VI GIMCANA DE LES LLENGÜES

índice

NOTÍCIA: ELS NENS I NENES DE 1r SOM GUANYADORS DE LA VI GIMCANA DE LES LLENGÜES D’OSONA DE LA CATEGORIA A1.

[UNSET]
Estem molt contents i volem compartir la nostra alegria amb tota l’escola.

– Sabeu quin és el premi? Una visita al Museu d’Història de Catalunya a Barcelona.

I si voleu estar més informats podeu veure la notícia EL VEREDICTE DEL CONCURS DE LA GIMCANA

 

 

 

 

 

 

 

22/11/2013

SETMANA 6  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA  JOCS DE LLENGUA

Pregunta: Et pot caure de vergonya (4 lletres)

 

PROCÉS:

1. Llegim la pregunta a la classe i amb els pares.

2. Escrivim la pregunta a la llibreta de català.

3. Pensem la resposta i la compartim amb els nostres companys de classe.

4. Dibuixem la resposta a la llibreta i posem els dibuixos al bloc.

15/11/2013

SETMANA 5  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA  FRASES FETES, ORÍGENS I SIGNIFICATS

Pregunta: Sabeu què vol dir “buscar les pessigolles a algú”?

a)     buscar on una persona té més pessigolles (als peus, a la panxa…).

b)    provocar o fer enfadar algú.

c)     fer plorar algú.

PROCÉS:

1. Llegim la pregunta a la classe i amb els pares. 

2. Copiem la pregunta i les respostes a la llibreta de català. Marquem amb un color la que creiem correcta.

4. Preguntem a 4 persones si ens poden ajudar a respondre la Gimcana d’aquesta setmana,

 

08/11/2013

SETMANA 4  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA  LLENGÜES DEL MÓN ÀSIA I AMÈRICA Pregunta: – Si un nen d’Amèrica (l’Argentina, Bolívia, l’Equador, el Perú, Colòmbia, Veneçuela, Hondures, Nicaragua…) us diu que avui l’han acompanyat en ‘carro’, què vol dir? 

Procés:

1. Llegim la pregunta a la classe i la copiem a la llibreta.

2. Fem una llista de persones que coneixem que siguin o coneixin l’Argentina. Bolívia, Equador. Perú, Colòmbia, Veneçuela. Honduras o Nicaragua i els hi fem la pregunta.

3. Decidim junts la reposta que creiem correcta.

4. Escrivim a la llibreta de català la resposta que hem pensat.

5. Fem la fitxa de la paraula CARRO al racó de llengua nº 6 (activitat nens i nenes de 2n).

6. Junts, a la classe,  comprovem la nostra resposta  DICCIONARIO  (nens i nenes de 2n) Ja hem participat una altra setmana a la Gimcana i continuem aprenent coses de tot el món!

01/11/2013

SETMANA 3  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA LLENGUA CATALANA

Pregunta: 

Com se’n diu del forat per on se’n va l’aigua de l’aigüera? *
Trieu una opció

Procés: 1. Llegim la pregunta a la classe.

2. Comento el tema amb els meus companys de grup.

3. Decidim junts la reposta que creiem correcta.

4. Escrivim a la llibreta de català la pregunta i la resposta que hem pensat.

5. Consultem la pregunta i la resposta amb les nostres famílies. Pensem com ho podríem saber amb tota seguretat.

6. Posem en comú les respostes a la classe, prenem una decisió. comprovem la decisió al PRIMER DICCIONARI DEL RACÓ DE LLENGUA i responem la pregunta.

7. Projectem el significat de la paraula al diccionari i el copiem sense fer cap falta.

8. La fitxa de la setmana. FITXA SETMANA 3   Ja hem participat una altra setmana a la Gimcana i continuem aprenent!

25/10/2013

SETMANA 2  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA LLENGÜES DEL MÓN

Pregunta:  – Com es diu Josep en amazic o àrab i en anglès? (Hi ha d’haver dues respostes, la forma amaziga o àrab i l’anglesa)

Procés: 1. Ho practiquem a la classe.

CLICA AQUÍ PER TRADUIR

2. Fem la fitxa de la setmana.

18/10/2013

Nois i Noies,

A partir d’aquest moment… comença la VI Gimcana de les Llengües a Osona!

SETMANA 1  -CATEGORIA A1 CICLE INICIAL-

TEMA HERBES REMEIERES

Pregunta:  – Quina herba es posa habitualment per sobre d’una pizza? 

Pares i mares per esbrinar la resposta seguim un procés. Ens voleu ajudar des de casa?

1. Llegim tots junts el tema de la setmana i escrivim a la llibreta una llista de les herbes remeieres que coneixem. Les herbes remeieres del pati de l’escola ens ajuden a fer la llista.

2. Llegim tots junts la pregunta de la setmana i fem una llista dels ingredients que té una pizza.

3. Decidim buscar la paraula PIZZA al diccionari de la classe i  de l’edu365.cat. Llegim el resultat i mirem si ens ajuda per saber la resposta.

4. Per saber una cosa la podem preguntar a la nostra família. D’aquest cerca en diem informació oral. Fem la pregunta a la nostra família i ens apuntem la resposta a la llibreta o a l’agenda.

5. I si encara tinc dubtes, puc mirar aquesta presentació:

6. La galeria fotogràfica de la nostra gimcana setmana a setmana.

 

7. La fitxa de la setmana

9 thoughts on “VI GIMCANA DE LES LLENGÜES

    1. M. SONIA LOUREIRO MARTINEZ

      Veig que això de les pizzes us agrada molt. Explica’ns quina és la que t’agrada més.

      Reply

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *