ALUMNES QUE PRACTIQUEN ESPORTS FEDERATS

MANEL DE LA CRUZ ZOTES (3rE)

En Manel és un alumne del nostre institut que practica un esport curiós, l‘hockey línia. No és gaire conegut arreu de Catalunya, perquè l’hockey de 4 rodes i l’hockey herba són molt més comuns. Per practicar aquest esport és necessari portar proteccions (espitlleres, colzeres, casc….) i també calen uns patins i un pal (que s’anomenta stick) per donar-li al disc (el puk). A pista juguen 4 jugadors més el porter, però a l’equip són 12 jugadors més els dos porters. Hi ha diferents categories segons l’edat: prebenjamí, benjamí, aleví, infantil, juvenil, junior, sènior masculí i sènior femení. El seu equip és a Rubí (Cent Patins) i entrena dilluns, dimarts, dijous i divendres una hora i mitja. La seva categoria és infantil però puja a juvenil quan necessiten reforç. En Manel va marxar una setmana a Chicago a jugar un campionat internacional, i van aconseguir quedar en primer lloc. Felicitats, Manel!

NORA LÓPEZ MARCHAN (3rD)

La Nora López és una alumna del nostre institut que practica Taekwondo. Els seus horaris d’entrenament són de 20:30h a 21:30/21:45h, però quan té campionats entrena dues hores o dues hores i mitja. Practica Taekwondo en un club federat que es diu Subalee. Ara mateix està a la Selecció Catalana. En aquest esport necessita un kimono, un cinturó i proteccions de cap fins als peus. Hi ha 7 cinturons, ella va pel 6è,  i d’aquí a poc ja es podrà treure el negre. Les competicions que fa són de combat i de poomses. Aquest any els resultats no li han anat tan bé com a ella li hagués agradat, ja que es va lesionar en una competició de combat. Però ha aconseguit dos ors, dues plates i un bronze. Una de les coses per les quals va bé practicar Taekwondo és perquè et saps defensar a tu mateixa, ens comenta. Però també té una part dolenta, que et pots lesionar i pots estar molt de temps sense practicar-lo. La Nora ha hagut de sacrificar moltes coses, ja que quan li van dir que estava convocada per competir a València, va haver de deixar una altra activitat que també li agrada molt, el ball, ja que havia d’entrenar una hora i mitja o quasi dues hores. Ara mateix està entrenant a la classe dels adults, i és la més petita.

LUCÍA MAROTO (3rC)

Lucía Maroto, una alumna de 3rC, és una jugadora de waterpolo del Club Natació Sabadell. Entrena unes quinze hores setmanals normalment i el que fa en aquests entrenaments és nedar, xuts, “home de més i home de menys”, i també fa estones de partits i crossfit. La Lucía va decidir practicar aquest esport perquè el va veure diferent de la majoria i ara el que més li agrada és que s’ha tornat una forma d’expressar-se per a ella. Com a jugadora del Club Natació Sabadell participa en tres equips: cadet, juvenil i absolut B, on hi ha prop de 12 persones. El waterpolo afecta positivament la seva vida, tot i que per compaginar-lo amb la seva vida social o els seus estudis ha de ser molt organitzada per evitar la falta de temps. Una experiència important per a ella va ser quan aquest estiu va quedar primera al campionat d’Espanya de categoria cadet i terceres a la categoria juvenil. Per celebrar el campionat de cadet va haver d’anar a Màlaga, per tant es pot dir que ha viatjat gràcies a aquest esport. Tot i així, ella creu que el waterpolo no té gaire futur perquè no és gaire conegut i el salari no és molt alt. Com molts esportistes, té un referent o ídol del seu esport; en aquest cas, la Lucia té una jugadora preferida, que és Mica Garcia. A banda de bones experiències, també n’ha tingut de dolentes ja que s’ha fet lesions moltes vegades a les cervicals, les lumbars, les espatlles i l’esquena. La conclusió d’aquesta entrevista és que el waterpolo és un esport que pot ser agradable però molt dur a la vegada, i li donem gràcies a la Lucía Maroto per respondre les nostres preguntes.