7.- PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ. Sense graduat. Prova d’accés a mòduls.

SESSIÓ 7.

Objectius

– Saber què són i on trobar informació dels PFI (PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ).
– Conèixer els centres on es fan els PFI.
– Informació de la prova d’accés a mòduls.

Activitats

– Informació dels Programes de formació i inserció (web gencat). Aclarir dubtes.
Esquema – resum dels PFI.
– Recursos de la zona Alt Maresme: recull de centres.

– Explicar la prova d’accés a mòduls, sense graduat.
Esquema – resum de la prova d’accés a CFGM.
– Veure com són les proves d’accés. Treball personal: triar una.

– Activitats complementàries :

–  Fer la fitxa informativa.
– Consultar la guia PFI.
– Veure el perfil professional més demanat entre tots.
– Veure el vídeo “Assignatures pendents” de joves que ni estudien ni treballen ninis.

.

 

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | 1 comentari

6.- ACTITUD, APTITUD I INTERESSOS

SESSIÓ 6: “GREASE” una història d’amor

Objectius

– Aprendre a reconèixer actituds, valors i normes.
– Motivar-se a partir d’una activitat per emprendre noves tasques.
– Descobrir vocacions professionals.

Activitats

– Veure la pel·lícula “Grease (Brillantina)“, un film de Randal Kleiser.
– Podem repartir-la en dues parts de 55 minuts.
– 1a. part per a la introducció del treball i l’inici del cinefòrum. I es començarà la fitxa de reflexió individual dels personatges, respondre el qüestionari, que es pot realitzar al llarg del visionat o bé a casa.
– 2a. part per veure el final,  posada en comú de la pel.lícula i acabar la  segona part de fitxa.
– Reflexió final treball personal

 

Publicat dins de Activitats de classe | 2 comentaris

5 .- LES APTITUDS

SESSIÓ 5:

Objectius

– Ajudar als alumnes a conèixer millor les seves qualitats i limitacions que els pugui orientar a prendre una decisió respecte el seu futur.

Activitats

– Veure el vídeo “El circo de las mariposas”.
– Sense explicar res, escriure en full quines aptituds i quines actituds té el protagonista.
– Posada  a la pissarra i comentari en comú.
– Explicar què són les aptituds. Informació aptituds.
– Diferenciar entre aptituds i actituds.
– Descobrir les nostres aptituds (què sé fer?), acabar de fer la fitxa.
– Comprovació de coincidència amb la fitxa inicial.
– També podem complementar o canviar l’activitat pel test-qüestionari J. Rios.

 

 

¿Qué es aptitud y actitud?

¿Actitud o aptitud?

 

Publicat dins de Autoconeixement | 3 comentaris

4.- BIOGRAFIA ACADÈMICA

SESSIÓ 4:

Objectius

– Ajudar als alumnes a conèixer millor les seves qualitats i limitacions que els pugui orientar a prendre una decisió respecte el seu futur.

Activitats

– Acabar la presentació o vídeo de la classe. Comentari en comú.
– Amb la recollida d’informació farem la fitxa-qüestionari ( Fitxa_04_Orientacio_biografia_dibuix)per descobrir la nostra personalitat (com soc?), gustos, interessos, preferències, valors, aptituds (què sé fer?), … Acabar d’escriure la biografia acadèmica.

 

Publicat dins de Autoconeixement | Deixa un comentari

3.- COM SÓC I QUÈ SER FER?

SESSIÓ 3:

Objectius

– Ajudar als alumnes a conèixer millor les seves qualitats i limitacions que els pugui orientar a prendre una decisió respecte el seu futur.
– Reflexionar sobre la nostra personalitat.

Activitats

– Veure el vídeo del llibre de la felicitat “Be happy“. Comentari en comú.
– Fer la fitxa biogràfica i dibuix.( Fitxa_04_Orientacio_biografia_dibuix) L’activitat consisteix en recordar dades personals i fer un esquema per començar a escriure la biografia acadèmica. Recollirem dades sobre la nostra personalitat, gustos, interessos, preferències, valors, aptituds, notes, …
– Després triar una qualitat, preferència, interès, valor, etc. i fer un dibuix amb la frase explicativa.
– Amb tots els dibuixos de la classe triarem música, posarem un títol global i penjarem la presentació o vídeo al blog.

.

                             ———————-

Publicat dins de Autoconeixement | 4 comentaris

2.- EL SISTEMA EDUCATIU ACTUAL

SESSIÓ 2:

Objectius

– Conèixer el sistema educatiu actual.
– Saber l’organització de 4t curs d’ESO i quines són les sortides després de l’ESO.
– Orientar en la tria d’optatives de 4t curs d’ESO

Activitats

– Informar del sistema educatiu actual i de les sortides després de l’ESO.  (Presentacio_1_Orientacio_curriculum_3reso)
– Explicar l’organització de 4t curs d’ESO i la tria d’optatives ( Fitxa_05_Orientacio_questionari_personal).
– Completar la fitxa del sistema educatiu ( Fitxa_03_Orientacio_esquema_estudis) o fer l’esquema en un full en blanc.
– A l’aula d’informàtica per parelles explorar el web sobre itineraris.
– Podem fer la fitxa de l’encreuat ( Fitxa_03b_Orientacio_encreuat) i /o comentar el video (Després l’ESO, què?)

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

1.- AUTOAVALUACIÓ INICIAL

SESSIÓ 1:

Objectius

– Conèixer el grup.
– Motivar a partir de les activitats proposades en el crèdit.

Activitats

– Ens presentem tots/es per tal de conèixer el grup.
– Podem utilitzar la ficha de presentació (Fitxa_01_Orientacio_presentacio)
– Presentació formal del crèdit i el seu contingut.
– Explicar els objectius del crèdit.
– Destaquem la importància del moment actual (preparació futur).
– Veiem el vídeo “El camino del éxito” .
– Per saber d’on partim farem la fitxa d’autoavaluació inicial (Fitxa_02_Orientacio_avaluacio_inicial)
– Posada en comú.

Publicat dins de Autoconeixement | 3 comentaris

Hola, benvinguts al bloc!

L’orientació escolar i acadèmica

No només és una tasca per tal de facilitar recursos sobre itineraris formatius, sortides acadèmiques i vies d’accés als estudis, també l’orientació escolar fa referència a l’ajuda en aclarir-te aspectes personals, o acompanyar-te en el teu procés de decisió sobre el teu futur més immediat.

En aquest sentit, amb aquest bloc intentem ajudar a construir el teu propi projecte de futur a partir de la teva situació personal percebuda i identificant els teus factors rellevants per la presa de decisions.

L’orientació es fonamenta en una sèrie de  punts:

1.- Autoconeixement personal: que coneguis les teves possibilitats i limitacions tant personals com familiars i socials, els teus interessos, les teves habilitats i potencialitats

2.- Coneixements dels recursos formatius i laborals: coneixement de les possibilitats que ofereix el sistema educatiu reglat i no reglat així també com els recursos laborals.

3.- Contacte amb l’entorn: coneixement de la realitat socioeconòmica de l’entorn per tal de detectar possibles itineraris formatius i llocs de treball (visites a empreses, …)

4.- Personalització amb el contacte amb persones (professors, pares, …) que et coneixen i et poden  orientar de forma més adequada tenint en compte tots els teus condicionants personals i socials i/o familiars.

Endavant i que vagi molt bé!!!

 

Publicat dins de General | 1 comentari