Institut Narcís Oller
L’alumnat de l’Ins Narcís Oller de Valls de l’itinerari teatral de 4rt d’ESO van posar en escena el musical Joseph in pharaoh’s court , pensat per ser presentat a Liverpool .
El video recull alguns moments estelars de l’espectacle que el jove repartiment d’alumnes va representar exclusivament en anglès.
L’espectacle va merèixer un reportatge a la televisió local TAC 12
Escola El Garrofer
L’Escola El Garrofer, de Viladecans, participa en el Projecte Comenius “Culture d’Europe, Europe des cultures, nos identités en jeux”, i treballen amb centres de França, Finlàndia, Austria i el Regne Unit.
El projecte consisteix en elaborar un joc on line similar al “trivial” entre tots els països participants, amb preguntes sobre temes diversos de geografia, cultura i costums, que faciliti el coneixement dels altres països i fonamenti la identitat europea. El francès és la llengua oficial del projecte, tot i que també utiltzen el finès, alemany, anglés, castellà i català.
Podeu visitar una presentació dels alumnes amb arxius sonors, text escrit i fotos. S´ha fet en francès i en les llengües pròpies.
Us recomanem l’espai comú de l’activitat i molt especialment que us poseu a prova jugant!
Escola El Morsell
A l’Escola El Morsell, de l’Olivella, treballen el seu projecte Comenius, Myths and Legends from our Cultural Heritage, en anglès. Les 7 escoles de l’associació preparen treballs sobre la seva pròpia cultura i els comparteixen. Així, els alumnes descobreixen les similituds i diferències amb els seus socis, i aprenen a apreciar aspectes de la seva pròpia cultura i tradicions. Entre altres treballs, podeu llegir el llibre que l’alumnat de cada escola ha escrit i intercanviat amb els altres.
Ins d’Auro
A l’Ins d’Auro de Santpedor fa molts anys que treballen en projectes internacionals. Ara coordinen un Comenius Multilateral, Energy and Environment: Evolution in Europe, que aplega centres de Gran Bretanya, França i Alemanya, a més a més del centre català.
El seu objectiu és dissenyar i construir un cotxe solar i fer-lo funcionar. Al final es veurà quin cotxe presenta el millor disseny i quin corre més ràpid!
Article publicat al diari Manresainfo.cat, diari digital del Bages, que es feia ressó de la trobada europea que es va realitzar a l’Ins d’Auro en el marc de la Setmana Comenius 2011.
Escola Valeri Serra
El Comenius de l’Escola Valeri Serra de Bellpuig porta el títol de Here we are. Podeu veure l’activitat de tots els socis en el seu bloc, que s’ha convertit en un dels eixos vertebradors del projecte.
La mascota de l’escola, Lo Marraco, viatja per tots els centres de la xarxa i fa de narrador de les accions i experiències que es van fent. Les diferents mascotes, molt exitoses, s’aniran intercanviant en les trobades que hi hagi durant el projecte.
Escola Sant Miquel
L‘Escola Sant Miquel de Miralcamp també combina un Comenius multilateral i un eTwinning, “L’Art de llegir, el poder de la creativitat“.
Han compartit moltes experiències que ens mostrenal seu TwinSpace: han llegit, escrit, han fet amistats, han presentat esdeveniments literaris, visites d’autors, han elaborat punts de llibre, … visiteu-lo!
Ins Carles Vallbona
L’Institut Carles Vallbona de Granollers forma part d’una xarxa Comenius multilateral amb escoles de França, Hongria i Alemanya. Dins del marc d’aquest projecte, un grup d’alumnes de cada centre han treballat en col•laboració durant dos anys i han reproduït l’avió comercial més gran del món, l’Airbus 380. N’han construït quatre maquetes, una per cada escola, a escala 1:32, que equival a gairebé 2,50 metres de longitud. Funcionen per radiocontrol i si mireu els videos veureu com volen d’alt … fins i tot fan dubtar que no sigui l’avió real en lloc de la maqueta…
Podeu observar el procès que s’ha seguit.
Han fet les peces entre els quatre països, i a les reunions de projecte les han anat ensamblant i ajustant. A la tasca habitualemt difícil de comunicar-se entre països europeus que no parlen el mateix idioma (en aquest cas és l’alemany, el francès, l’hongarès, el català i l’espanyol) n’han triat un de diferent (l’anglès) com a idioma comú per poder-se entendre.
Tots els progresos i les novetats del projecte les trobareu a la pàgina web
L’A380 CAT s’enlaira a l’aeroport de Sant Cugat.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=h9F7KO8i-Ws&feature=player_embedded]
Ins Les Planes
El projecte bilateral que desenvolupen l’Ins Les Planes de Santa Bàrbara i el Lycée Jules Musseron de Denain (França) porta com a títol:“La Corona de Aragón y las Provincias Unidas: del Gótico al Renacimiento”.
Les manifestacions artístiques i culturals del Gòtic al Renaixement a la Corona d’Aragó i les Províncies Unides proposen una reflexió cultural als alumnes, els quals trobaran en la història dels dos territoris la convergència de manifestacions culturals comunes en regnes diferents, així com diferències culturals en territoris depenents de la mateixa corona.
Ens presenten el material elaborat en els seus blogs de projecte. Un dels blogs l’han escrit en castellà i francès. L’altre, en anglès.
Escola Frederic Godàs
L’Escola Frederic Godàs de Lleida, juntament amb centres d’ Itàlia, Finlàndia i Suecia, està participant en un projecte Comenius titulat “Knowing by Sharing” del qual n’ és coordinadora. Aquest projecte té una durada de dos cursos escolars, s’ha iniciat durant el present 2010-11 i finalitzarà el proper 2011-12. Les activitats que es duen a terme integren tots els alumnes de l’escola i es treballen diferents aspectes lligats a la cultura, tradicions, jocs , etc. dels diferents països des de l’ àrea de llengua anglesa, ja que són els mestres d’ aquesta matèria els que l’estan implementant.
Escola Maria Garcia Cabanes
L’Escola Maria Garcia Cabanes de L’Aldea coordina el Comenius multilateral “Celebrating together”. Aquest projecte està pensat perquè l’alumnat entengui que les tradicions i els festivals són diferents arreu d’Europa, i així que ells puguin desenvolupar competències que els ajudin a entendre i respectar altres cultures. Durant aquests 2 anys realitzaran Dvds on veuran com celebren el Nadal, la Pasqua, aniversaris, bodes i diferents festes a la resta de països. Aquí produiran i intercanviaran manualitats, música, cançons, salutacions, balls, receptes i fotos. El primer any es treballen les festes comunes a tots els països i el segon any alguna festa típica de cada país. Finalment, realitzaran un calendari per a cada país on estiguin reflectides les celebracions al voltant d’Europa.
INS Torredembarra
L’Ins Torredembarra coordina el projecte Comenius “Ecology around us” amb centres de Polònia, Alemanya, Portugal, Itàlia i Grècia. La temàtica del projecte és el medi ambient i la seva protecció.
Col·legi Sant Ignasi-Sarrià
El Col•legi Sant Ignasi-Sarrià lidera el pojecte interdisciplinar Comenius “Making Europe Greener”. Enguany és l’eix central de la programació d’anglès de 6è EP i juntament amb les escoles d’Anglaterra i d’Irlanda treballen temes del medi ambient. Amb aquest projecte, a més d’emprar l’anglès com a llengua de comunicació, volen aconseguir dos objectius principals: conèixer la realitat cultural, social i educativa d’aquestes escoles i fomentar la formació humana de l’alumnat partint del respecte, l’empatia i la tolerància envers altres cultures.
INS Arquitecte Manuel Raspall
L’Institut Arquitecte Manuel Raspall de Cardedeu coordina el projecte Comenius “La mirada del otro”, del qual en són socis un centre de Suècia i un altre d’Alemanya. Han programat activitats amb l’objectiu de promoure l’alteritat des de la diferència cultural i fomentar el diàleg cultural. De fet, el subtítol del projecte, “Del diálogo de la cultura a la cultura del diálogo”, explica molt bé la feina que estan fent. Com podreu observar, un altre dels seus objectius és la incorporació de les TIC de forma transversal i l’autonomia dels alumnes en els treballs.
Aquest centre participa des del primer any en el programa Comenius-MAC (Mobilitat d’Alumnat Comenius). Podeu llegir aquí l’article publicat a la “Revista del Vallès”, on els propis alumnes que han participat en l’experiència ens fan un resum de com ho han viscut.
INS Roquetes
El projecte Comenius multilateral que coordina l’Institut Roquetes porta el títol de VAGAB (Values Across Generations and Borders). Tenen socis a Holanda, Polònia, Noruega, Portugal, Alemanya i Malta. L’objectiu principal és fomentar el treball autònom de l’alumnat. A partir d’un primer projecte Comenius en el qual van participar com a socis, han reflexionat sobre el paper del professorat i el de l’alumnat Comenius, quines estratègies es poden seguir perquè l’alumnat s’organitzi i sigui capaç de treballar en anglès en un entorn col·laboratiu amb els seus col·legues europeus.
INS Escola Industrial de Sabadell
L’Institut Escola Industrial de Sabadell presenta el treball del seu Comenius bilateral “Young people tracing the industrial revolution”. Comparteixen un espai Moodle amb el centre associat d’Alemanya, on van posant el material elaborat per l’alumnat, els documents necessaris per poder viatjar, han obert un fòrum i hi ha adjunt un blog de projecte.
Vegeu el material CLIL que han preparat per a l’alumnat i la guia del professor.
INS Pere Barnils
L’Ins Pere Barnils de Centelles ens presenta el projecte multilateral “Europe: Roots from the Past and Future Challenges”. En aquest espai (on podeu entrar com a visitants) l’alumnat i professorat de Polònia, Turquia i Catalunya intercanvien informació i coneixements d’Europa i sobre com veuen el futur de la Unió Europea.
Escola SADAKO
El tema central del projecte Comenius de l’Escola Sadako són les matemàtiques.
L’objectiu bàsic és intercanviar experiències, maneres de fer i noves propostes de treball de numeració i càlcul. Amb les escoles participants ens hem distribuït algunes tasques, com la preparació d’un web (en anglès i la traducció en català) per recollir la feina, l’elaboració d’un diccionari de vocabulari matemàtic en les cinc llengües, fer un recull de materials que facilitin l’aprenentatge dels nombres i les seves operacions.
Escola Patufet – Sant Jordi
El Projecte Comenius de l‘Escola Patufet-Sant Jordi de l’Hospitalet de Llobregat ha sortit a TV3. Si mireu el programa veureu què fan i com ho fan.
Institut Pla d’en Boet
L’Institut Pla d’en Boet de Mataró ens presenta les activitats desenvolupades dins del Projecte Comenius bilateral “Let’s Play Theatre Together” al web de l’institut.
Us recomanem l’entrevista que els van fer a TV Mataró
Institut Jaume Callís
L’Institut Jaume Callís de Vic comença aquest any el Projecte Comenius “Adressing the Energy Crunch-Every Little Action Counts”. Comparteixen el projecte amb una escola lituana i una escola sueca, treballen colaborativament i podeu seguir tot el que fan al bloc que ens presenten, on també podreu consultar la part oberta del seu Twinspace.
Escola El Cim de Terrassa
Si entreu al bloc de l’Escola El Cim podreu veure els materials i fotos del seu projecte, “Let’s get to know each other through photography”
Escola Miquel Martí i Pol de Sabadell
L’Escola Miquel Martí i Pol de Sabadell coordina un projecte multilateral i aquest és el web de la xarxa. Hi podeu trobar molt material i idees per treballar CLIL.
INS Guillem de Berguedà
L’Ins Guillem de Berguedà de Berga i l’escola Ellen Key Skolan (Västervik – Suècia) participen en el projecte Comenius Bilateral “Boundless Communication”. El seu treball conjunt potencia l’aprenentatge de llengües estrangeres i millora la competència digital i comunicativa de l’alumnat. Durant aquests dos anys (2009-2011), els dos instituts es comuniquen a través de les noves tecnologies i treballen en grups col·laboratius de Catalunya i Suècia. El projecte bilateral els ha permès viatjar i conèixer els dos països mitjançant un intercanvi real. Ens presenten el diari de l’intercanvi a Västervik i a Berga.
Escola Ramon Macip-Dolors Granés
Fitxes tècniques dels projectes que han dut a terme els components del grup de treball durant el curs 2009-2010:
- Wiki Artonthemove (ESC Ramon Macip-Dolors Graners de Cardedeu)
Es pot accedir a la wiki com a convidat:
Usuari: comenius.invitats@gmail.com
Password: artonthemove
Projecte Friends
L’Escola Sagrada Família de Caldes d’Estrac, que coordina el Projecte F.R.I.E.N.D.S ha obert aquest bloc
Escola Tecnos
10 anys de projectes comuns
Experiència de la M. Claire Ramboux de l’Escola Tecnos de Terrassa presentada a la Jornada de Coordinadors de Madrid que va tenir lloc els dies 2 i 3 de desembre de 2008.
Visiteu el seu bloc
That’s me!
That’s me és el Projecte Comenius que el Ceip El Temple de Tortosa duu a terme conjuntament amb Itàlia, Finlàndia i Turquia. Podeu visitar el bloc conjunt del projecte i el del centre