The Present from Jacob Frey on Vimeo.
LA GIRAFA ATRAPADA
Vet aquí una vegada la girafa Noa, que no veia per on anava. Un dia va caure en un pou.
La fada Neus va fer un encanteri a l’elefant Moc perquè volés. Llavors l’elefant va agafar la girafa pels peus i la va treure del pou.
La girafa va tornar a veure.
Nens i nenes de 2n B
En Jan Totlifan
Anirem al teatre Metropol!
Sabeu com es va fer el personatge?
Hi ha un conte en titelles que té relació amb el que veurem d’en Jan Totlifan:
SIMULADOR DE SORRA (Motricitat fina)
Us presento l’aplicació The Kiran Kumer en la que podreu passar una estona divertida dibuixant a la sorra.
Un cop feta la vostra creació podeu observar el procés seguit clicant el botó: Replay Darwing.
Clica sobre la imatge per accedir-hi.
Vist a http://plastiquem.blogspot.com.es/p/juguem.html
L’aranyeta (Continuació II)
Ah! L’aranyeta va sortir corrent amb els ulls tancats i, sense adonar-se, es va trobar de nou a l’escola.
Va entrar al despatx de la directora, es va enfilar a la seva taula i va començar a ballar damunt del teclat de l’ordinador.
-Què fas aquí, aranyeta? –Va dir la directora.
-Ballar! –Va respondre l’aranya. Va fer un salt i s’enfilà pel braç de la directora, fent-li pessigolles.
-Ui! Què fas?
-Puc ser la teva amiga?
-És clar que sí, però què fas?
-Escalar! – va respondre l’aranyeta.
(Continuarà)
Si plores per perdre el sol…
Si plores per perdre el sol, les llàgrimes no et deixaran veure les estrelles.
R. Tagore
Ja fa temps algú em va dir
Si hi ha calma vol dir que
ja no, no pot trigar a ploure avui.
Quan s’acabi tot això
el sol tornarà brillar
i no, no ens deixarà a les fosques.
Diguem si no
has vist ploure mai de nit?
Diguem si no
has vist ploure a mig matí
en dies assolellats?
Ja fa dies que aquest sol
està fred i encara plou
ja no! no pot trigar a fer calor.
Sempre em sembla que es igual
el món gira, amunt i avall,
i no, ningú no ho atura.
Diguem si no
has vist ploure mai de nit?
Diguem si no
si no has vist ploure a mig matí?
en dies assolellats
Diguem si no
has vist ploure mai de nit?
Diguem si no
has vist ploure a mig matí?
en dies assolellats
Ivette Nadal versiona “Have you ever seen the rain?” dels Creedence Clearwater Revival, en el disc de la Marató 2.008, dedicat a les malalties mentals greus.
Hem folrat les columnes del porxo!
Hem vist cartrons a la porta. Els nens i les nenes es feien mal.
Hem aprofitat l’hora de “Valors”. Ells mateixos han dit què aprendríem: ajudar a tots els nens i nenes de l’escola, que podran jugar més tranquils en aquesta zona. També hem reciclat… En acabar, tota la classe ha participat. Les columnes han quedat xules.
Ara caldria dir que tothom respecti aquest treball. Gaudim molt més quan deixem que la vida ens sorprengui amb iniciativa i creativitat.
No seria fàcil sense la comprensió envers una manera de treballar més flexible i oberta a la improvisació.
Gràcies, nens i nenes. Heu ajudat molt!
L’aranyeta va a l’escola
Vet aquí una vegada un col•legi que tenia molt d’estrès, perquè hi havia una aranya al sostre.
Un nen la va agafar i se la va emportar a casa seva.
Quan la seva mare la va veure… quin ensurt!
L’aranyeta també es va espantar.
(Continuarà)
Nens i nenes de 2nA. Escola Sant Sebastià
Más allá del gran río
A vosotros
Quiero escucharos más para escucharme menos.
Quiero parar las clases para avanzar de veras.
Quiero que me enseñéis.
Quiero que vuestros sueños sobrevuelen la clase.
Y que vuestras preguntas disloquen los programas.
Quiero que todo esfuerzo desemboque en sonrisa.
Que me acompañe siempre la mirada curiosa, la sed de los porqués.
Dejarme sorprender, no tanto sorprenderos.
Y aprender como un niño. No dejar de aprender.
José Ángel Hernández

