Un espai per treballar i aprendre.
Presentació: sessió de treball, P4, a l’hort
Cliqueu l’enllaç
http://docs.google.com/present/edit?id=0ARi-CZwU289UZGdwZms1NnBfMjM4aGNtdDI3Y3A&hl=ca
Un espai per treballar i aprendre.
Presentació: sessió de treball, P4, a l’hort
Cliqueu l’enllaç
http://docs.google.com/present/edit?id=0ARi-CZwU289UZGdwZms1NnBfMjM4aGNtdDI3Y3A&hl=ca
Quines són les competències personals dels docents que permeten educar assertivament?
Les set competències bàsiques per educar en valors: (Xus Martín, Josep M. Puig, Ed. Graó 2007)
Aquest llibre ens presenta un conjunt de competències personals i professionals per educar en valors i, sobretot, ofereix un seguit d’exercicis per entrenar-les.

Les set competències que ens proposa:
ser un mateix
reconèixer l’altre
facilitar el diàleg
regular la participació
treballar en equip
fer escola
treballar en xarxa
La bona notícia és que és posible millorar el domini de cada una d’aquestes competències amb una mica de dedicació.
Segona fotografia: El rol docent (actituds, temps i espais)
Els docents formem part d’un sistema complex, l’escola, en el qual el més important són les persones i la nostra actitud ha de promoure les interaccions, la comunicació.
Motius transcendents:
Actituds, donant sentit al treball:
La persona docent i l’organització dels temps i dels espais:
Dedica temps a allò important, significatiu, pel desenvolupament de l’infant i del grup, dóna temps perquè l’alumnat faci observació atenta, deduccions, suposicions… temps per investigar, explorar, comprovar… temps per compartir i per expressar-se. Temps per jugar.
“Deixar el cronòmetre i agafar la brúixola”, com a eslògan.
Gestiona els temps, els ritmes per tal de generar condicions favorables a l’expressió i el desenvolupament dels infants, sense forçar, lentament, a favor d’un procés el més natural possible.
Prepara espais i situacions educatives segures que generen confiança i faciliten les interaccions, espais rics i acollidors, adequats al moment evolutiu dels infants.
“Dóna’m temps”, ens diuen els infants de molt diverses maneres.
Models d’intervenció:
Treballa coordinadament amb l’equip i coherentment amb el Projecte Educatiu del Centre.
A l’aula, la mestra actua sense dirigir.
Proposa, recomana, acompanya en els processos i dóna autonomia a l’alumne, el responsabilitza. L’infant és qui construeix el propi aprenentatge.
Posa noms a les accions i a les coses, negocia significats amb l’infant i el grup.
Observa l’alumne comprensivament.
Segueix atentament l’evolució dels alumnes.
Demana el màxim de cada un, amb serenitat i afecte però amb exigència.
Informa a les famílies sobre el desenvolupament dels seves filles i fills. Obre les portes.
Confia en les pròpies capacitats i amb les dels altres.
Promou les interaccions.
Genera il·lusió reforçant el vincle del grup, promou la creativitat i l’expressió de l’alumnat.
Aporta cultura i coneixement científic.
Es compromet.
Organitza l’activitat amb estratègies inclusives:
Taller de grups interactius
Treball per projectes
Projectes de centre
Racons o espais de joc i aprenentatge
Paper destacat de les activitats d’expressió.
Relació entre persones de diferents edats.
El material fungible està socialitzat, tothom disposa del material i se’n fa responsable.
Es consulten diverses fonts i es té cura que tothom hi tinguin accés.

Quin temps deixem per a l’activitat natural de la infància?
Presentació: temps per jugar
Cliqueu l’enllaç
http://docs.google.com/present/edit?id=0ARi-CZwU289UZGdwZms1NnBfMTY4aGhydDJzYzY&hl=ca
