
“Hola, quins estudis cal fer treballar en els eSports?
Tenir una carrera o grau no és imprescindible, però sí molt recomanable. Comença per seguir els esdeveniments, practicar amb els jocs i les competicions, però sobretot saber anglès i triar uns estudis que et motivin, pots plantejar-te cursar un cicle formatiu “.
Quan parlem de eSports (esports electrònics) ens referim a les competicions de videojocs, esdeveniments de gran popularitat. En general, els eSports són competicions de videojocs multijugador, i els gèneres més comuns són RTS (estratègia en temps real), MOBA (batalla multijugador en línia) i SHOOTER (trets en primera persona).
Es tracta d’un sector que creix a passos de gegant, per aquest motiu la gran demanda de professionals de sector. La indústria dels videojocs a Espanya en els últims anys ha facturat més de 1.479 milions d’euros, consolidant-se com un dels deu principals mercats mundials de el sector, segons les últimes dades de l’Associació Espanyola de Videojocs.
Aquestes són algunes de les professions relacionades amb els eSports i els estudis:
Jugador professional: És tan fàcil com començar apuntant-se en concursos obertes on es pot competir per pocs diners o de forma gratuïta. Com succeeix en altres esports, els millors poden arribar a viure d’això. Estudis esportius, habilitats de concentració.
Dissenyador de videojocs: La seva funció és el desenvolupament de l’esquema del videojoc, buscant idees originals, històries i personatges. Estudis artístics, musicals i de disseny.
Desenvolupador de videojocs: És el programador del joc. El seu objectiu és crear videojocs per a videoconsola, ordinador personal o telèfon mòbil. Estudis d’enginyeria informàtica o cicles d’informàtica.
Provador de videojocs: És garantir que el producte estigui correcte, que no tingui errors ni errades tècniques abans de sortir al mercat. Estudis esportius, habilitats de concentració.
Productor executiu: Responsable de supervisar tot el projecte des de l’inici a la fi, ha de negociar els contractes i planificar els recursos econòmics disponibles, és a dir, tot el necessari perquè el projecte tiri endavant. Estudis administratius, economia, ADE, …
eSports Màrqueting Specialist: Encarregat de generar tot l’ecosistema que va des dels videojocs i els macroesdeveniments fins a la creació de comunitats o el marxandatge. Estudis de màrqueting, relacions públiques, dret, …
Organitzador d’esdeveniments: Normalment un grup de professionals que organitzen un esdeveniment de eSports, analitzen correctament els objectius i les expectatives per fer gaudir a l’audiència. Per exemple, milions de persones veuen la final de l’League of Legends World Championship. Estudis de màrqueting, relacions públiques, dret, …
Creador de contingut: encarregat, com un “influencer” de videojocs, d’atreure usuaris a l’aplicació, així com en l’interès que desperten les recomanacions que realitzen en els seus perfils i el nombre de seguidors. Tant els streamers com els gamers estan oferint un contingut nou que fins ara no estava present a Internet. Estudis de periodisme, història, humanitats, …
Analista eSports: Observadors que després d’analitzar dades donen als jugadors tota la informació possible perquè estiguin preparats. Ensenyen als jugadors com reacciona el seu rival, les eines que sol usar, les seves debilitats, i tots aquells detalls que el jugador pot utilitzar com a avantatges. Estudis d’estadistica, psicologia, coaching, sanitaris, …
Comentarista: Són com locutors o periodistes amb carisma per tenir la capacitat de convertir un partit avorrit en una experiència inoblidable de gaudir veient aquests espectacles. Estudis de periodisme, història, humanitats, …
Què estudiar?
Des Emagister recomanen alguns cursos relacionats amb els e-sports per arribar a ser un professional de el sector «gamer»:
Font: https://www.eleconomista.es/status/noticias/11100897/03/21/Las-10-profesiones-mas-demandadas-relacionadas-con-los-eSports-un-sector-en-auge-en-Espana.html