ERASMUS+ “SUSDI”

Fa dues setmanes, concretament la setmana del 26 de gener a l’1 de febrer, uns quants alumnes de 3r, 4t d’ESO i 1r i 2n de batxillerat van estar treballant en el projecte Erasmus juntament amb alumnes de Portugal, Àustria i Eslovàquia, els quals van ser acollits pels alumnes locals. Durant la setmana de l’ERASMUS es van dur a terme diferents activitats, tant a l’institut com fora.
El temps que van passar dins l’institut van estar aprofundint en el projecte “SUSDI” (sutinable diets), treballant les característiques de menjar de manera saludable i sostenible i creant plats que les compleixin. A més l’últim dia van rebre una visita d’unes integrants d’una cooperativa centrada en aquests temes que els van ensenyar de què anava la corresponent cooperativa i com contribuïa a la sostenibilitat per obtenir més coneixements sobre el tema. Finalment, l’últim dia van haver de crear una petita cançó que donés un missatge per conscienciar a qui l’escolti de portar un estil de vida una mica millor quant a la cura de nosaltres mateixos i del planeta.
Durant la setmana van fer altres activitats culturals relacionades amb la ciutat fora de l’institut, és a dir, van fer diverses excursions. El dimarts van fer una petita visita a Sabadell (Mercat Central i Ajuntament de Sabadell) i després van anar a fer-ne una a la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona) i a la ICTA (Institut de Ciència i Tecnologia dels Aliments) on els nois i noies participants del projecte van rebre unes explicacions sobre el que es feia allà. Dimarts, les activitats van ser més participatives, ja que van anar a la fundació Alícia on van fer dues activitats relacionades amb l’alimentació sana i sostenible. Les activitats eren “CorreFogons“, on es van fer petits grups de 6 persones per preparar diferents plats (dels quals després van poder gaudir) i “Roda el món i torna al born” on van haver d’escoltar una petita explicació històrica sobre com ens van arribar certs aliments, per després utilitzar aquests aliments per elaborar alguna recepta. Finalment, dijous van visitar Barcelona, on van veure l’hospital de Sant Pau per fora i la Sagrada Família amb visita guiada. Van menjar a un restaurant sostenible anomenat Fresco. Finalment van visitar el Museu de la xocolata on van fer una tasta de diferents xocolates.
L’últim dia es van dedicar a presentar la cançó que havia fet cada grup i a l’hora de dinar van menjar diferents plats que havien preparat ells a casa seva, els quals eren sostenibles i saludables.

Els alumnes van gaudir molt d’aquesta experiència i van fer un gran treball, sobretot van quedar molt contents d’haver pogut conèixer a gent d’altres països i practicar l’anglès amb ells.

Aquí us en deixem un vídeo: