EL DIA A DIA DEL PROJECTE INTERDISCIPLINARI DE CICLE INICIAL
De font en font, aprenem de l’aigua. |
7/3/2016 |
|
ENS SITUEM |
Ens situem al plànol i descobrim el recorregut que farem dimecres.Utilitzarem mesures i cal saber com les recollirem. |
ENS DOCUMENTEM |
Què sabem de la font?Molts hi hem anat a la font de Sant Jordi i estem investigant tot el que cal aprendre. |
MESUREM |
Practiquem mesures que necessitem per a fer un bon projecte.Tenim eines que aprenen a fer servir. |
LLEGIM |
LA FONT MÀGICAPREDICCIONS: La font és màgica perquè ens concedeix desitjos, canvia de color, té poders…Els colors ens fan pensar en els nostres sentiment. Pensem com em puc sentir.Hem escoltat amb molta atenció el conte, el llegirem a casa i a la classe hem d’acabar la fitxa. |
8/3/2016 |
|
BIBLIOTECA |
Hem vist i llegit un recull de llibres molt interessants que parlen de l’ aigua. Hem escollit els que ens han agradat més. |
FONTS I TRADICIONS/ENGLISHEXPERIMENTING WITH WATER |
Comencem a saber la història de la Font de Sant Jordi i que significat ara i abans per al nostre poble.
|
ARQUITECTES DE FONTS
|
La nostra font l’ hem dissenyat amb figures geomètriques.Questió d’ enginy. |
ESCRIVIM
FONTS I TRADICIÓ |
Escrivim és una activitat que ens cal molta informació de la font. Aquest tarda hen treballat l’ITINERARI DE L’ESCOLA A LA FONT. Ara ja ho tenim clar, només ens cal demà posar en pràctica l’activitat.Dibuix: Abdelali Escoltem els itineraris abans de fer la fitxa:Autors: Pau i Pere Autors: Martí i Jan Autors: Denis i Ferran
9/ 3/ 2016
Comencem per la paraula FONT, té més significats si voleu veure aquesta mostra d’ en Marc Farrés: |
ESCRIVIM |
Ens estem preparant a fons l’ESCRIVIM: pas a pas anem decidint les parts de la fitxa.Responem les preguntes i anem pensant les frases del nostre text. Cada dia escrivim millor! |
OBSERVEM |
MESUREM: Més que divertit, avui a la tarda hem experimentat les mesures de longitud.– Sabeu la distància de l’escola a la font de Sant Jordi?Nosaltres ho hem mesurat amb la roda. Ei, cal estar atents, cada clic és 1m.Atenció mirem el plànol i anem per feina! Tenim totes les dades a la fitxa.PENSEM UNA MICA…Si el trajecte d’anada és de 591,50 m. De quants metres serà el trajecte d’anada i tornada? ___________.ENS DOCUMENTEM: Quan hem arribat a la font els padrins ja ens esperaven. Avui ens han acompanyat el Sr. Joaquim Bosch i el Sr. Víctor Bordas. Hem après moltíssimes coses!L’ANÈCDOTA: Fa molts a Sant Quirze hi vivia una família de gitanos. Quan arribava el bon temps s’instal·laven als voltants de la font i s’hi quedaven a viure tot l’estiu.OBSERVEM I ENS SITUEM: -Què hi veiem a l’entorn més proper de la font?Una nau industrial.Moreres, plàtans, tuies, xiprers, pollancres i verns.El riu Ter.La via del tren.El campanar.La zona esportiva.Cases del nostre poble.El pont.EXPERIMENTING WITH WATER:We also experimented with the water of the fountain. We checked the temperature of it using a water thermometer. We also check how many litres could we have in 15 seconds and then we guessed how many litres we could have in the double of time, 30 seconds. Then we checked our answers. We also used different types of bottles to play with time and litres. |
10/3/2016 |
|
MESUREM |
Avui hem parlat de mesures longitud, capacitat i pes.En el nostre itinerari a la font de Sant Jordi treballem les mesures de LONGITUD. Hem repassat l’itinerari perquè ahir molts nens i nenes no hi eren. Estem contents, ja estem tots bons! |
EL PROJECTE INTERDISCIPLINARI A 1r
Aquesta setmana els alumnes de 1r estan fent el projecte interdisciplinari De Font en Font.
En aquest apartat podeu veure fotos de diferents activitats. Totes elles tenen relació amb la Font de Sant Jordi i amb l’aigua.
In this album you can see pictures of the activity: Experimenting with water. We experimented with mineral water, salty water, eggs and oranges. Have a look at them!
On Wednesday we went to the fountain to observe it. Once we were there we experimented with water: we checked the temperature of it, we guessed how many litres could we have in a certain amount of time,…