1r trimestre

LECTURA 2: L’ESQUIROL

La tardor canvia els colors i ens porta una nova lectura. Som-hi a llegir!

LECTURA 1: En Klaus i la Jana

Coneixeu a en Klaus? I a la Jana?

25/09/2015

ELS BLAUS:

Avui hem començat la primera lectura: EN KLAUS VA A L’ESCOLA. Ens hem mirat tot el conte i sabem que passen unes coses molt interessants que ara no volem explicar.

A casa ens llegirem les dues primeres pàgines i escriurem el nom dels dibuixos. BONA LECTURA!

LLEGIM DIGITALMENT DES DEL BLOG.

LLEGIM DIGITALMENT DES DEL BLOG A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA!

02/10/2015

ELS BLAUS

Baixant l’escala hem tornat a llegir el poema PODRIES. Els nens de 4t que venien de la biblioteca ens han explicat que els nens del mural han hagut de marxar del seu país perquè hi havia guerra.

A la biblioteca hem començat escrivint la data i les paraules dels dibuixos de la primera pàgina. A casa amb els pares farem més pàgines.

Com que la lectura és al blog l’hem llegida des de la PDI. I sabeu, al blog podem llegir tot el conte!

foto 4_640x478

La llista de paraules de la llibreta.

foto 1_640x478

Llegim i escrivim les paraules del conte.

foto 2_640x478

Ens agrada llegir!

Avui hem llegit molt bé. A la clase dels coets ja ens hem fet amics d’en Klaus i la Jana. Els coneixem força i sabem que són despistats i una mica trapelles.

A Grup Lectura ens agrada molt llegir, és divertida la lectura d’ en Klaus i la Jana. Ja la llegim força bé. S’ha de dir que a la classe també som despistats com en Klaus… un nen també duia un llapis a la carmanyola i un altre no trobava la maleta, també a un li ha caigut un botó.

9/ 10/ 2015

Aquesta setmana us explico en tres frases com és la Jana. Com és en Klaus.

M’ ho puc triar, així els coneixereu. Ho faig a la llibreta blava.

Quina lectura tan divertida… Estem fent la llista de les paraules que hi ha en el text.

Hem llegit i conegut més a en Klaus i la Jana. Cada vegada que avancem en la lectura sabem més d’ ells i pensem que s’assemblen a nosaltres. Ens prepararem molt bé la lectura per la propera sessió.

CINEMA A LA BIBLIOTECA

Tot a punt la data i la lectura, el títol escrit perfectament a lllibreta i ara TOT FOSC!

Avui toca la LECTURA DIGITAL d’En Klaus va a l’escola. Tots hem seguit la lectura amb molta atenció i per dins anàvem pensant coses que apreníem d’en KLAUS del conte i dels dibuixos.

– Sabeu que al blog hi ha el conte sencer?

No hem tingut temps d’acabar-lo tot. La setmana vinent continuarem fent CINEMA.

Quan s’ha acabat el cinema hem començat la fitxa de la lectura. Es tracta d’apuntar les coses que sabem d’en KLAUS.

16/10/2015

Ja ens hem fet amics d’ en Klaus i la Jana. S’ assemblen als coets i als astronautes de Cicle Inicial.

Avui hem jugat amb els cartronets.

Al Grup Lectura d’ avui ens hem imaginat com pot acabar aquesta història. És un relat de dos bons amics. Poden tenir les seves coses com nosaltres a l’ escola però tot acabarà bé. Això pensem….

És divertit endevinar els dibuixos de la lectura.

Hola,

Estem súper enfeinats fent la fitxa de la lectura. Es tracta de saber molt bé com és en Klaus, quants anys té i com va vestit.

I això no és tot, perquè quan ho saps has de fer un TEXT explicant com és en Klaus.

La setmana vinent us convidarem a veure els nostres textos!

I també us volem dir que gairebé tots ja tenim posats tots els noms als dibuixos de la lectura. Quina llista tan llarga serà!

23/10/15

EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT D’EN KLAUS I LA JANA:– En Klaus i la Jana son amics. (AYA)– Juguen al pati. (RATIYA)

– A en Klaus res li surt be. (EUDALD)

Avui hem llegit amb parelles mirant la pissarra digital. Ha anat molt bé.

Gairebé recitàvem, amb l’ entonació adient i penseu que costa anar tots al mateix ritme.

Tenim la feina acabada i definitivament ha estat una lectura molt divertida.

Som escriptors de debò! Si ho voleu comprovar llegiu les nostres descripcions d’en Klaus i la Jana.

Ens hem passat una bona estona escrivint i llegint els nostres textos. Era divertit perquè també ens ajudàvem entre nosaltres!

Per acabar hem fet una estoneta de CINEMA i hem quedat que a casa també ho faríem. Tots sabem que passem a la CARMANYOLA, perquè ho hem apuntat a l’agenda.

20/11/15

El conte de L’ESQUIROL ens agrada moltíssim. Hem descobert que cada estació de l’any té el seu conte. Mireu és un llibre amb quatre contes!

Ja estem esperant que arribi l’hivern per saber què farà l’esquirol!

Aquesta setmana hem llegit amb la nostra parella de Grup de Lectura i hem de saber:

DIA

QUI

QUÈ LI CAU

QUÈ ES MENJARIA

A QUI ES TROBA

*Pares a la lectura hem pintat cada resposta d’un color.

2//15

Avui cinema a la biblioteca amb el conte de L’ESQUIROL. Hem llegit el capítol de LA TARDOR: El rebost de l’esquirol.

Mentre llegim anem comprovant si entenem la lectura i ens esforcem molt quan llegim paraules llargues, a vegades parem i comptem els sons, les lletres i les síl·labes de les paraules.

Estem millorant molt, però ens cal estar molt atents! QUAN LLEGIM NO S’HI VAL BADAR.

Al final de la classe hem presentat la nova LECTURA. És un conte: Tic-tac, tic-tac! Segur que ens agradarà molt. Com que és un llibre del PROGRAMA DE LECTURA de l’escola ens hem apuntat el número del nostre llibre a l’agenda. Ara tots sabem que n’hem de tenir molta cura!

Aquesta setmana ens toca mirar els dibuixos! BONA LECTURA D’IMATGES I FINS A LA PROPERA.