L’expressió oral, plàstica, corporal i musical.
A través de l’expressió lliure i creativa l’infant mostra la pròpia individualitat, la mestra posa les condicions, dóna temps, proposa, suggereix perquè doni el millor de si mateix.
L’infant aprèn a valorar les creacions dels companys, la diversitat, i millora la seva autoestima, la iniciativa i les relacions amb els altres.
Alguns recursos per a l’expressió de l’alumnat:
- la conversa
- la revista escolar
- la poesia i la narració
- la radio
- les gravacions en vídeo i el cinema
- les fotografies i les presentacions
- els blocs i les pàgines web
- el dibuix
- la pintura
- el collage
- el modelatge
- les danses
- la cançó, els concerts
- les representacions de teatre
- el joc
Se sap que la intel·ligència és diversa (visual, auditiva, cinètica, abstracta) dinàmica (interaccions de diferents formes de veure les coses, interdisciplinar) distintiva (existeixen diversitat de talents) i que la societat les necessita totes.

el racó de pintura
L’expressió és l’última fase del procés de l’aprenentatge, amb ella reelaborem la informació i ens la fem nostra.