CONTES I PEL.LÍCULES PER PARLAR DE LA MORT

Aquests dies surt el tema de la mort i, junt amb el folklore propi de la festa de Hallowen, Tots Sants…, una sèrie de recursos que ens poden ajudar per reflexionar i treballar aquest tema a l’escola. Poso a l’abast un artícle que m’ha semblat prou interessant i que comença així:

Girem l’esquena a la mort, un dels últims gran tabús, i entenem que protegir les criatures és no parlar-ne; un error amb conseqüències, segons els experts. Què celebrem amb Halloween i Tot Sants? Com podem ajudar un infant a regular la por o a afrontar la mort d’algú estimat? I com s’ha de parlar de la mort a l’escola?

Contes i pel·lícules per parlar de la mort

Per l’Anabel Ramos, s’ha d’oferir l’oportunitat als nens i nenes de decidir quin és el grau de participació davant de la mort de qui estimaven.Pel que fa als recursos per parlar de la mort disponibles a les xarxes, l’Anabel Pla proposa: contes, com “Mamá, que es el cielo?” de María Shriver, “L’àvia Pepa se’n va” d’Esther Prim.

Pel·lícules en el cicle inicial: “Kung Fu panda” o “Buscant en Nemo“; en el cicle mitjà, “Germà os” o “Big hero“, i en cicle superior, “La meva noia” o “El viatge de Chihiro

Pel que fa a recursos en obert per a docents: el programa “T’ho prometo” (Mònica Badia), “Treballem el dol i la mort a l’escola” (cicle inicial, Palol Ribas) “Pedagogia de la vida i de la mort, eines d’acció tutorial (primària, Anna Nolla).

Font: L’OFICI D’EDUCAR (EL SUPLEMENT)

Si voleu llegir i/o escoltar tot l’article, cliqueu al següent enllaç:

 https://www.ccma.cat/catradio/lofici-deducar/castanyada-halloween-o-castaween-ens-ha-arribat-la-versio-hortera-dels-eua/noticia/3126445/

 

També al blog de la Nati Bergadà, molt recomanable de visitar,  he trobat una sel.lecció bibliogràfica de 87 contes, podeu consultar-la clicant sobre la imatge:

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *