AUDICIÓ “EL VALS DEL GAT” DE LEROY ANDERSON

anderson

Leroy Anderson

Compositor nord-americà de principis del segle XX. Va compondre obres musicals per orquestra: “El rellotge sincopat”, “La màquina d’escriure”, “El vals del gat”, entre d’altres.

Escolta “El vals del gat” portant lel compàs de tres temps.

I ara torna a escoltar l’audició, tot seguint l’esquema.

JOC DEL DIRECTOR D’ORQUESTRA

ITOL: EL DIRECTOR D’ORQUESTRA
Edat:         + de 4 anys
Jugadors:  indiferent
Tipus:        Joc musicat
El director d'orquestra
Desenvolupament
Surt un infant del lloc on són  tots. Els altres, asseguts en rotllana, trien el director. Aquest, al ritme d’una cançó, haurà de fer gestos repetitius simulant l’acció de tocar els diversos instruments musicals que apareixen en una orquestra: el timbal, platerets, la trompeta, la flauta, el violí, la guitarra, etc. i anar-los variant sovint. Els altres, dissimuladament, hauran d’observar-lo i fer el mateix. Quan entra el nen que era fora, se situa al mig del cerde i va mirant detingudament, a fi d’endevinar qui és el director de joc. Per fer-ho té tres oportunitats. Si  a la tercera no ho ha aconseguit paga penyora i s’escull un nou director, i un altre per parar. Si ha aconseguit endevinar-ho serà  el director del joc a qui li tocarà parar la propera vegada.

1.   No et posis davant
de la ventisosa,
no et posis davant
que et vindrà un cadarn.
2.  Gira barret i tomba-li
tomba-li, tomba-li.
Gira barret i tomba-li
tomba-li per baix.

partitura
Font: “Jocs populars: I tu, a que jugues?” Imma Marin
Observacions: Aquest joc pot fer-se amb qualsevol cançó, però l’esmentada és una de les més adienta i apareix en el recull “Sobre tradicions de Vilanova i la Geltrú”

CANÇÓ “EL CUCUT BROMISTA”

Escoltem com canten els cucuts!

Ara, podem cantar la cançó…

Conte “El niu del cucut” a una Mà de Contes

El carnaval dels animals

Els nens i les nenes de Cicle Inicial hem treballat les audicions “Tortugues” i “Galls i gallines” del compositor francès Camille Saint-Saëns.

Hem comprovat que el tema és el “Can can” d’Offenbach.

I si en voleu saber més… LLIBRE DIGITAL