Vull ser eSport

“Hola, quins estudis cal fer treballar en els eSports?

 Tenir una carrera o grau no és imprescindible, però sí molt recomanable. Comença per seguir els esdeveniments, practicar amb els jocs i les competicions, però sobretot saber anglès i triar uns estudis que et motivin, pots plantejar-te cursar un cicle formatiu “.

Quan parlem de eSports (esports electrònics) ens referim a les competicions de videojocs, esdeveniments de gran popularitat. En general, els eSports són competicions de videojocs multijugador, i els gèneres més comuns són RTS (estratègia en temps real), MOBA (batalla multijugador en línia) i SHOOTER (trets en primera persona).

Es tracta d’un sector que creix a passos de gegant, per aquest motiu la gran demanda de professionals de sector. La indústria dels videojocs a Espanya en els últims anys ha facturat més de 1.479 milions d’euros, consolidant-se com un dels deu principals mercats mundials de el sector, segons les últimes dades de l’Associació Espanyola de Videojocs.

Aquestes són algunes de les professions relacionades amb els eSports i els estudis:

Jugador professional: És tan fàcil com començar apuntant-se en concursos obertes on es pot competir per pocs diners o de forma gratuïta. Com succeeix en altres esports, els millors poden arribar a viure d’això. Estudis esportius, habilitats de concentració.

Dissenyador de videojocs: La seva funció és el desenvolupament de l’esquema del videojoc, buscant idees originals, històries i personatges. Estudis artístics, musicals i de disseny.

Desenvolupador de videojocs: És el programador del joc. El seu objectiu és crear videojocs per a videoconsola, ordinador personal o telèfon mòbil. Estudis d’enginyeria informàtica o cicles d’informàtica.

Provador de videojocs: És garantir que el producte estigui correcte, que no tingui errors ni errades tècniques abans de sortir al mercat. Estudis esportius, habilitats de concentració.

Productor executiu: Responsable de supervisar tot el projecte des de l’inici a la fi, ha de negociar els contractes i planificar els recursos econòmics disponibles, és a dir, tot el necessari perquè el projecte tiri endavant. Estudis administratius, economia, ADE, …

eSports Màrqueting Specialist: Encarregat de generar tot l’ecosistema que va des dels videojocs i els macroesdeveniments fins a la creació de comunitats o el marxandatge. Estudis de màrqueting, relacions públiques, dret, …

Organitzador d’esdeveniments: Normalment un grup de professionals que organitzen un esdeveniment de eSports, analitzen correctament els objectius i les expectatives per fer gaudir a l’audiència. Per exemple, milions de persones veuen la final de l’League of Legends World Championship. Estudis de màrqueting, relacions públiques, dret, …

Creador de contingut: encarregat, com un “influencer” de videojocs, d’atreure usuaris a l’aplicació, així com en l’interès que desperten les recomanacions que realitzen en els seus perfils i el nombre de seguidors. Tant els streamers com els gamers estan oferint un contingut nou que fins ara no estava present a Internet. Estudis de periodisme, història, humanitats, …

Analista eSports: Observadors que després d’analitzar dades donen als jugadors tota la informació possible perquè estiguin preparats. Ensenyen als jugadors com reacciona el seu rival, les eines que sol usar, les seves debilitats, i tots aquells detalls que el jugador pot utilitzar com a avantatges. Estudis d’estadistica, psicologia, coaching, sanitaris, …

Comentarista: Són com locutors o periodistes amb carisma per tenir la capacitat de convertir un partit avorrit en una experiència inoblidable de gaudir veient aquests espectacles. Estudis de periodisme, història, humanitats, …

Què estudiar?

Des Emagister recomanen alguns cursos relacionats amb els e-sports per arribar a ser un professional de el sector «gamer»:

Font: https://www.eleconomista.es/status/noticias/11100897/03/21/Las-10-profesiones-mas-demandadas-relacionadas-con-los-eSports-un-sector-en-auge-en-Espana.html

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà

FINALITAT

  • Permetre l’accés a la formació professional a aquelles persones que no tenen els requisits exigits per accedir-hi directament.

Requisits dels aspirants

  • Complir 17 anys o més l’any de fer la prova.

Certificació

  • Les proves d’accés superades tenen validesa permanent en la totalitat de l’Estat espanyol.
  • La superació de la prova permet la sol·licitud de plaça pel torn d’accés mitjançant prova.
  • La superació de la prova no garanteix l’obtenció d’una plaça escolar.

Contingut de la prova

  • És una prova única per a tots aquests ensenyaments.
  • El currículum de referència de les matèries de la prova d’accés a GM s’ha de centrar en les competències bàsiques de 4t d’ESO.

Estructura de la prova

La prova d’accés a GM s’estructura en 3 parts:

Matèries de la part de comunicació:
– Llengua castellana
– Llengua catalana

Matèries de la part social:
– Ciències socials, geografia i història

Matèries de la part cientificotecnològica:
– Matemàtiques
– Ciències de la naturalesa o Tecnologia (l’aspirant n’ha de triar una)

Durada de la prova
– Part de comunicació: 2 hores
– Part social: 1 hora
– Part cientificotecnològica: 2 hores

CALENDARI de la convocatòria de 2021:

Inscripció: del 15 de març (a partir de les 9 h) fins al 25 de març de 2021

Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 13 d’abril de 2021

Prova: 5 de maig de 2021

15:30 h Verificació de la identitat dels aspirants
16:00 h Primer bloc: parts comunicativa i social
18:00 h Descans
18:30 h Segon bloc: parts cientificotecnològica i matemàtica

Qualificacions provisionals: a partir del  21 de maig de 2021

Qualificacions definitives: a partir del 28 de maig de 2021

RECURSOS:

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Jornades de portes obertes als centres educatius / CURS 2021-2022

El segon trimestre escolar coincideix, tradicionalment, amb les jornades de portes obertes que es fan abans del procés de preinscripció en els centres educatius. L’objectiu d’aquestes jornades és informar les famílies i alumnes perquè puguin escollir el centre que considerin més adequat.

L’any passat no es van poder fer aquestes visites per culpa de la pandèmia, els centres van fer un gran esforç organitzatiu per oferir formes alternatives no presencials.

Segons les instruccions del Departament, les jornades de portes obertes a les escoles per al curs 2021-2022 seran presencials, Educació demana als centres que organitzin trobades d’un màxim de 10 persones, amb cita prèvia i, si pot ser, a l’aire lliure.

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Quins són els llocs de treball més sol.licitats a Catalunya l’any passat?

Quins són els llocs de treball més demandats a Catalunya? Els mestres, els teleoperadors i els sanitaris van ser els professionals més demandats per les empreses en el 2020.

L’apartat Quina ocupació t’interessa? permet una consulta individualitzada per a una ocupació concreta.

La pandèmia del corona virus ha provocat un canvi en el mercat laboral català, disparant la demanda d’alguns perfils i enfonsant altres. El Departament de Treball de la Generalitat ha publicat el seu observatori de professions, amb els llocs de treball més demandats per les empreses i els millors valorats pels treballadors.

La informació mostra la situació de les ocupacions a través dels contractes de treball signats i les persones que demanden aquesta feina a través del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya. Les dades recopilades per la Generalitat puntuen del 0 al 100 els diferents oficis existents a Catalunya, per fer aquesta puntuació estableix tres variables: el grau de demanda de les empreses d’aquest tipus de perfil, la qualitat d’aquesta ocupació i la competència que hi ha entre professionals disposats a fer aquest treball.

La demanda d’algunes professions, com la de mestres o sanitaris, s’ha disparat des de la irrupció de virus. Altres oficis, com el d’enginyer, es manté amb una alta demanda i unes condicions molt valorades pels professionals. I altres feines, com la d’empleat de la llar, presenten una alta demanda, poca competència, però unes condicions laborals no massa desitjables.

Aquestes van ser les millors professions el 2020 a Catalunya.

Font:

Publicat dins de Món laboral | Deixa un comentari

El treball d’escollir professió

L’única manera de fer una gran feina, és estimar el que fasSteve Jobs.

– Estàs a l’institut i encara no saps cap a on orientar el teu futur ni quina professió t’agrada?
– Tens algunes idees però necessites ajuda per a delimitar el teu projecte professional?
– Hi ha dubtes pels estudis postobligatoris a triar?

Que no condeixi el pànic! Aquí t’indiquem tots els test d’orientació en línia.

Amb les preguntes o qüestions s’analitzen:

  • Els teus interessos professionals, és a dir, les activitats que et criden més l’atenció o que són més importants per a tu. Això permetrà determinar quines professions pots destacar.
  • Les teves motivacions, què és el que t’inspira a actuar com actues i quines són les teves preferències.
  • La teva personalitat, es tracta de la forma en la qual reacciones en el dia a dia. La teva personalitat impactarà en la teva relació amb els altres, així com amb el teu futur treball. També s’analitza la teva sensibilitat emocional.

Tens moltes preguntes respecte les sortides d’estudis i professions? Quins, com, quan i on?

  • Què triar cicles o batxillerat d’humanitats, socials o ciències, tecnològic o artístic?
  • Haig de fer una carrera universitària després del batxillerat?
  • Com trobo treball si vull deixar d’estudiar?
  • Estàs preocupat per les decisions que es prendràs en aquests moments i que són decisives (o almenys, ho semblen) per a arribar a un bon futur?

Aquí tens les millors webs per a trobar el teu camí professional:

És el teu torn de decidir i de preparar el teu futur! Ànims!

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu, Recursos | Deixa un comentari

Cursos online per a aprendre coses noves en Internet

Cursos online: llocs per a aprendre coses noves en Internet

Podem aprendre pràcticament qualsevol cosa sense sortir de casa i, sovint, de manera gratuïta. Internet ens ofereix tot un món per explorar amb infinitat d’informació a l’abast d’un clic. Aquests són alguns dels llocs més interessants que podem trobar online.

Plataformas de MOOCs (és l’acrònim en anglès de Massive Online Open Courses o Cursos online massius i oberts):

1. Coursera
És una plataforma educativa de la Universitat de Stanford, hi ha alguns programes d’especialització molt interessants, com: Aprenentatge automàtic, Big Data, Científic de dades, Màrqueting digital, Gestió de projectes, etc. En anglès i de pagament. Té el seu propi canal de YouTube.

2. Edx
És una plataforma educativa de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat d’Harvard. El seu principal avantatge enfront d’altres plataformes és que alguns dels seus cursos són convalidables per crèdits universitaris. La plataforma de Edx només està disponible en anglès. També té el seu propi canal de YouTube.

3. MiríadaX
És una plataforma educativa creada pel Banc Santander i Telefónica, amb Xarxa Universia. La plataforma de MiríadaX també té el seu propi canal de YouTube.

4. Udemy
A diferència d’altres plataformes de MOOCs, els cursos són programes acadèmics impartits per professors d’universitat. En Udemy qualsevol expert en una matèria pot crear i oferir el seu propi curs a través de la plataforma. També té el seu propi canal de YouTube.

5. Teachlr
És una plataforma educativa similar a Udemy, en la qual podem ser alumnes o professors. Està disponible en anglès i en espanyol i ofereix cursos classificats en 8 apartats: idiomes, acadèmic, negocis, estil de vida, multimèdia, tecnologia, ioga i cuina. També té el seu propi canal de TouTube.

6. Tutellus
Es defineix com la major plataforma d’aprenentatge col·laboratiu del món hispà i podem participar com a estudiants o com a professors, creant els nostres propis cursos. Tutellus ofereix títols universitaris, amb diploma oficial, avalats per entitats com la UCAM i la URJC. I té canal de YouTube.

7. Udacity
És una plataforma educativa especialitzada en cursos de caràcter tecnològic. Col·labora amb algunes de les principals companyies tecnològiques, com Google, Microsoft o Amazon. Els continguts de Udacity estan disponibles únicament en anglès. Ofereix cursos de les temàtiques tecnològiques més innovadores: intel·ligència artificial, vehicles autònoms, realitat virtual, programació per a Android i iOS, etc. També té canal de YouTube propi.

8. Class Central
Per a trobar MOOCs en Internet. Engloba els cursos de les anteriors plataformes en un sol lloc. Permet realitzar cerques per cursos, per temes i per tipus de certificació. Té un canal en YouTube  en el qual publiquen entrevistes molt diverses.

9. Tareas Plus
Principal plataforma de cursos i tutorials en format vídeo de Llatinoamèrica. Si domines un tema, pots crear el teu propi curs o tutorial i publicar-lo en la plataforma. Té el seu propi canal de YouTube.

10. OpenLearn
Plataforma educativa en línia impulsada per The Open University, iniciativa britànica que promou l’aprenentatge lliure i obert. En OpenLearn hi ha un apartat amb els programes educatius de ràdio i televisió realitzats per The Open University per a la BBC. La plataforma i els seus continguts només estan disponibles en anglès.

11. FutureLearn
Plataforma en la qual col·laboren en la iniciativa nombroses universitats del país i altres institucions no acadèmiques nacionals, com el British Museum, el British Council o la British Library. La plataforma i els cursos de FutureLearn només estan disponibles en anglès. També té el seu propi canal de YouTube (en anglès).

12. UniMOOC
Plataforma de cursos per a emprenedors de l’Institut d’Economia Internacional de la Universitat d’Alacant, amb la participació de diverses organitzacions i empreses, com Santander Universitats, Google o Xarxa Emprendia. UniMOOC ofereix cursos sobre emprenedoria i temes relacionats. També té el seu propi canal de YouTube.

13. KhanAcademy
Plataforma educativa estatunidenca. El seu objectiu és que qualsevol persona en qualsevol lloc del món pugui aprendre sobre temes diversos de diferents nivells de forma independentment dels seus recursos econòmics. És gratuïta. De diversos temes: Matemàtiques, Ciència i enginyeria, Computació, Economia i finances, Art, història i humanitats i Preparació d’exàmens oficials. Té canal de YouTube  en inglés i en español.

14. Educalab
És una plataforma de cursos impulsada pel Ministeri d’Educació i Cultura amb cursos en línia gratuïts relacionats amb l’àmbit de l’educació, com educar en igualtat, aprenentatge basat en projectes, avaluació de competències digitals, etc. Igual que els anteriors té el seu propi canal de YouTube amb vídeos molt interessants per a professors.

15. Educatina
És una plataforma educativa de Llatinoamèrica amb continguts gratuïts de matemàtiques, ciències, ciències socials, llengua, economia i finances, art i idiomes. Ofereix milers de vídeos i exercicis  disponibles permanentment. Té  canal de YouTube propi.

16. Alison
Plataforma educativa en línia amb tota mena de cursos gratuïts: d’idiomes, empresa, enginyeria, seguretat i salut…; extrets de diferents plataformes. Alison inclou cursos sobre tecnologies innovadores com la impressió 3D, els bots, l’aprenentatge automàtic o l’anàlisi de dades, però també d’altres temes molt diversos, com a psicologia, nutrició, fotografia i fins i tot ioga.

17. Telescopio
Espai de cursos gratuïts en obert de la Universitat Galileu, de Guatemala.Té canal de YouTube propi.

18. Iversity
Plataforma educativa en línia amb cursos gratuïts i de pagament. Té el seu propi canal de YouTube.

19. Open 2 Study
Plataforma educativa en línia creada per diverses universitats australianes. Open 2 Study conté cursos gratuïts i de pagament de temes molt diversos. Només en anglès.
També té canal de Youtube propi (només en anglès).

20. Canvas Network
Canvas Network reuneix en una única plataforma els cursos gratuïts en línia oferts per diferents universitats i empreses de tot el món. Hi ha cursos en diferents idiomes, incloent l’espanyol, encara que com és habitual, la majoria estan en anglès.
Té el seu propi canal de Youtube.

21. Cisco Network Academy
És un espai de formació creat per Cisco amb cursos gratuïts de caràcter tecnològic per a formar-se a nivell professional de cara al futur. Podem destacar especialment el d’Internet de les Coses, encara que també hi ha de xarxes, ciberseguretat, programació en C++, etc.

22. IOC
Com ja sabeu és una plataforma de cursos oficials (Batxillerat, CFGM, ….) de l’Institut Obert de Catalunya, però amb els miniops aprendràs sobre un tema concret, de manera autònoma, creant una comunitat i amb continguts oberts. L’oferta gratuïta és molt limitada.

23. MIT OpenCourseWare
En realitat, simplement, el MIT s’ha limitat a penjar els materials de les assignatures impartides pels seus professors en la institució: programa de l’assignatura, materials de classe, presentacions i altra documentació proporcionada a l’alumnat, lectures recomanades, enunciats d’exercicis i exàmens… La major part dels cursos de MIT OpenCourseWare són en anglès, però també hi ha alguns disponibles en espanyol i portuguès. El seu canal de YouTube és especialment interessant perquè podem veure als professors del MIT en acció fent classe.

Cercadors de cursos

Font:
Publicat dins de Autoconeixement, Recursos | 3 comentaris

Programa Referent Ocupació Juvenil del Consell Comarcal del Maresme

El programa de Referent d’Ocupació Juvenil es gestionat des del Consell Comarcal del Maresme, tenen establert un treball en xarxa on dos professionals referents d’ocupació juvenil donen cobertura als 29 municipis de la comarca. Aquest és un breu resum del programa (adjuntem també tríptic informatiu tríptic_referentocupaciojuvenil)

PROGRAMA REFERENT OCUPACIÓ JUVENIL (2 edició 2019-2020)

En què consisteix ?

L’objectiu principal del programa és facilitar i acompanyar la transició de les persones joves, entre 16 i 29 anys de la comarca del Maresme, des del sistema educatiu al sistema laboral i/o ocupacional mitjançant el treball en xarxa i transversal entre els diferents dispositius que treballen amb persones joves, per tal d’oferir els recursos més convenients en funció de les casuístiques personals i/o socials de cadascú, mitjançant l’establiment d’unitats especialitzades en el territori.

A qui va dirigit?

  • Joves que acrediten l’ESO però en programes adaptats
  • Joves amb graduat d’ESO que accedeixen a la formació postobligatòria sense èxit
  • Joves amb graduat d’ESO que no accedeixen a la formació postobligatòria
  • Joves sense graduat d’ESO que accedeixen a formació de segona oportunitat (PFI, escola adults…)
  • Joves sense graduat d’ESO que no accedeixen a cap formació ni treball
  • Joves sense estudis (abandonament prematur) que volen tornar a estudiar
  • Joves amb titulació superior que no troben feina
  • Joves que migren sols
  • Altres

Actuacions del programa

  • Desenvolupament de les actuacions directes d’informació, orientació i acompanyament als i les joves, tant de manera individual i personalitzada com de manera grupal.
  • Desenvolupament d’actuacions de coordinació amb els diferents agents del territori:Centres Educatius, Ajuntaments (Tècnics/ques de Joventut, Promoció Econòmica, Serveis Socials, Ensenyament…), Oficines de Treball, Salut; dispositius sociolaborals, entitats formatives, etc.. La finalitat d’aquesta coordinació és millorar el coneixement i l’accés de les persones joves als recursos del territori i establir un treball en xarxa per optimitzar recursos.

Canals de comunicació i sol·licitud d’atenció individualitzada

Per tal de poder establir una atenció individualitzada als i les joves per part dels referents del programa, està establert el següent formulari a la pàgina web del Consell Comarcal del Maresme on els i les professionals podeu fer derivacions al programa. Un cop rebuts, ens posem en contacte amb els i les joves per concretar dia i hora per l’atenció individualitzada (en aquests moments de forma telemàtica).

També us informem que tenim Instagram del programa on anem publicant informació de recursos formatius i laborals, principalment del comarca del Maresme, adreçats a joves. Us convidem a seguir-nos.

Per a qualsevol dubte o qüestió que tingueu, podeu posar-vos en contacte.

Verònica Pérez Sánchez
Tècnica de Promoció Econòmica
Programa Referent d’Ocupació Juvenil – Àrea de Promoció Econòmica
Consell Comarcal del Maresme
Tel. 93 741 16 16 +(201)
referentocupaciojuvenil@ccmaresme.cat
http://www.ccmaresme.cat
https://www.instagram.com/roj.ccmaresme/?hl=es

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Vocació, estudis i feina

En el procés d’orientació hi ha tres coses fonamentals  a tenir en compte:

Vocació
Molts de nosaltres confonem els conceptes de “vocació”, “estudis” i “treball”, pensant que tot és el mateix.  La vocació va més enllà d’uns estudis o “carrera”, es refereix a la petjada que volem deixar i a la nostra “crida interior”.

Carrera
Un altre error comú és pensar que només hi ha uns estudis o carrera específica per a nosaltres. Que només uns estudis concrets corresponen amb la nostra manera de ser. Els estudis o els títols són “el punt de pas” per al nostre futur. El més important és identificar “Què volem aconseguir?” per definir els estudis que ens aproparan a això.

Treball
Per trobar aquest “treball ideal” és molt important que analitzem la nostra manera de ser, les nostres fortaleses, les nostres habilitats i els nostres interessos i passions.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tècniques de relaxació per controlar l’ansietat i l’estrès

Les tècniques de relaxació tenen molts efectes beneficiosos sobre la nostra salut física, mental i emocional. Contribueixen a reduir els nivells de tensió corporal i psicològica, a modular el dolor i gestionar el malestar general …, de manera que pot ser un bon recurs, especialment quan ens trobem en situacions d’estrès, com per exemple l’inici de curs o per treballar-ho amb els nostres alumnes.

Abans de començar la relaxació, cal tenir en compte:

  • el lloc còmode per realitzar els exercicis (llum tènue, …)
  • la postura (tombat amb els braços i cames no rígids o assegut amb els genolls lleugerament doblegats)
  • la roba còmode.
  • concentrar-te en les instruccions i no et preocupis massa de si ho estàs fent bé o no.

Algunes tècniques:

  1. Relaxació muscular progressiva

És una tècnica que et permetrà conèixer el teu cos per identificar les sensacions de tensió i relaxació . Aprendràs a percebre la relaxació observant el contrast entre les sensacions que experimentes al contraure i després relaxar de manera voluntària els diferents músculs. Un exemple d’això són els exercicis que contrauen el múscul sense generar moviment, consisteixen en aguantar la tensió del grup muscular que s’estigui treballant durant uns segons i, després, deixar anar per relaxar la zona.

https://www.youtube.com/watch?v=LXwuWrOnKJA

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=qJKUxhmXzng

  1. Respiració profunda o diafragmàtica

Amb aquesta tècnica aprendràs a mantenir un patró de respiració rítmic i profund per augmentar el teu control en situacions de crisi. La respiració és una de les claus per aconseguir relaxació, has de procurar respirar sempre amb l’abdomen, de manera fluïda. Per aconseguir una respiració profunda, agafa aire pel nas molt a poc a poc, porta-ho fins al fons dels pulmons (inspira profundament elevant l’abdomen), guarda uns segons l’aire i, a continuació, expulsa’l amb lentitud per la boca amb els llavis lleugerament frunzits (com si estiguessis bufant una espelma).

https://www.youtube.com/watch?v=e2DDSh2vjpQ

  1. Atenció a la respiració

Hem d’intentar agafar i deixar anar l’aire pel nas , després, ens concentrarem en la nostra respiració natural. Per exemple, en el ritme de les nostres inspiracions, la temperatura de l’aire a l’entrar i sortir de el cos, imaginar el recorregut de l’aire de la respiració en el nostre cos (des de les fosses nasals fins als pulmons). És fonamental identificar quan ens distraiem i tornar a concentrar-nos en la respiració quan aparegui alguna distracció. Amb aquest exercici aconseguim que la ment “pari” i es concentri en el que nosaltres desitgem, no tant en els nervis que puguem estar sentint en aquest moment.

https://www.youtube.com/watch?v=efuI5uK5VNM

  1. Relaxació passiva + imaginació guiada

L’ús de suggestions (sensacions suggerides) possibilita que es generin intenses sensacions de tranquil·litat, relaxació i pau. Per a això, repeteix mentalment aquestes sensacions que et generin benestar . Concentra’t en visualitzar-se de forma clara, intentant viure-les com si fossin una situació real. Practicant-la podràs relaxar les tensions musculars servint d’un ordre mental, sense haver de contraure abans un grup muscular.

https://www.youtube.com/watch?v=X0atKAKBTwk

  1. Relaxació per evocació

Encara que hi ha sensacions semblants, cada persona experimenta la calma d’una manera diferent. Aquest exercici facilita la relaxació profunda a través de l’evocació d’una experiència prèvia de calma, hem de tancar els ulls i recordar una situació en què hàgim experimentat un estat de relaxació agradable. Quan recordem aquesta situació i aquest estat, podem recordar cada sensació (visual, auditiva, olfactiva …) que hàgim sentit en aquell moment.

https://www.youtube.com/watch?v=_0R9QNfRMi0

 

Web: Tècniques de relaxació

Publicat dins de Autoconeixement | Deixa un comentari

Inici del curs escolar 2020-21

L’inici d’aquest curs escolar 2020-2021 serà molt excepcional per la crisi del coronavirus, caldrà estar en alerta per l’evolució de la situació epidemiològica.

En principi, serà un retorn presencial dels alumnes a partir del 14 de setembre.

Resum d’instruccions per l’inici de curs 2020-21:

  • Es preveu una entrada esglaonada en franges horàries.
  • Es crearan grups-classe estables de convivència.
  • Es preveu, mascareta obligatòria a partir dels 6 anys, control de la temperatura i rentada de mans. Important fer ventilació i neteja d’aules.
  • A l’institut caldrà dur mascareta dins de l’aula, per entrar i sortir, així com per moure’s pel centre.
  • En principi, caldrà mantenir la distància de seguretat d’1,5 metres
  • A secundària hi haurà una ràtio màxima de 30 alumnes per grup (20 a primària), malgrat els especialistes recomanen entre 15 a 20 i s’hagin prohibit les reunions privades o públiques de més de 10 persones.
  • Les famílies no podran entrar al centre.
  • Els menjadors podran tenir diferents grups estables d’alumnes.
  • El pati es farà per torns i amb mascareta.
  • Les classes en espais fora del centre seran molt “excepcionals”.
  • Si hi ha un positiu per covid es posarà el grup de convivència en quarentena.
  • L’infermer o infermera de referència del CAP gestionarà els casos sospitosos de Covid-19.
  • En cas que un infant tingui símptomes no ha d’anar al centre. Tampoc no ho ha de fer. si se li ha diagnosticat de coronavirus o s’està pendent del resultat d’una prova PCR, ni si conviu amb un cas confirmat i, per tant, ha de fer quarantena.
  • Els aïllaments previstos seran de 14 dies.
  • Us valorarà tancar l’insitut a partir de tres casos positius de dos o tres grups de convivència diferents, sempre que les autoritats sanitàries ho considerin convenient. El tancament també seria de 14 dies.

Recursos proposats del Departament:

  • Els professors de baixa se substituiran des del primer dia
  • Es contractaran més de 8.000 professionals educatius
  • La Generalitat invertirà 370 milions d’euros
  • S’impulsa un pla digital i es dotarà de dispostius als alumnes a partir de tercer d’ESO
  • Entre el 15 de setembre i el 15 de novembre, es faran 500.000 proves PCR a les escoles i instituts.
  • Mascaretes i gels als centres.

 

Les universitats combinaran les classes presencials i virtuals. Es preveu un model híbrid que combini docència virtual i la presencial, almenys durant la primera meitat del curs. Pel que fa a les mesures de seguretat i higiene, serà obligatori mantenir una distància física d’1,5 metres a les aules, laboratoris i altres espais tancats, i també caldrà dur mascareta per accedir a la universitat, als desplaçaments dins dels edificis i sempre que no es pugui mantenir la distància de seguretat.

Recursos i consells alumnes amb NEE. La pandèmia del coronavirus i les conseqüències que se’n deriven poden tenir un gran impacte en la salut mental, especialment en la d’aquells alumnes amb algun trastorn previ o  comportaments.

Aquest és el calendari escolar per al curs 2020-21.

Informació que ha comunicat:

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari