L’Escola d’Estiu del Penedès ha tractat el tema de la coeducació, tal com hem vingut anunciant. Ha estat una jornada curta, però intensa; la valoració en general, molt positiva.
Un dels tallers va ser el Laboratori de Lectures Coeducatives portat a terme per l’Anna Merino (Documentació per la UOC, directora Biblioteca de Torredembarra) i la Macarena Traviesa (Biblioteconomia per la UB, Formació Usuaris Biblioteca de Torredembarra).
Els llibres ajuden a trencar els estereotips i les barreres de gènere.
Amb les lectures afavorim el debat, l’empatia i fomentem l’esperit crític.
Partint d’aquestes premises, l’activitat es va desenvolupant de la següent manera:
- Ambientació: en el nostre cas ens preparem per anar de vacances.
- Material: bosses de colors que contenen dos llibres del tipus àlbum il.lustrat seleccionats vers els nostres objectius, unes ulleres liles fetes amb goma eva i bastonets netejapipes.
- Realització: es reparteix una bossa a cada participant que haurà de llegir els dos llibres i triar-ne un. Després, per parelles es comenta el contingut del llibre corresponent a cadacú i se n’escull un que és el que s’exposarà al grup i provocarà un petit debat … La idea que pensem s’extreu de cada relat, l’escrivim en un cartronet i la clavem en un pal de gelat.
Vegeu-ne unes fotografies:
Alguns dels llibres escollits han estat:
- Vere, Ed . Com ser un lleó. Ed. Joventut
- Bachelet Guille. La esposa del conejo blanco. Ed. Pipala
- Sauermann, Marcus. El niño y la bestia. Ed.Obelisco
- Equipo Plantel/Gutiérrez, Luci. Las mujeres y los hombres. Ed. Mediavaca
- Alemagna, Beatrice. Un gran dia de res. Ed. Combel
- Lestrade, Agnès. La gran fàbrica de les paraules. Ed. Tramuntana
- Diaz Reguera, Raquel. Hi ha res més avorrit que ser una princesa rosa? Ed. Thulee
- Love, Jessica. Sirenes. Ed. Kókinos
- Falconer, Ian. Olivia. Ed. Fondo de Cultura Económica
- Cormand, Bernat. El niño perfecto. SD edicions