Espècie pre-humana

Seguim caminant per esdevenir humans.

Ja ho diu el meu admirat Eudald Carbonell, als seus llibres: Planeta humà (2000) Encara no som humans (2002) El naixement d’una nova consciència (2007) La consciència que crema (2008).

La llei del més fort encara preval: més fort físicament, més fort econòmicament, més poderós, més armat, amb més informació…

“La violència és l’últim recurs de l’incompetent” Issac Asimov (1920-1992) escriptor i bioquímic estatunidenc.

Encara som molt incompetents! Conèixer-nos millor i treballar per ser més capaços emocionalment i cognitivament, per ser més creatius, per aprendre a cooperar i compartir…

M’ha arribat informació d’aquest acte, si puc hi aniré:
Presentació de la FEM Fundació per a l’educació emocional,

Dia i hora: 4-12-2008, de 19h a 20,30h
Lloc: Garbí, escoles universitàries, c/ Francesc Macià, 65, Salt
19h presentació de l’acte
19,15 Reflexions al voltant de les emocions:
– Sr. Ferran Salmurri. Emoció i llibertat
– Sr. Ravid Goldschmidt. Emoció musical
– Sr. Antoni Bolinches. Felicitat i benestar personal
20h Actuació musical. Cor infantil Claudefaula
20,15 “la proposta FEM” Sr. Andrés Martín, President de FEM 

“Tot és u, la violència cap a qualsevol persona ens afecta a tots, fins i tot al que l’exerceix” filosofia africana

3 thoughts on “Espècie pre-humana

  1. Rosa Guàrdia Grau Post author

    Quatre notes de la presentació de la FEM
    Antoni Bolinches
    Felicitat i Benestar emocional

    F=BP (Benestar personal)
    BP depèn de 3 factors:
    intern, congruència (1)
    relacional, amor armònic (2)
    expressiu, realització personal (3)

    1,
    Maduresa: mals moments ben assimilats
    Anàlisi transaccional: el nen / l’adult / el pare
    el nen=principi de plaer
    l’adult=sintetitzar el que et diu el pare amb el que necessita el nen. Enfortir l’adult
    el pare=pricipi del deure

    2,
    L’amor armònic el podem definir com aquell que em convé i m’agrada

    3,
    Realització personal: perquè serveixo jo i orientar-me cap allà. Poques persones es poden realitzar amb la feina, s’han de buscar altres possibilitats (pintar, cuidar el jardí, jugar a la pentanca…)
    És important desenvolupar l’autonomia personal, per ser més lliures.

  2. Rosa Guàrdia Grau Post author

    Presentació FEM
    Ferran Salmurri
    Emoció i llibertat

    Quin és l’objectiu de vida que tenim?
    Volem viure bé, ser feliços.
    En podem aprendre, és una actitud.
    El que sentim no depèn tant del què passa com del què pensem.
    Sovint estem dominats per la por, la còlera, la ira…
    Per ser feliç és important disposar d’un bon nivell d’autoestima (1)
    Disposar de capacitat per marcar-nos propòsits i aconseguir-los. Ser constants (2)
    Millorar l’autocontrol emocional, estar estables (3)
    Disposar d’una manera positiva de pensar.
    Bones relacions amb els altres. Qualitat i quantitat. Aprendre, practicar.
    Les persones canviem cada dia i canviem pel què fem.
    Els problemes humans es resolen aprenent: si ets molt xerraire has d’aprendre a callar i escoltar, si ets molt inquiet hs d’aprendre a reposar, a estar quiet.
    Discriminar quins pensaments ens ajuden, quines creences tenim. Autoexplorar-nos.
    L’educació emocional és una autoformació.
    Cultivar els valors: Respecte, tolerància, empatia, solidaritat
    Menys esclaus de les emocions més lliures.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *