REPENSEM L’ESCOLA

El trencament amb la quotidianitat que ha suposat el desenvolupament de la pandèmia provoca un replantejament de les activitats fins ara portades a terme, un reinventar-se, que en molts contextos pot ser prou enriquidor.

Dic això pensant en l’escola:

Quantes vegades el personal docent hem lluitat per aconseguir disminuir el nombre d’alumnes per aula per a treballar amb metodologies més actives i atendre millor les diferències individuals?

La Biblioteca Escolar que per a molts sembla que perilla perquè es tem que el seu espai serà necessari com a aula… No pot ser utilitzat com a biblioteca-aula a on Mètode Montessori – Make it differentno cal entrar-hi amb llibres de text, sinó ser utilitzada com a recurs per a buscar-hi la informació i potenciar l’hàbit de la lectura? És a dir, anar a fer classe a la biblioteca.

Tant de bo! en poguem treure quelcom positiu d’aquesta situació.

En relació a aquest replantejament, us convidem a llegir els articles Les biblioteques escolars temen el seu “desmantellament” després de la pandèmia i El paper de les biblioteques escolars publicats a ara.cat i criatures.ara.cat respectivament.

I l’article Montessori: Passat, present i futur publicat a criatures.ara.cat

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *