ESCOLTA ESTRUCTURADA

Avui hem escoltat el conte “De què té gust la lluna?” Ens ha agradat molt i hem vist que quan llegim ho hem de fer amb una bona entonació!

I per vosaltres, de què té gust la lluna? Per nosaltres, la lluna té gust de xocolata, de patates rosses, de gelat, d’arròs i de mil coses més.

Els llibres d’estiu

Avui hem compartit els llibres que vam llegir durant l’estiu. Els hem ensenyat als nostres companys i els hem explicat perquè ens van agradar.

Hem fet un intercanvi de contes i hem pogut llegir els contes dels nostres amics de classe.

Dia Europeu de les Llengües

El dia 26 de setembre va ser el Dia Europeu de les Llengües. A l’escola vam treballar diferents paraules que només existeixen en una llengua determinada.

També vam poder mirar els contes en altres llengües que han portat els nens i nenes de l’escola. Hi havia contes en àrab, rus, italià, anglès,… N’hi havia un que ens va agradar molt: un conte en llengua de signes.

Aquest dijous, els nens i nenes de 1r també hem rebut una visita molt especial, en Ramon Vilardell ens ha vingut a explicar un conte en català i castellà. I també el treballarem a l’hora d’anglès.

Cada setmana anem a la biblioteca.

A 1r el nostre dia és el dijous.

A 2n el nostre dia és el dilluns.

COMPARTIM ELS CONTES DE L’ESTIU

BIBLIOTECA:   El meu llibre.
Albaladejo Marc.  La Tardor  /  En Pere i el bosc.                                Allaiouti Abdelali.  La flor Romanial / La gallina dels quatre ous.
Arumí Jan.  El rei Lleó  / El soldadet de Plom.
Atienza Roger.  Al regne de la fantasia / La gatai el gos. / El vent i la contaminació.
Atienza Xantal.  Les dites de l’ any / El viatge de la lluna.
Caparrós Ariadna.  La Ventafocs / En Joan va al mercat.
Ciolte, Denis.  El guardia del sommis / El lleó de la biblioteca / Petita història de la Vall de Núria.
Farrés Marc.  Els Corb i la Guineu / El gat amb botes.
Heras Biel . Les set cabretes / El sol es pentina.
Huescar Didac.  En Patufet / El pare ós torna a casa.
Pérez Lloret Carla.  La Rateta que escombrava l’ escaleta / La volta al món d’en Llobet.
Permanyer Pere.  Els gargots del sol / El mussol mai no està sol / Plouen castanyes.
Sadurní Ferran.  Els tres porquets.
Soler Jofre.  La flor Romanial / La tardor.
Tecles Carla.  Ton i Guida.
Torroella Martí.  La tramuntana a la granja.
Vilargonter Pau.  La Cigala i la Formiga / Tocats pel bolet / Viatge al centre de la terra.