El trencament amb la quotidianitat que ha suposat el desenvolupament de la pandèmia provoca un replantejament de les activitats fins ara portades a terme, un reinventar-se, que en molts contextos pot ser prou enriquidor.
Dic això pensant en l’escola:
Quantes vegades el personal docent hem lluitat per aconseguir disminuir el nombre d’alumnes per aula per a treballar amb metodologies més actives i atendre millor les diferències individuals?
La Biblioteca Escolar que per a molts sembla que perilla perquè es tem que el seu espai serà necessari com a aula… No pot ser utilitzat com a biblioteca-aula a on no cal entrar-hi amb llibres de text, sinó ser utilitzada com a recurs per a buscar-hi la informació i potenciar l’hàbit de la lectura? És a dir, anar a fer classe a la biblioteca.
Tant de bo! en poguem treure quelcom positiu d’aquesta situació.
En relació a aquest replantejament, us convidem a llegir els articles Les biblioteques escolars temen el seu “desmantellament” després de la pandèmia i El paper de les biblioteques escolars publicats a ara.cat i criatures.ara.cat respectivament.
I l’article Montessori: Passat, present i futur publicat a criatures.ara.cat