Cursos online per a aprendre coses noves en Internet

Cursos online: llocs per a aprendre coses noves en Internet

Podem aprendre pràcticament qualsevol cosa sense sortir de casa i, sovint, de manera gratuïta. Internet ens ofereix tot un món per explorar amb infinitat d’informació a l’abast d’un clic. Aquests són alguns dels llocs més interessants que podem trobar online.

Plataformas de MOOCs (és l’acrònim en anglès de Massive Online Open Courses o Cursos online massius i oberts):

1. Coursera
És una plataforma educativa de la Universitat de Stanford, hi ha alguns programes d’especialització molt interessants, com: Aprenentatge automàtic, Big Data, Científic de dades, Màrqueting digital, Gestió de projectes, etc. En anglès i de pagament. Té el seu propi canal de YouTube.

2. Edx
És una plataforma educativa de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat d’Harvard. El seu principal avantatge enfront d’altres plataformes és que alguns dels seus cursos són convalidables per crèdits universitaris. La plataforma de Edx només està disponible en anglès. També té el seu propi canal de YouTube.

3. MiríadaX
És una plataforma educativa creada pel Banc Santander i Telefónica, amb Xarxa Universia. La plataforma de MiríadaX també té el seu propi canal de YouTube.

4. Udemy
A diferència d’altres plataformes de MOOCs, els cursos són programes acadèmics impartits per professors d’universitat. En Udemy qualsevol expert en una matèria pot crear i oferir el seu propi curs a través de la plataforma. També té el seu propi canal de YouTube.

5. Teachlr
És una plataforma educativa similar a Udemy, en la qual podem ser alumnes o professors. Està disponible en anglès i en espanyol i ofereix cursos classificats en 8 apartats: idiomes, acadèmic, negocis, estil de vida, multimèdia, tecnologia, ioga i cuina. També té el seu propi canal de TouTube.

6. Tutellus
Es defineix com la major plataforma d’aprenentatge col·laboratiu del món hispà i podem participar com a estudiants o com a professors, creant els nostres propis cursos. Tutellus ofereix títols universitaris, amb diploma oficial, avalats per entitats com la UCAM i la URJC. I té canal de YouTube.

7. Udacity
És una plataforma educativa especialitzada en cursos de caràcter tecnològic. Col·labora amb algunes de les principals companyies tecnològiques, com Google, Microsoft o Amazon. Els continguts de Udacity estan disponibles únicament en anglès. Ofereix cursos de les temàtiques tecnològiques més innovadores: intel·ligència artificial, vehicles autònoms, realitat virtual, programació per a Android i iOS, etc. També té canal de YouTube propi.

8. Class Central
Per a trobar MOOCs en Internet. Engloba els cursos de les anteriors plataformes en un sol lloc. Permet realitzar cerques per cursos, per temes i per tipus de certificació. Té un canal en YouTube  en el qual publiquen entrevistes molt diverses.

9. Tareas Plus
Principal plataforma de cursos i tutorials en format vídeo de Llatinoamèrica. Si domines un tema, pots crear el teu propi curs o tutorial i publicar-lo en la plataforma. Té el seu propi canal de YouTube.

10. OpenLearn
Plataforma educativa en línia impulsada per The Open University, iniciativa britànica que promou l’aprenentatge lliure i obert. En OpenLearn hi ha un apartat amb els programes educatius de ràdio i televisió realitzats per The Open University per a la BBC. La plataforma i els seus continguts només estan disponibles en anglès.

11. FutureLearn
Plataforma en la qual col·laboren en la iniciativa nombroses universitats del país i altres institucions no acadèmiques nacionals, com el British Museum, el British Council o la British Library. La plataforma i els cursos de FutureLearn només estan disponibles en anglès. També té el seu propi canal de YouTube (en anglès).

12. UniMOOC
Plataforma de cursos per a emprenedors de l’Institut d’Economia Internacional de la Universitat d’Alacant, amb la participació de diverses organitzacions i empreses, com Santander Universitats, Google o Xarxa Emprendia. UniMOOC ofereix cursos sobre emprenedoria i temes relacionats. També té el seu propi canal de YouTube.

13. KhanAcademy
Plataforma educativa estatunidenca. El seu objectiu és que qualsevol persona en qualsevol lloc del món pugui aprendre sobre temes diversos de diferents nivells de forma independentment dels seus recursos econòmics. És gratuïta. De diversos temes: Matemàtiques, Ciència i enginyeria, Computació, Economia i finances, Art, història i humanitats i Preparació d’exàmens oficials. Té canal de YouTube  en inglés i en español.

14. Educalab
És una plataforma de cursos impulsada pel Ministeri d’Educació i Cultura amb cursos en línia gratuïts relacionats amb l’àmbit de l’educació, com educar en igualtat, aprenentatge basat en projectes, avaluació de competències digitals, etc. Igual que els anteriors té el seu propi canal de YouTube amb vídeos molt interessants per a professors.

15. Educatina
És una plataforma educativa de Llatinoamèrica amb continguts gratuïts de matemàtiques, ciències, ciències socials, llengua, economia i finances, art i idiomes. Ofereix milers de vídeos i exercicis  disponibles permanentment. Té  canal de YouTube propi.

16. Alison
Plataforma educativa en línia amb tota mena de cursos gratuïts: d’idiomes, empresa, enginyeria, seguretat i salut…; extrets de diferents plataformes. Alison inclou cursos sobre tecnologies innovadores com la impressió 3D, els bots, l’aprenentatge automàtic o l’anàlisi de dades, però també d’altres temes molt diversos, com a psicologia, nutrició, fotografia i fins i tot ioga.

17. Telescopio
Espai de cursos gratuïts en obert de la Universitat Galileu, de Guatemala.Té canal de YouTube propi.

18. Iversity
Plataforma educativa en línia amb cursos gratuïts i de pagament. Té el seu propi canal de YouTube.

19. Open 2 Study
Plataforma educativa en línia creada per diverses universitats australianes. Open 2 Study conté cursos gratuïts i de pagament de temes molt diversos. Només en anglès.
També té canal de Youtube propi (només en anglès).

20. Canvas Network
Canvas Network reuneix en una única plataforma els cursos gratuïts en línia oferts per diferents universitats i empreses de tot el món. Hi ha cursos en diferents idiomes, incloent l’espanyol, encara que com és habitual, la majoria estan en anglès.
Té el seu propi canal de Youtube.

21. Cisco Network Academy
És un espai de formació creat per Cisco amb cursos gratuïts de caràcter tecnològic per a formar-se a nivell professional de cara al futur. Podem destacar especialment el d’Internet de les Coses, encara que també hi ha de xarxes, ciberseguretat, programació en C++, etc.

22. IOC
Com ja sabeu és una plataforma de cursos oficials (Batxillerat, CFGM, ….) de l’Institut Obert de Catalunya, però amb els miniops aprendràs sobre un tema concret, de manera autònoma, creant una comunitat i amb continguts oberts. L’oferta gratuïta és molt limitada.

23. MIT OpenCourseWare
En realitat, simplement, el MIT s’ha limitat a penjar els materials de les assignatures impartides pels seus professors en la institució: programa de l’assignatura, materials de classe, presentacions i altra documentació proporcionada a l’alumnat, lectures recomanades, enunciats d’exercicis i exàmens… La major part dels cursos de MIT OpenCourseWare són en anglès, però també hi ha alguns disponibles en espanyol i portuguès. El seu canal de YouTube és especialment interessant perquè podem veure als professors del MIT en acció fent classe.

Cercadors de cursos

Font:
Publicat dins de Autoconeixement, Recursos | 3 comentaris

Programa Referent Ocupació Juvenil del Consell Comarcal del Maresme

El programa de Referent d’Ocupació Juvenil es gestionat des del Consell Comarcal del Maresme, tenen establert un treball en xarxa on dos professionals referents d’ocupació juvenil donen cobertura als 29 municipis de la comarca. Aquest és un breu resum del programa (adjuntem també tríptic informatiu tríptic_referentocupaciojuvenil)

PROGRAMA REFERENT OCUPACIÓ JUVENIL (2 edició 2019-2020)

En què consisteix ?

L’objectiu principal del programa és facilitar i acompanyar la transició de les persones joves, entre 16 i 29 anys de la comarca del Maresme, des del sistema educatiu al sistema laboral i/o ocupacional mitjançant el treball en xarxa i transversal entre els diferents dispositius que treballen amb persones joves, per tal d’oferir els recursos més convenients en funció de les casuístiques personals i/o socials de cadascú, mitjançant l’establiment d’unitats especialitzades en el territori.

A qui va dirigit?

  • Joves que acrediten l’ESO però en programes adaptats
  • Joves amb graduat d’ESO que accedeixen a la formació postobligatòria sense èxit
  • Joves amb graduat d’ESO que no accedeixen a la formació postobligatòria
  • Joves sense graduat d’ESO que accedeixen a formació de segona oportunitat (PFI, escola adults…)
  • Joves sense graduat d’ESO que no accedeixen a cap formació ni treball
  • Joves sense estudis (abandonament prematur) que volen tornar a estudiar
  • Joves amb titulació superior que no troben feina
  • Joves que migren sols
  • Altres

Actuacions del programa

  • Desenvolupament de les actuacions directes d’informació, orientació i acompanyament als i les joves, tant de manera individual i personalitzada com de manera grupal.
  • Desenvolupament d’actuacions de coordinació amb els diferents agents del territori:Centres Educatius, Ajuntaments (Tècnics/ques de Joventut, Promoció Econòmica, Serveis Socials, Ensenyament…), Oficines de Treball, Salut; dispositius sociolaborals, entitats formatives, etc.. La finalitat d’aquesta coordinació és millorar el coneixement i l’accés de les persones joves als recursos del territori i establir un treball en xarxa per optimitzar recursos.

Canals de comunicació i sol·licitud d’atenció individualitzada

Per tal de poder establir una atenció individualitzada als i les joves per part dels referents del programa, està establert el següent formulari a la pàgina web del Consell Comarcal del Maresme on els i les professionals podeu fer derivacions al programa. Un cop rebuts, ens posem en contacte amb els i les joves per concretar dia i hora per l’atenció individualitzada (en aquests moments de forma telemàtica).

També us informem que tenim Instagram del programa on anem publicant informació de recursos formatius i laborals, principalment del comarca del Maresme, adreçats a joves. Us convidem a seguir-nos.

Per a qualsevol dubte o qüestió que tingueu, podeu posar-vos en contacte.

Verònica Pérez Sánchez
Tècnica de Promoció Econòmica
Programa Referent d’Ocupació Juvenil – Àrea de Promoció Econòmica
Consell Comarcal del Maresme
Tel. 93 741 16 16 +(201)
referentocupaciojuvenil@ccmaresme.cat
http://www.ccmaresme.cat
https://www.instagram.com/roj.ccmaresme/?hl=es

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Vocació, estudis i feina

En el procés d’orientació hi ha tres coses fonamentals  a tenir en compte:

Vocació
Molts de nosaltres confonem els conceptes de “vocació”, “estudis” i “treball”, pensant que tot és el mateix.  La vocació va més enllà d’uns estudis o “carrera”, es refereix a la petjada que volem deixar i a la nostra “crida interior”.

Carrera
Un altre error comú és pensar que només hi ha uns estudis o carrera específica per a nosaltres. Que només uns estudis concrets corresponen amb la nostra manera de ser. Els estudis o els títols són “el punt de pas” per al nostre futur. El més important és identificar “Què volem aconseguir?” per definir els estudis que ens aproparan a això.

Treball
Per trobar aquest “treball ideal” és molt important que analitzem la nostra manera de ser, les nostres fortaleses, les nostres habilitats i els nostres interessos i passions.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tècniques de relaxació per controlar l’ansietat i l’estrès

Les tècniques de relaxació tenen molts efectes beneficiosos sobre la nostra salut física, mental i emocional. Contribueixen a reduir els nivells de tensió corporal i psicològica, a modular el dolor i gestionar el malestar general …, de manera que pot ser un bon recurs, especialment quan ens trobem en situacions d’estrès, com per exemple l’inici de curs o per treballar-ho amb els nostres alumnes.

Abans de començar la relaxació, cal tenir en compte:

  • el lloc còmode per realitzar els exercicis (llum tènue, …)
  • la postura (tombat amb els braços i cames no rígids o assegut amb els genolls lleugerament doblegats)
  • la roba còmode.
  • concentrar-te en les instruccions i no et preocupis massa de si ho estàs fent bé o no.

Algunes tècniques:

  1. Relaxació muscular progressiva

És una tècnica que et permetrà conèixer el teu cos per identificar les sensacions de tensió i relaxació . Aprendràs a percebre la relaxació observant el contrast entre les sensacions que experimentes al contraure i després relaxar de manera voluntària els diferents músculs. Un exemple d’això són els exercicis que contrauen el múscul sense generar moviment, consisteixen en aguantar la tensió del grup muscular que s’estigui treballant durant uns segons i, després, deixar anar per relaxar la zona.

https://www.youtube.com/watch?v=LXwuWrOnKJA

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=qJKUxhmXzng

  1. Respiració profunda o diafragmàtica

Amb aquesta tècnica aprendràs a mantenir un patró de respiració rítmic i profund per augmentar el teu control en situacions de crisi. La respiració és una de les claus per aconseguir relaxació, has de procurar respirar sempre amb l’abdomen, de manera fluïda. Per aconseguir una respiració profunda, agafa aire pel nas molt a poc a poc, porta-ho fins al fons dels pulmons (inspira profundament elevant l’abdomen), guarda uns segons l’aire i, a continuació, expulsa’l amb lentitud per la boca amb els llavis lleugerament frunzits (com si estiguessis bufant una espelma).

https://www.youtube.com/watch?v=e2DDSh2vjpQ

  1. Atenció a la respiració

Hem d’intentar agafar i deixar anar l’aire pel nas , després, ens concentrarem en la nostra respiració natural. Per exemple, en el ritme de les nostres inspiracions, la temperatura de l’aire a l’entrar i sortir de el cos, imaginar el recorregut de l’aire de la respiració en el nostre cos (des de les fosses nasals fins als pulmons). És fonamental identificar quan ens distraiem i tornar a concentrar-nos en la respiració quan aparegui alguna distracció. Amb aquest exercici aconseguim que la ment “pari” i es concentri en el que nosaltres desitgem, no tant en els nervis que puguem estar sentint en aquest moment.

https://www.youtube.com/watch?v=efuI5uK5VNM

  1. Relaxació passiva + imaginació guiada

L’ús de suggestions (sensacions suggerides) possibilita que es generin intenses sensacions de tranquil·litat, relaxació i pau. Per a això, repeteix mentalment aquestes sensacions que et generin benestar . Concentra’t en visualitzar-se de forma clara, intentant viure-les com si fossin una situació real. Practicant-la podràs relaxar les tensions musculars servint d’un ordre mental, sense haver de contraure abans un grup muscular.

https://www.youtube.com/watch?v=X0atKAKBTwk

  1. Relaxació per evocació

Encara que hi ha sensacions semblants, cada persona experimenta la calma d’una manera diferent. Aquest exercici facilita la relaxació profunda a través de l’evocació d’una experiència prèvia de calma, hem de tancar els ulls i recordar una situació en què hàgim experimentat un estat de relaxació agradable. Quan recordem aquesta situació i aquest estat, podem recordar cada sensació (visual, auditiva, olfactiva …) que hàgim sentit en aquell moment.

https://www.youtube.com/watch?v=_0R9QNfRMi0

 

Web: Tècniques de relaxació

Publicat dins de Autoconeixement | Deixa un comentari

Inici del curs escolar 2020-21

L’inici d’aquest curs escolar 2020-2021 serà molt excepcional per la crisi del coronavirus, caldrà estar en alerta per l’evolució de la situació epidemiològica.

En principi, serà un retorn presencial dels alumnes a partir del 14 de setembre.

Resum d’instruccions per l’inici de curs 2020-21:

  • Es preveu una entrada esglaonada en franges horàries.
  • Es crearan grups-classe estables de convivència.
  • Es preveu, mascareta obligatòria a partir dels 6 anys, control de la temperatura i rentada de mans. Important fer ventilació i neteja d’aules.
  • A l’institut caldrà dur mascareta dins de l’aula, per entrar i sortir, així com per moure’s pel centre.
  • En principi, caldrà mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres
  • A secundària hi haurà una ràtio màxima de 30 alumnes per grup (20 a primària), malgrat els especialistes recomanen entre 15 a 20 i s’hagin prohibit les reunions privades o públiques de més de 10 persones.
  • Les famílies no podran entrar al centre.
  • Els menjadors podran tenir diferents grups estables d’alumnes.
  • El pati es farà per torns i amb mascareta.
  • Les classes en espais fora del centre seran molt “excepcionals”.
  • Si hi ha un positiu per covid es posarà el grup de convivència en quarentena.
  • L’infermer o infermera de referència del CAP gestionarà els casos sospitosos de Covid-19.
  • En cas que un infant tingui símptomes no ha d’anar al centre. Tampoc no ho ha de fer. si se li ha diagnosticat de coronavirus o s’està pendent del resultat d’una prova PCR, ni si conviu amb un cas confirmat i, per tant, ha de fer quarantena.
  • Els aïllaments previstos seran de 14 dies.
  • Us valorarà tancar l’insitut a partir de tres casos positius de dos o tres grups de convivència diferents, sempre que les autoritats sanitàries ho considerin convenient. El tancament també seria de 14 dies.

Recursos proposats del Departament:

  • Els professors de baixa se substituiran des del primer dia
  • Es contractaran més de 8.000 professionals educatius
  • La Generalitat invertirà 370 milions d’euros
  • S’impulsa un pla digital i es dotarà de dispostius als alumnes a partir de tercer d’ESO
  • Entre el 15 de setembre i el 15 de novembre, es faran 500.000 proves PCR a les escoles i instituts.
  • Mascaretes i gels als centres.

 

Les universitats combinaran les classes presencials i virtuals. Es preveu un model híbrid que combini docència virtual i la presencial, almenys durant la primera meitat del curs. Pel que fa a les mesures de seguretat i higiene, serà obligatori mantenir una distància física d’1,5 metres a les aules, laboratoris i altres espais tancats, i també caldrà dur mascareta per accedir a la universitat, als desplaçaments dins dels edificis i sempre que no es pugui mantenir la distància de seguretat.

Recursos i consells alumnes amb NEE. La pandèmia del coronavirus i les conseqüències que se’n deriven poden tenir un gran impacte en la salut mental, especialment en la d’aquells alumnes amb algun trastorn previ o  comportaments.

Aquest és el calendari escolar per al curs 2020-21.

Informació que ha comunicat:

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Notes de tall i places universitàries 2020

Notes de tall 1a assignació Juny 2020 (06/08/20)

Ordre alfabètic per centre d’estudi

– Hola Pep,  com t’ha anat la selectivitat?
– Bé, però no sé si podré fer el que m’agrada.

La idea de la selectivitat no és aprovar-la. La idea de la selectivitat és que hi ha un nombre limitat de places per a cada carrera i dels que volen estudiar aquesta carrera cal seleccionar els millors estudiants. I això es fa amb la nota.

La carrera més sol·licitada en primera opció torna a ser Medicina a la Universitat de Barcelona, seguida de Psicologia i Administració i Direcció d’Empreses al mateix campus, Medicina a l’Autònoma o Infermeria a la UB.

En el lideratge de la llista de carreres amb la nota de tall més alta, des de fa una dècada que la monopolitza el doble grau de Física i Matemàtiques, que només s’imparteix a la UAB i la UB, necessites un 13,528 (una dècima més) a la UAB o un 13,506 a la UB.

Aquest any hi ha un fort augment del nombre d’alumnes que es van presentar a la Selectivitat, per tant els campus universitaris tindran un notable increment d’estudiants el curs vinent, però, també ha generat més competència i un augment en les notes de tall. D’aquesta manera hi haurà més dificultats per entrar a la carrera o grau desitjat, pugen les notes de tall i baixen els alumnes que aconsegueixen la plaça desitjada a la universitat a Catalunya.

 

Font: https://cat.elpais.com/cat/2020/08/06/catalunya/1596727195_092214.html

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Ha arribat decisió d’escollir quins estudis universitaris fer?

Preinscripció a la Universitat: 23 de juny a 29 de juliol de 2020

Què? Però, encara no tens triat el grau universitari que estudiaras? Doncs, preu per preu, sabates grosses.

Sovint la decisió de quins estudis universitaris escollir ho fem en funció de la seva ocupabilitat i demanda. Lògicament, aquestes són les dues variables clau a l’hora de triar:

  • És preferible optar per uns estudis amb un elevat grau d’ocupabilitat, atès que l’entrada al mercat de treball serà més planera.
  • És preferible optar per uns estudis amb poca demanda, atès que les probabilitats d’accedir-hi són més elevades.

Metges, enginyers i … economistes, els que menys pateixen l’atur.
L’última macroenquesta que l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari (AQU) fa  als titulats universitaris de Catalunya treu conclusions esperades, com per exemple que Medicina, igual que algunes enginyeries, figura al capdavant de les titulacions amb més ocupació, però revela algunes sorpreses, com que els estudis d’ADE, un dels graus amb més matriculats al sistema universitari català, també disfruten d’una elevada inserció.

Però els estudis universitaris amb més ocupació l’encapçala,  Ciències i Tecnologies de Telecomunicació (abans Enginyeria de Telecomunicació), un grau que només imparteix la UPC, que ofereix 300 places de primer curs. Malgrat que la meitat dels que es matriculen a la titulació l’acaben abandonant, un 96% dels que arriben a graduar-se tenen feina tres anys després de finalitzar els estudis i guanyen uns bons salaris: un 40% ingressen més de 30.000 euros bruts anuals

webs

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Consells per superar les proves de les PAU o Selectivitat

Les claus per superar les proves de les PAU  o la Selectivitat són planificar, repassar i gestionar l´ansietat.

Alguns consells per superar-la i treure un 14, bé per tal que obtingueu els millors resultats d’aquestes proves:

  • Llegiu la Informació pel dia de la provaque ha donat l’Oficina d’Accés a la Universitat.
  • Arribar amb temps d’antelació a l’espai on t’has d’examinar.
  • Sense nervisque no són res de l’altre món.
  • Prepara tot el material necessari: bolígrafs, calculadora, rellotge, etc., a més del DNI.
  • Estigues atent a les instruccions i llegeix atentament tot l’examen.
  • De les opcions, comparar-les i tries on puguis obtenir més punts.
  • Tens el dret de preguntar els dubtesals membres del tribunal.
  • Comença per contestar les preguntes més fàcils, deixa les difícils per després.
  • Distribueix bé el temps per a cada exercici.
  • Argumenta les respostes, però no divaguis.
  • A l’hora de respondre, organitza mentalment o mitjançant un esquema els conceptes que vulguis explicar. Exposa els continguts de manera estructurada i clara.
  • Atenció a la lletra, el vocabulari (llenguatge tècnic adequat), l’ortografia, la sintaxi, els signes de puntuació, etc.
  • Repassa el que hagis escrit, podràs afegir alguna dada o corregir alguna falta d’ortografia.
  • En acabar, fes un primer repàs llegint les respostes per sobre.
  • Tot seguit, depenen del temps que et resti, fes un segon repàs més complet.
  • Un cop lliurat, examen oblidat, no pensar més, això us posaria nerviosos per l’examen següent.

 

Publicat dins de Autoconeixement, Recursos | Deixa un comentari

Què puc fer si no he accedit al cicle formatiu que volia?

Anima’t! Aquest no ha de ser un any perdut

Un cop passades les dates de preinscripció i presentació de sol·licituds telemàtiques als estudis postobligatoris pel curs 2020-21, les dates de matrícula per als cicles de grau mitjà, grau superior i PFI seran de l’1 al 7 de setembre.

És important saber el calendari de les preinscripcions i el de la matrícula, tingues en compte que si s’acaba el termini, t’hauràs d’esperar fins a la propera convocatòria.

Als alumnes que han participat en el procés de preinscripció però no compleixen els requisits acadèmics per matricular-se en el període ordinari de matrícula, no se’ls manté la plaça assignada.

Un cop finalitzat el període ordinari de matrícula, si queden places vacants, el centre ofereix aquestes places als participants en el procés de preinscripció que no hagin estat assignats en la primera petició, respectant l’ordre de la llista d’espera. La llista d’espera està en funcionament fins al 18 de setembre de 2020.

Encara hi ha possibilitats de fer estudis a cicles que han quedat amb places lliures. Es tracta de fer algunes trucades als centres educatius que encaixin amb alguns dels teus interessos i tinguin places. Cada centre gestiona la llista d’espera i ofereix les vacants als participants, fins al 18 de setembre de 2020. Els centres privats tenen el seu propi sistema d’accés.

Què puc fer si finalment no he accedit al cicle formatiu que volia?

Comença el curs acadèmic i t’has quedat sense plaça en el cicle formatiu, no et preocupis, tens més possibilitats…

Hi poden haver molts motius pels quals no has pogut entrar als estudis que volies: no tens prou nota o t’has despistat i has fet tard en la inscripció. Tant se val, perquè el resultat és el mateix.

Anima’t! Si t’ho proposes, aquest any no el tens perdut, sempre en pots treure alguna cosa profitosa.

  • Aprèn idiomes. Els idiomes són molt importants, una bona manera d’aprofitar l’any és aprenent o reforçant altres llengües.
  • Anar-te’n a l’estranger. Per estudiar l’idioma del país.
  • Fer un voluntariat, per ajudar els altres, per exemple, en el Servei de Voluntariat Europeuo en camps de treball a l’estiu.
  • Treu-te el carnet de conduir, si ja tens l’edat establerta per obtenir el permís de conduir de moto o de cotxe.
  • Fes-te monitor de lleure, si t’agrada treballar amb nens, segur que t’interessa tenir el carnet de monitor o director de lleure.
  • Forma’t en allò que t’agradi, hi ha una gran quantitat de cursos que et poden resultar interessants. Pots fer un o diversos cursos, presencialment en centres de formació públics o privats, en centres municipals, en aules de formació de persones adultes, o a través d’Internet.
  • Formació professional per a l’ocupació. La formació per a l’ocupació és tant per a persones desocupades, que cerquen feina, com per a aquelles que treballen, però que volen ampliar les seves competències. Has d’estar inscrit a les Oficines de Treball o Servei d’Oupació a Catalunya (SOC).
  • Formació telemàtica, estudiar en línia o e-learning, forma’t a través d’Internet. Per exemple a la IOC.
  • Fer teatre o esport, activitats molt estimulants per el teu cos i la teva ment. Tanmateix, t’ensenya a explorar i descobrir una part de tu que potser no coneixies i a expressar-te lliurement. El teatre t’ensenyarà a improvisar i a sortir airós de qualsevol situació i, també, aprendràs a treballar en equip i coneixeràs a altres persones.

Font:

Publicat dins de Informació sistema educatiu, Món laboral | 2 comentaris

Vull ser forestal.

Vull ser agent rural…

He acabat 4t d’ESO, què faig?  Escolta que explica en Pep:

“Soc en Pep, estic estudiant el CFGS Gestió Forestal i del Medi Natural i és una cosa molt guapa, vull dir-te que forestal no sols és muntanya sinó que també toca el mar, el contacte amb la natura i el conèixer el país a fons,  és una passada!!. Però després, és difícil és passar les “opos” i que et pillin a l’ empresa publica de forestals, és xungo entrar-hi. El treball és prou diferenciat a l’hivern o a l’estiu, que s’ encarreguen de fer tallafocs per obrir vies forestals, repoblacions, podes, hi ha brigades contra incendis. En fi, tot un món”.

Els agents rurals són funcionaris de carrera. Per tant, per accedir al cos cal superar unes oposicions que inclouen un seguit de proves selectives. Amb caràcter general, cal superar:

  • Un test teòric
  • Un examen pràctic
  • Unes proves de capacitat física, mèdiques i psicotècniques

Condicions i requisits específics

Les bases de cada convocatòria estableixen les condicions i els requisits específics per ingressar al Cos d’Agents Rurals. Normalment per formar part del Cos cal complir els requisits següents:

  • Titulació: batxillerat, tècnic o qualsevol altre equivalent a aquests.
  • Edat: Haver complert
  • Conducció de vehicles: Permís de conducció de vehicles classe B.
  • Capacitat física i psíquica
  • Permís d’armes de foc

Aquest treball està dirigit a aquelles persones que estimen la natura, es preocupen pel medi ambient i desitgen dedicar la seva vida professional a la defensa i conservació de l’entorn natural. Els membres de el cos d’agents rurals de la Generalitat de Catalunya tenen la condició d’agents de l’autoritat en l’exercici de les seves funcions i les seves competències permet considerar-los policia especial administrativa.

Podràs exercir labors com vigilància, protecció, inspecció i col·laboració en la gestió dels espais naturals terrestres i marítims, del medi rural, del patrimoni forestal, dels seus recursos i espècies protegides, així com de les activitats extractives i possibles impactes ambientals derivats d’aquestes i altres pràctiques.

Un cop acabat el 4t d’ESO pots continuar fent un batxillerat o, millor, començar un CFGM de la família professional agrària, per exemple Jardineria i Floristeria o Aprofitament i Conservació del Medi Natural. Per després apuntar-te en un acadèmia particular per estudiar les oposicions i/o fer el  CFGS Gestió Forestal i del Medi Natural .

Estudiaràs temes com:

  •  Topografia Agrària
  •  Maquinària i Instal·lacions Agroforestals
  •  Gestió dels Aprofitaments del Medi Forestal
  •  Gestió i Organització del Viver Forestal
  •  Gestió Cinegètica
  •  Gestió de la Pesca Continental
  •  Gestió de Forests
  •  Gestió de la Conservació del Medi Natural
  •  Defensa contra Incendis Forestals
  •  Fitopatologia
  •  Botànica Agronòmica
  •  Tècniques d’Educació Ambiental
  •  Projecte de Gestió Forestal i Conservació del Medi

 

Font:
http://agricultura.gencat.cat/ca/inici/
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/cicles-families/agraria/

Publicat dins de General, Món laboral | 7 comentaris