VI GIMCANA DE LES LLENGÜES

índice

NOTÍCIA: ELS NENS I NENES DE 1r SOM GUANYADORS DE LA VI GIMCANA DE LES LLENGÜES D’OSONA DE LA CATEGORIA A1.

[UNSET]
Estem molt contents i volem compartir la nostra alegria amb tota l’escola.

– Sabeu quin és el premi? Una visita al Museu d’Història de Catalunya a Barcelona.

I si voleu estar més informats podeu veure la notícia EL VEREDICTE DEL CONCURS DE LA GIMCANA

22/11/2013

SETMANA 6  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA  JOCS DE LLENGUA

Pregunta: Et pot caure de vergonya (4 lletres)

PROCÉS:

1. Llegim la pregunta a la classe i amb els pares.

2. Escrivim la pregunta a la llibreta de català.

3. Pensem la resposta i la compartim amb els nostres companys de classe.

4. Dibuixem la resposta a la llibreta i posem els dibuixos al bloc.

15/11/2013

SETMANA 5  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA  FRASES FETES, ORÍGENS I SIGNIFICATS

Pregunta: Sabeu què vol dir “buscar les pessigolles a algú”?

a)     buscar on una persona té més pessigolles (als peus, a la panxa…).

b)    provocar o fer enfadar algú.

c)     fer plorar algú.

PROCÉS:

1. Llegim la pregunta a la classe i amb els pares.

2. Copiem la pregunta i les respostes a la llibreta de català. Marquem amb un color la que creiem correcta.

4. Preguntem a 4 persones si ens poden ajudar a respondre la Gimcana d’aquesta setmana,

08/11/2013

SETMANA 4  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA  LLENGÜES DEL MÓN ÀSIA I AMÈRICA Pregunta: – Si un nen d’Amèrica (l’Argentina, Bolívia, l’Equador, el Perú, Colòmbia, Veneçuela, Hondures, Nicaragua…) us diu que avui l’han acompanyat en ‘carro’, què vol dir?

Procés:

1. Llegim la pregunta a la classe i la copiem a la llibreta.

2. Fem una llista de persones que coneixem que siguin o coneixin l’Argentina. Bolívia, Equador. Perú, Colòmbia, Veneçuela. Honduras o Nicaragua i els hi fem la pregunta.

3. Decidim junts la reposta que creiem correcta.

4. Escrivim a la llibreta de català la resposta que hem pensat.

5. Fem la fitxa de la paraula CARRO al racó de llengua nº 6 (activitat nens i nenes de 2n).

6. Junts, a la classe,  comprovem la nostra resposta  DICCIONARIO  (nens i nenes de 2n) Ja hem participat una altra setmana a la Gimcana i continuem aprenent coses de tot el món!

01/11/2013

SETMANA 3  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA LLENGUA CATALANA

Pregunta:

Com se’n diu del forat per on se’n va l’aigua de l’aigüera? *
Trieu una opció

Procés: 1. Llegim la pregunta a la classe.

2. Comento el tema amb els meus companys de grup.

3. Decidim junts la reposta que creiem correcta.

4. Escrivim a la llibreta de català la pregunta i la resposta que hem pensat.

5. Consultem la pregunta i la resposta amb les nostres famílies. Pensem com ho podríem saber amb tota seguretat.

6. Posem en comú les respostes a la classe, prenem una decisió. comprovem la decisió al PRIMER DICCIONARI DEL RACÓ DE LLENGUA i responem la pregunta.

7. Projectem el significat de la paraula al diccionari i el copiem sense fer cap falta.

8. La fitxa de la setmana. FITXA SETMANA 3   Ja hem participat una altra setmana a la Gimcana i continuem aprenent!

25/10/2013

SETMANA 2  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA LLENGÜES DEL MÓN

Pregunta:  – Com es diu Josep en amazic o àrab i en anglès? (Hi ha d’haver dues respostes, la forma amaziga o àrab i l’anglesa)

Procés: 1. Ho practiquem a la classe.

CLICA AQUÍ PER TRADUIR

2. Fem la fitxa de la setmana.

18/10/2013

Nois i Noies,

A partir d’aquest moment… comença la VI Gimcana de les Llengües a Osona!

SETMANA 1  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA HERBES REMEIERES

Pregunta:  – Quina herba es posa habitualment per sobre d’una pizza?

Pares i mares per esbrinar la resposta seguim un procés. Ens voleu ajudar des de casa?

1. Llegim tots junts el tema de la setmana i escrivim a la llibreta una llista de les herbes remeieres que coneixem. Les herbes remeieres del pati de l’escola ens ajuden a fer la llista.

2. Llegim tots junts la pregunta de la setmana i fem una llista dels ingredients que té una pizza.

3. Decidim buscar la paraula PIZZA al diccionari de la classe i  de l’edu365.cat. Llegim el resultat i mirem si ens ajuda per saber la resposta.

4. Per saber una cosa la podem preguntar a la nostra família. D’aquest cerca en diem informació oral. Fem la pregunta a la nostra família i ens apuntem la resposta a la llibreta o a l’agenda.

5. I si encara tinc dubtes, puc mirar aquesta presentació:

6. La galeria fotogràfica de la nostra gimcana setmana a setmana.

7. La fitxa de la setmana

9 thoughts on “VI GIMCANA DE LES LLENGÜES

1. M. SONIA LOUREIRO MARTINEZ

Veig que això de les pizzes us agrada molt. Explica’ns quina és la que t’agrada més.