09-THE LITTLE PRINCE

el_principito_2contes prog_5e_little_princeCreative Commons License

(obra de Little Prince està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons)

Seqüència didàctica per afavorir la capacitat investigadora sobre la llengua dels alumnes i la competència plurilíngüe.

Es tracta de desenvolpupar la competència on l’alumne utilitza els recursos lingüístics, en qualsevol llengua i que té interioritzats.

“THE LITTLE PRINCE”

Aquesta unitat és a propòsit de l’any Internacional de l’Astronomia, al qual dediquem la setmana cultural de l’escola, ja que en ell surten múltiples asteroides, planetes i estrelles…. i hem llegit el llibre a classe de lectura de castellà! Els hi va agradar tant, que els mateixos alumnes varen proposar de treballar amb aquesta història i representar-la. Varen decidir que ells farien variacions de la història i de seguida s’han posar a escriure uns primers esquetxos que ara estem gravant.
També van anar portant exemplars del llibre en castellà i català, i algú va aconseguir un exemplar original en francès, alemany i anglès i ens hem proposat de fer una comparació dels començaments en els diferents idiomes. I volien veure com era la feina de traduir un text a altres idiomes, i varem decidir d’intentar de fer-lo amb el començament del llibre en anglès, per després compara –lo amb l’original. I així parlar dels diferents tipus de traducció: literal i interpretativa.

ricard2

(Si no veus l’àlbum clica aquí)