explica com ha viscut ella i la seva família el confinament provocat per la pandèmia.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BIBLIOGRAFIA SOBRE GIANNI RODARI, EL GENI DE LA FANTASIA

Amb motiu de l’Any Rodari, la biblioteca de Rosa Sensat ha fet una selecció bibliogràfica de l’obra de Gianni Rodari i la introdueix amb aquestes paraules: I mai millor que ara, Gianni Rodari tenia una divisa educativa molt clara que repetia allà on anava: “res sense alegria”, un bon moment per recordar-la.

Malgrat que l’any del centenari del seu naixement s’acabi, és bo i convenient disposar d’una bona selecció de la seva obra perquè parlem d’ un autor a tenir sempre en compte.

(cliqueu sobre la imatge)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MÀRIUS SERRA PUBLICA UNA SÈRIE INFANTIL

L’escriptor Màrius Serra ha iniciat una sèrie infantil Les aventures de la Napeu amb il.lustracions de Roser Calafell, amb la intenció d’incentivar en els  infants la lectura i copsar el seu interés per les paraules i les expressions del dia a dia…

La protagonista és la velleta Napeu que viu en una casa de colònies a Collsacabra, a on no hi ha wifi i a on els infants desenvolupen la capacitat d’entendre totes les llengües del món, de viatjar per totes parts a través d’uns estranys llibres nomenats enciclopèdies…

En el primer dels títols  Més vella que l’anar a peu, els protagonistes, l’Alf i la Bet, decideixen descubrir qui és l’home més vell del món.

En Tot OK, l’Alf i la Bet, junt amb en Gorka i Oskar, han de saber l’origen de la paraula més famosa del món: OK.

Editorial: Estrella Polar
Temàtica: Infantil | A partir de 9 anys
Col·lecció: Les aventures de la Napeu
Nombre de pàgines: 96
Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONTE SOBRE LA DIABETIS

Estudiants d’Educació Infantil d’UManresa col·laboren amb l’escola Sant Ignasi de Manresa en la creació d’un conte sobre la diabetis

El treball forma part de les Accions Integradores

  R7 redacció | manresa 10.11.2020 | 18:19

Estudiants d'Educació Infantil d'UManresa col·laboren amb l'escola Sant Ignasi de Manresa en la creació d'un conte sobre la diabetis

Estudiants d’Educació Infantil d’UManresa col·laboren amb l’escola Sant Ignasi de Manresa en la creació d’un conte sobre la diabetis

Tres estudiants del Grau en Mestre d’Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC, Laia Capsada, Elsa Colldeforn i Judit Grimaldos, han col·laborat amb l’escola Sant Ignasi de Manresa en la creació d’un conte sobre la diabetis, titulat “Un pessic de màgia”. El treball forma part de les Accions Integradores, una activitat inclosa en el currículum acadèmic dels estudis que fa treballar de forma conjunta estudiants de diferents cursos del grau en alguna acció educativa en benefici de la comunitat. La creació del conte es va dur a terme durant el curs passat i havent de superar tots els incovenients de la pandèmia en l’àmbit escolar.

L’objectiu del treball era crear un conte sobre la diabetis, una malaltia que afecta alguns infants de l’Escola Sant Ignasi i que molt possiblement les futures mestres es trobaran durant la seva carrera professional. La finalitat del conte és donar a conèixer la malaltia tant a infants com adults,  més de plantejar consells sobre com tractar-la en l’àmbit escolar. Amb aquests consells, el conte esdevé també una eina útil per a docents que conviuen amb infants diabètics a l’aula. El treball s’ha fet de la mà d’una nena de l’escola que pateix aquesta malaltia i que ha estat la que ha aportat part de la informació que conté el conte, especialment la relacionada amb el fet d’haver de conviure amb la malaltia. La mateixa nena és també l’autora d’algunes de les il·lustracions de la publicació.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM RESSÓ DE LES BONES INICIATIVES

 

La Paeria distribueix a les escoles bressol i ludoteques municipals 183 contes que fomenten la inclusió i la igualtat

ACN Lleida.-La Paeria ha adquirit 183 contes que ha distribuït en lots entre les 18 escoles bressol i les ludoteques municipals per fomentar la inclusió i la igualtat, amb la col·laboració de les famílies. La iniciativa forma part del projecte de Coeducació que s’ha posat en marxa aquest trimestre per fomentar valors com l’empatia, la solidaritat, l’estima, la solidaritat, el coratge o la diversitat des de l’etapa infantil. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, juntament amb la tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro, han visitat aquest dimarts l’Escola Bressol Gargot, al barri Universitat, i han presentat aquests nous títols, com ara, ‘T’estimo (quasi sempre)’ i ‘Les princeses també es tiren pets’.

La regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes ha reforçat el material educatiu de la xarxa d’Escoles Bressol Municipals i de les Ludoteques amb contes inclusius i coeducatius amb el tractament, per mitjà de relats, de temàtiques con l’amistat i la convivència, la diversitat afectiva i sexual, els diferents models familiars, la revisió d’estereotips de gènere, la prevenció de l’assetjament, les emocions o la resolució de conflictes.La tinent d’alcalde Sandra Castro ha explicat que el projecte s’estendrà també a les escoles artístiques municipals. “És un projecte gran, molt relacionat amb espais segurs als àmbits educatius i el que fem és, per una banda, formar a les professionals de bressol, ludoteques i de les escoles artístiques municipals i, per l’altra, en l’àmbit de les escoles bressol i les ludoteques hem ampliat la col·lecció de recursos que tenen amb un seguit de contes que treballen la diversitat, diversitat de gènere, que miren de trencar els estereotips per a que tant els educadors com les famílies puguin interioritzar aquests temes i treballar-los també amb els seus infants”, ha explicat Castro. Des de la Paeria expliquen que la coeducació és l’acció educativa fonamentada en reconeixement de les potencialitats i individualitat de tot l’alumnat, independentment del seu gènere, potenciant d’aquesta manera la igualtat d’oportunitats. L’Ajuntament vol treballar en aquesta igualtat des de les edats primerenques i amb aquest objectiu s’han adquirit 183 contes que treballen temàtiques com l’amistat i la convivència, la diversitat afectiva i sexual, els diferents models de família, les emocions, les noves masculinitats, la prevenció de l’assetjament, la prevenció de l’abús sexual, la resolució de conflictes, la revisió d’estereotips de gènere o la violència zero.Entre els títols que formen part d’aquesta nova col·lecció de relats infantils hi figuren ‘T’estimo (quasi sempre)’, d’Anna Llenas, que tracta de la capacitat de mantenir l’amistat malgrat les diferències; ‘Les princeses també es tiren pets’, d’Ilan Brenman i Ionit Zilberman, que permet treballar i desmitificar, des de l’humor, la perfecció que s’ha atribuït socialment a les princeses o ‘La Perruca de Luca’, el nom que rep una activitat de coeducació a l’aula que integra un conte, activitats i recursos d’animació amb l’objectiu de trencar amb els estereotips de gènere.El projecte de Coeducació està subvencionat pel ‘Pacto de Estado contra la violencia de género’. Entre els objectius d’aquest pacte hi ha la sensibilització i la prevenció. Amb aquest projecte, la regidoria vol donar a conèixer i sensibilitzar la comunitat educativa sobre la necessitat de corregir les discriminacions i valorar les diferències enriquidores dels dos sexes a través dels contes.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LITERATURA I PRIMERES EDATS

I no podem deixar de recomanar un llibre per ajudar-nos a estimular l’interès per la lectura des de les primeres edats.

Cristina Correro i Neus real són coautores de “La literatura a l’educació infantil“ editat per l’Associació de Mestres Rosa Sensat, un llibre pensat per a les persones que es dediquen a l’educació infantil i necessiten recursos per a la formació de petits lectors literaris. Igualment recomanable per a les famílies, centres educatius en general, biblioteques, etc.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari