El document orientador

Segons la normativa actual , Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsicael l’article 33 parla del Consell orientador

1. El consell orientador és un document que orienta, acompanya i guia l’alumne o alumna de l’educació secundària obligatòria en el seu itinerari educatiu i que vetlla per la seva continuïtat formativa.

2. El consell orientador l’elabora l’equip docent al final de cada curs a partir de la informació continguda en el registre o full de seguiment intern, i conté informació sobre el grau d’assoliment de les competències corresponents i l’orientació sobre l’itinerari formatiu de l’alumne o alumna i, si escau, recomanacions i propostes de mesures i suports d’atenció educativa per al curs següent.

3. En els cursos de segon i quart de l’educació secundària obligatòria el consell orientador és un document oficial d’avaluació que forma part de l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna.

4. En finalitzar cada curs es lliura aquest document a l’alumne o alumna i al pare, mare o tutor o tutora legal conjuntament amb l’informe d’avaluació.

5. En aquells casos en què l’equip docent ho consideri adequat, el consell orientador de segon d’educació secundària obligatòria també ha d’incloure una proposta per a l’alumnat per continuar la seva formació a través d’un programa de diversificació curricular o, excepcionalment, un cicle formatiu de grau bàsic.

6. Així mateix, si l’equip docent considera adequat que un alumne o alumna en acabar tercer de l’educació secundària obligatòria continuï la seva formació a través d’un cicle formatiu de grau bàsic, ha d’elaborar una proposta justificada i fer-la constar en el consell orientador.

7. En finalitzar quart o si es finalitza l’escolaritat abans, el consell orientador s’ha de lliurar com a document oficial de l’avaluació amb el format que decideixi el centre. Ha d’incloure una proposta sobre les diferents opcions de continuïtat formativa, acadèmiques o professionals, que es considerin més convenients amb l’objectiu que tot l’alumnat s’orienti adequadament en el seu futur formatiu. En el cas que l’alumne o alumna no hagi assolit tots els nivells competencials s’ha d’incloure una proposta sobre les eines o recursos per poder assolir-los. En el cas de l’alumnat amb un pla de suport individualitzat, el consell orientador ha d’incloure un pla de transició als estudis postobligatoris.

Aquest document orientador ha de contenir els aspectes més rellevants de l’aprenentatge competencial de l’alumne al llarg de l’etapa educativa (competències i nivells de competència) i, a partir d’aquestes dades, ha de concretar l’orientació i la continuïtat per al seu projecte personal.

Per a donar a conèixer i compartir el contingut del document orientador, el tutor i, quan es consideri convenient l’orientador del centre, mantindrà una entrevista amb l’alumne i la família a fi de poder intercanviar la proposta que el centre fa de l’itinerari formatiu de l’alumne.

Aquest moment ha de ser planificat dins l’organització del centre i ha de tenir la finalitat de fer compartir, fer col·laborar i assessorar les famílies sobre la presa de decisió del seu fill.

Proposta de frases pel consell orientador per posar a l’acta final de l’Esfera:

Assoliment dels objectius i de les competències de curs 

  • Ha assolit les competències dels àmbits i matèries del curs. 
  • No ha assolit algunes de les competències dels àmbits i matèries del curs per  manca de coneixements previs.
  • No ha assolit algunes de les competències dels àmbits i matèries del curs per manca de treball personal

Hàbits de treball i mesures específiques d’atenció a la diversitat 

  • El seu sistema de treball és eficaç. 
  • Ha de perfeccionar la seva tècnica de treball per tal d’obtenir millors resultats. 
  • No té hàbit d’estudi diari, constant i sistemàtic. 
  • Alumne/a que ha tingut una adaptació metodològica. 
  • Alumne/a avaluat a partir d’un Pla Individualitzat. 

Recomanacions i/o proposta de l’equip docent pel curs vinent

  • Que continuï així. 
  • Es proposen activitats de reforç d’estiu. 
  • Fer una adaptació metodològica en la o les matèria/es de…………………… 
  • Es recomana un Pla Individualitzat. 
  • Repetició de curs.
  • Programa de diversificació curricular. (3r i 4t ESO) 
  • El seu itinerari formatiu està encara poc definit. Cal ajudar-lo en el procés de decisió.(3r i 4t  ESO) 
  • Es recomana fer estudis postobligatoris (cicles formatius o batxillerat).(4t ESO) 
  • Es recomana fer estudis postobligatoris (cicles formatius).(4t ESO)
  • Es recomana fer estudis postobligatoris (batxillerat).(4t ESO) 

Recursos antics:

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu, Recursos | 1 comentari

ESTUDIAR EL QUE M’AGRADA O ESTUDIAR EL QUE POT DONAR-ME UN TREBALL?

Vull triar uns estudis i, al mateix temps, una carrera professional que em farà gaudir. Com fer-ho?

  1. Coneix-te a tu mateix: Primer és tenir clar què aspectes valores en un treball, quin tipus d’activitats t’agrada, en quin ambient de treball et sentiràs més a gust, etc. És a dir, independentment de la carrera que escullis, quin tipus d’activitats t’agrada fer , on, en quines condicions, i amb qui?
  2. Conèixer les opcions que tens: una vegada que tinguis el perfil de carrera i de les feines que més us faran gaudir o tenir satisfacció, podeu començar a buscar carreres que encaixen en aquest perfil. Es tracta de buscar el major nombre d’opcions possibles, descobriràs moltes opcions que ni tan sols sabies que existien.
  3. Valora l’oferta i decideix: Ja amb la teva llista de possibles carreres a la mà, pots començar a valorar-les una per una. Pots quedar-te amb les 2 o 3 que més et convingui, i després investigar on és millor estudiar-les. Arribats aquí, prendre la decisió final serà molt més fàcil.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Planificació Orientació escolar 4t ESO

Recursos i materials per les xerrades d’orientació escolar 4t ESO

Sessions:

  1. El sistema educatiu. Quins estudis hi ha després de l’ESO?
  2. Diferència entre BAT i CFGM
  3. Qüestionari per escollir BAT o CFGM.
  4. Exemple de preinscripció batxillerat.
  5. Titulacions universitàries. Graus universitaris i notes de tall.
  6. Rànquing estudis cicles formatius.
  7. Inserció laboral
  8. Rànquing estudis universitaris. 
  9. Vídeo. Objectiu final: el món laboral i la recerca de feina. 
Publicat dins de Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

La inclusió de l’alumnat amb NESE – NEE en estudis postobligatoris

taller de cuinahome treballantdona treballant

Cicles formatius de grau mitjà (CFGM)

Els centres de cicles formatius tenen l’obligació de fer una reserva de dues places per a alumnat amb nee (l’acreditació pot ser amb dictamen (Informe NESE – NEE) o amb certificat de disminució). Aquest fet en la matriculació dels CFGM ha facilitat la incorporació d’aquest alumnat a la formació professional reglada.

Hi ha 3 aspectes en l’organització dels cicles que poden donar opció que l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) pugui accedir a una formació professional:

  • La tutoria com a referent important per a l’alumnat i la família.
  • Es pot allargar la formació un curs més. És a dir, el cicle formatiu es pot realitzar en 3 cursos.
  • La seva organització curricular: el currículum s’organitza en mòduls formatius que estan formats per unitats de competència. Així, aprovant tots els mòduls del cicle s’obté la titulació de tècnic. Però també es pot acreditar mòduls o unitats de competència que estan relacionats amb un lloc de treball concret (en el cas de no poder acreditar la titulació del CFGM).

És en aquest últim punt on els CFGM poden ajustar la resposta a les nee de l’alumnat NESE, i concretament, amb una discapacitat intel·lectual.

Programes de formació i inserció

També, a part dels PFI ordinaris, hi ha centres, bàsicament d’educació especial, que ofereixen PFI adaptats. Aquests programes específics s’adapten a les necessitats d’alumnat amb dificultats específiques d’aprenentatge i que tinguin un certificat de disminució.

Els Programes de transició a la vida adulta són programes que s’imparteixen en centres d’educació especial. Tenen com a objectius potenciar l’autonomia personal, la integració social i comunitària i, per últim, l’orientació personal i laboral dels alumnes amb nee que no poden accedir a una formació reglada per les seves dificultats associades a la seva discapacitat. Estan organitzat en dos cursos (ampliables a tres). En acabar, el centre lliura un certificat acreditatiu. Amb aquesta formació l’alumne pot accedir a un centre especial de treball o a un centre ocupacional, segons l’assoliment dels objectius proposats en aquest programa

IFE

El Pla pilot experimental d’itineraris formatius específics (els IFE). Aquests programes van dirigits a alumnes que tinguin entre 16 i 20 anys d’edat amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada (inclosos els alumnes amb trastorn de l’espectre autista).

Per saber-ne més:

 

Serveis de suport a l’educació post obligatòria

Des que l’alumnat amb nee pot incorporar-se a fer un CFGM o PFI és important garantir aquesta oportunitat amb uns mínims de possibilitats d’èxit. El paper de l’orientador educatiu i/o de l’EAP és molt important a l’hora d’orientar l’alumne amb NESE. Igual que per a la resta de l’alumnat, en la seva orientació s’han de tenir en compte els seus interessos i les seves aptituds. Per altra banda, s’haurà d’haver continuat un seguiment familiar durant els últims cursos de la seva escolarització obligatòria, per poder posar sobre la taula les expectatives de la família sobre el seu fill respecte al seu procés d’aprenentatge, l’obtenció del graduat, la formació post obligatòria més adient segons els seus interessos i aptituds i les opcions de treball a què pot optar més endavant.

A la part administrativa, el RALC incorpora un camp perquè s’indiquin les necessitats específiques de suport educatiu dels alumnes (NESE), d’acord amb la llista següent:

Motiu de les necessitats específiques de suport educatiu (NESE)

  • Discapacitat intel·lectual lleugera
  • Discapacitat intel·lectual moderada
  • Discapacitat intel·lectual severa
  • Discapacitat intel·lectual profunda
  • Pluridiscapacitat
  • Discapacitat auditiva lleugera
  • Discapacitat auditiva moderada
  • Discapacitat auditiva severa
  • Discapacitat auditiva profunda
  • Discapacitat visual
  • Discapacitat motriu; autònom
  • Discapacitat motriu; semiautònom
  • Discapacitat motriu; dependent
  • Trastorn de l’espectre autista
  • Trastorn greu de la conducta
  • Retard del desenvolupament sense etiologia clara
  • Alumnat nouvingut
  • Situacions socioeconòmiques i/o socioculturals desafavorides
  • Altes capacitats
  • Trastorns que condicionen l’aprenentatge
  • Trastorn mental greu
  • Retard greu de l’aprenentatge

Els alumnes del centre que constaven anteriorment com a “NEE” o “Altes capacitats”, a partir d’ara han de constar com a alumnes amb “NESE” amb els motius que corresponguin de la llista.

A més, per indicar a l’aplicació de l’avaluació de 6è de primària i de quart d’ESO els alumnes amb TDAH o dislèxia, prèviament s’haurà d’haver especificat al RALC que són alumnes amb NESE “amb trastorns de l’aprenentatge”.

Per saber-ne més:

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | 10 comentaris

BEQUES I AJUTS A L’ESTUDI


Beques i ajuts

Estudiar és car, entre matrícules, materials, desplaçaments o lloguer de pis i manutenció,  si els pares o la família no poden amb tot i  anar a estudiar et resulta inassequible per a la teva butxaca, hauràs de pensar en trobar un treball que puguis compaginar amb els estudis o demanar una beca.

Totes les administracions amb competències educatives a Catalunya tenen programes de suport econòmic o subvencions als estudiants, des de la Unió Europea als ajuntaments, passant per l’administració de l’Estat espanyol i la del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Potser tens els requisits per a rebre una beca o un ajut a l’estudi i qualsevol de les necessitats relacionades (transport, habitatge si estudies lluny de casa, alimentació, etc. ).

Informa-te’n abans de començar el curs acadèmic. Aquí tens algunes webs que et poden ser útils:

Font: http://jovecat.gencat.cat/ca/temes/educacio_i_formacio/beques_i_ajuts_a_la_formacio/
Publicat dins de Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

TEA, estudis i treball


A Espanya la taxa d’atur està per sobre del 20%, pels alumnes amb discapacitats es pot elevar fins el 80 %, trobar feina es difícil.

Les persones amb autisme o síndrome d’asperger tenen dificultats específiques en àrees com la comunicació o la interacció social, i això és el que normalment acaba per expulsar-los del mercat laboral malgrat les seves bones capacitats“, assegura Francesc Sistach, director general d’Specialisterne a Espanya.

Els orientadors sempre recomanem que els estudis  i la feina s’han d’escollir considerant els nostres desitjos i habilitats.

Els TEA, persones amb trastorns de l’espectre autista, són trastorns del desenvolupament que afecten la capacitat de comunicació i interacció amb els altres, principalment, que afecta en graus i formes variades, d’aquí el ús del terme “espectre”.
Les persones amb trastorns de l’espectre autista (TEA) tenen una memòria operativa (curt termini) molt pobre, però gairebé sempre tenen una bona memòria a llarg termini. És important que les persones autistes o amb síndrome d’asperger realitzin estudis que els permeti aconseguir treball per compensar la seva manca d’habilitats socials especialitzant molt bé en tasques en les que sí que són hàbils.

L’empresari i professorat ha de tenir en compte algunes pautes per al treball de les persones amb autisme o síndrome d’asperger:

  • Les tasques han de tenir unes metes i un final ben definit
  • Cal destacar la seva feina, no la seva personalitat.
  • Ha de entendre les seves limitacions socials.

Els treballs no recomanables per a persones amb autisme d’alt funcionament o síndrome d’asperger: tasques que exigeixen molta memòria operativa.

  • Caixer: donar canvi ràpidament requereix massa memòria operativa.
  • Cuiner de restaurant: han de recordar massa ordres i cuinar coses diferents al mateix temps.
  • Cambrer: especial dificultat si s’han de recordar les comandes de diverses taules.
  • Repartidor: massa per recordar.
  • Comerciant: dificultat per empatitzar, tractar amb persones enutjades, …
  • Controlador: excessiva informació i tensió.
  • Recepcionista i telefonista: problemes de comunicació, …

Treballs recomanables, per pensadors visuals.

  • Programació d’ordinadors.
  • Delineant: dissenys, dibuixos per ordinador.
  • Dissenyador de videojocs.
  • Art comercial: publicitat i maquetació de revistes, que pot realitzar com a treball independent.
  • Fotografia: Fotografia fixa i vídeo, càmera de televisió, com a treball independent.
  • Disseny d’equipaments: en diverses indústries
  • Ensinistrador d’animals o tècnic veterinari: entrenament de gossos.
  • Mecànic d’automòbils: visualitzar el funcionament integral del vehicle.
  • Reparació d’ordinadors: visualitzar problemes en ordinadors i xarxes.
  • Reparació d’electrodomèstics.
  • Artesanies de diversa mena: ceràmica, joieria, tallat en fusta, etc.
  • Dissenyador de pàgines web
  • Operari de la construcció: fuster o soldador.

Treballs bons per pensadors no-visuals, bons en matemàtiques, música…..

  • Bibliotecología.
  • Programació d’ordinadors.
  • Periodista: amb molta exactitud per als fets, fer treballs independents.
  • Editorials: correcció de manuscrits
  • Controlador d’inventaris
  • Afinador de pianos i altres instruments musicals.
  • Caixer: exactitud per comptar els diners.
  • Empleat en arxius: sap on s’arxiva cada cosa.
  • Venedor telefònic: de repetir la mateixa frase una i altra vegada.
  • Estadista

Treballs per a autistes no-verbals o amb poques habilitats verbals.

  • Ordenar llibres en una biblioteca: poden memoritzar el sistema de registre i la ubicació en els prestatges.
  • Tasques d’encaix en una fàbrica: especialment si l’ambient és tranquil.
  • Fotocopista: treure fotocòpies. Els treballs d’impressió poden ser ordenats per una altra persona.
  • Tasques de neteja: rentar pisos, finestres, banys i oficines.
  • Reposició de prestatges: en diversos comerços.
  • Planta de reciclatge: tasques de classificació.
  • Magatzems: ingrés de camions, apilat de caixes.
  • Jardineria: tallar la gespa, tenint cura de jardins.
  • Ingrés de dades: un mal treball si es tenen problemes de motricitat fina.
  • Restaurants de menjars ràpids: tasques de neteja o cuina que demanin poca memòria immediata.
  • Cura de plantes: regar les plantes en grans edificis.
Font: http://espectroautista.info/tg_trabajo.html
Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | Deixa un comentari

La FP Dual facilita l’accés al mercat laboral

La formació dual és la modalitat de la formació professional (FP) en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa. La formació dual aporta als alumnes:

  • millorar el currrículum professional
  • desenvolupar les competències professionals en un entorn laboral real
  • afavorir la incorporació al món laboral com a aprenent qualificat
  • reconèixer el valor que aporta l’estudiant per l’activitat desenvolupada a l’empresa

L’estada a l’empresa es divideix en dues fases:

  • 1a fase – Integració. L’alumne hi fa pràctiques i mentre s’adapta al funcionament de l’empresa.
  • 2a fase – Consolidació. Estada remunerada en modalitat de contracte o de beca, atenent als criteris d’accés prèviament acordats entre l’empresa i el centre educatiu.

On adreçar-vos: Directament als centres educatius que imparteixen FP dual.

Cercador: Per localitzar els centres, com a “Mesura flexibilitzadora” cal triar “Formació professional en alternança” i com a submesura cal triar “Formació professional en alternança dual”. Centres educatius .

Web: La formació professional en alternança i dual

Centres al Maresme
Escola Pia de Mataró
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Escola Pia de Mataró
Mataró
Informàtica i comunicacions
CFPS ICC0 – Desenvolupament d’aplicacions web
Escola Pia de Mataró
Mataró
Informàtica i comunicacions
CFPS ICB0 – Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
Institut Lluís Domènech i Montaner
Canet de Mar
Tèxtil, confecció i pell
CFPM TX50 – Confecció i moda
Institut Maremar
El Masnou
Serveis socioculturals i a la comunitat
CFPS SCC0 – Integració social
Institut Miquel Biada
Mataró
Instal·lació i manteniment
CFPS IMC0 – Mecatrònica industrial
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPM QU20 – Operacions de laboratori
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPS QUD0 – Laboratori d’anàlisi i control de qualitat
Institut Miquel Biada
Mataró
Transport i manteniment de vehicles
CFPM TM10 – Electromecànica de vehicles automòbils
Institut Miquel Biada
Mataró
Electricitat i electrònica
CFPM EE10 – Instal·lacions elèctriques i automàtiques
Institut Miquel Biada
Mataró
Electricitat i electrònica
CFPS EEB0 – Automatització i robòtica industrial
Institut Miquel Biada
Mataró
Instal·lació i manteniment
CFPM IM11 – Manteniment electromecànic (vaixells d’esbarjo i serveis portuaris)
Institut Miquel Biada
Mataró
Fabricació mecànica
CFPS FMB0 – Programació de la producció en fabricació mecànica
Institut Miquel Biada
Mataró
Edificació i obra civil
CFPS EOB0 – Projectes d’edificació
Institut Miquel Biada
Mataró
Administració i gestió
CFPM AG10 – Gestió administrativa
Institut Miquel Biada
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPS QUB0 – Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Comerç i màrqueting
CFPM CM10 – Activitats comercials
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Comerç i màrqueting
CFPS CMA0 – Gestió de vendes i espais comercials
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Agrària
CFPM AR50 – Jardineria i floristeria
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Transport i manteniment de vehicles
CFPM TM10 – Electromecànica de vehicles automòbils
Institut Thos i Codina
Mataró
Comerç i màrqueting
CFPM CM10 – Activitats comercials
Institut Thos i Codina
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Thos i Codina
Mataró
Administració i gestió
CFPM AG10 – Gestió administrativa
Institut Thos i Codina
Mataró
Comerç i màrqueting
CFPS CMA0 – Gestió de vendes i espais comercials

 

 

Publicat dins de Emprenedoria, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Què cal estudiar per tenir feina assegurada en els propers anys?

Matemàtiques, robòtica i màrqueting digital seran les professions més demandades per les empreses.

Les noves tecnologies, la crisi econòmica i un nou model productiu han provocat una gran transformació en el mercat laboral en els darrers anys. L’aparició d’Internet i l’evolució de la tecnologia en els últims 20 anys ha fet que cada vegada es demanin més professionals especialitzats en les TIC.

En aquestes circumstàncies, són molts els alumnes que busquen els estudis més adequats per assegurar-se un treball en el futur. Els pares, ho viuen en primera persona, veuen que molts companys o amics busquen reciclar-se després de veure com la seva formació anterior quedava obsoleta.

La rapidesa per la qual està evolucionant el mercat laboral fa difícil preveure quins seran els llocs de treball del futur, però es poden assenyalar sectors i professions que gaudiran d’una gran demanda com a mínim d’aquí als propers deu anys.

El 92% dels experts en RRHH consideren que el sector de la tecnologia i de l’I + D + I seran dels que generaran ocupació en el futur, segons l’Informe Adecco sobre el futur del treball a Espanya’.

Els enginyers especialitzats en informàtica i robòtica seran els estudis amb més demanda per part de les empreses en 2025.

Però, quins són els estudis i les professions, dins el sector tecnològic, que demandaran les empreses d’aquí a vuit o deu anys? Què cal estudiar ara per no quedar-se sense feina en el futur? Segons el Digital Innovation Center, els enginyers especialitzats en informàtica i robòtica seran els estudis amb més demanda per part de les empreses en 2025, seguits dels graduats en matemàtiques i els experts en màrqueting digital i Growth Hacking.

Font:  www.eleconomista.es/economia/noticias/9411727/09/18/Que-hay-que-estudiar-para-tener-empleo-asegurado-en-los-proximos-anos.html

 

 

Publicat dins de Món laboral | Deixa un comentari

LES NOVES GENERACIONS

 

Quan encara ens estem adaptant a la incorporació massiva al món del treball dels millennials (els joves nascuts aproximadament a les dècades dels vuitanta i els noranta), comença a pressionar per entrar en l’univers laboral una nova generació, encara més jove i que ens resulta més desconeguda: la Generació Z, la primera del segle XXI. Són els adolescents i nens nascuts des de finals dels noranta, també anomenats The New Silent Generation, per als que els telèfons sempre han estat “smart”, els missatges s’escriuen en menys de 140 caràcters i Michael Jackson és un personatge històric.

Les dades indiquen que els cervells dels nens i adolescents s’estan adaptant a processar més informació en menors períodes de temps i que les informacions els han de ser subministrades en píndoles més petites. És a dir, són capaços de consumir majors quantitats d’informació, però captar i mantenir la seva atenció és cada vegada més difícil. La comunicació ha de ser ràpida, en canvi difícilment pot ser precisa i tenir profunditat.

Publicat dins de Emprenedoria, General | Deixa un comentari

EMPRENEDORS/ES: Empreses i empresaris.

Des de l’institut hem coordinat unes visites a empreses de la zona amb els alumnes de 4t per les activitats del crèdit de síntesi de 4t d’ESO que fem, el projecte de recerca de Volem crear una empresa,  consisteix en un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades en equip, per tal de comprovar el grau d’autonomia i la capacitat per treballar en grup.

Els objectius d’aquest crèdit es centren principalment en apropar-los al món de l’empresa:

– Identificar i compartir les diferents competències de la persona emprenedora.
– Autoconeixement, coneixement del mercat laboral i activitat econòmica
– Tenir iniciativa emprenedora i projecte d’empresa.

Concretament hem visitat les següents empreses:

Volem agrair a totes les persones que han participat i han dedicat una estona del seu temps a transmetre aquests conceptes d’emprenedoria als nostres alumnes. I als voluntaris del programa Transformació Digital “Millora la Societat: digitalitza-la!

Moltes gràcies.

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | 2 comentaris