FOMENT DE LA LECTURA A PETITS I NO TAN PETITS

Un article llegit a l’ara criatures a càrrec de Clara López que ens proporciona estrtègies per a fomentar la lectura entre els infants i joves. Interessant, oi?

Foment de la lectura a petits i no tan petits

És una font única de noves experiències que ens permet viatjar més enllà de la realitat

Clara López

Amb la gran quantitat de jocs audiovisuals, vídeos, pel·lícules i noves tecnologies que van sortint, a moltes cases la lectura deixa de ser un hàbit. Es perden situacions familiars en què s’ajunten les persones i llegeixen tots junts, es perd aquell moment màgic en què els pares abans de dormir conten una història al seu fill i es perd l’hàbit lector tant d’adults com d’infants.

Tenim tantes activitats, tantes situacions, que de vegades s’oblida que necessitam un temps per descansar (nosaltres com a adults i els infants), per gaudir, per dedicar temps a allò que més ens agrada, i la lectura s’hauria de convertir en una d’aquestes situacions agradables

Els beneficis que comporta llegir són múltiples. En primer lloc, fomenta la imaginació i la creativitat. En crear-se les imatges i les situacions a la ment, els lectors fomenten noves connexions neuronals i veuen formes diferents de fer les coses. En segon lloc, adquireixen nou vocabulari, regles gramaticals i sintaxi, sense gairebé adonar-se’n, ja que, en veure les paraules escrites i repetidament, s’acaba creant una imatge mental de la paraula que després, a l’hora de plasmar-la a l’escriptura, resulta molt més senzilla. També coneixen noves formes d’expressió i situacions culturals, que els poden ajudar a interactuar amb els altres.

La lectura els ajuda a conèixer més sobre el món que els envolta, a conèixer-se a si mateixos i el seu entorn. És una font única de noves experiències que ens permet viatjar més enllà de la realitat.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *